fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שטוב לכלב של דיוויד בואי

במקצועה היא בכלל אחות חדר ניתוח של בעלי חיים (בישראל אין דבר כזה) ובעברה עבדה בבית חולים לבעלי חיים בניו יורק, הגדול ביותר בעולם (שמונה קומות עם כל המחלקות) והייתה ספרית הכלבים של נטלי פורטמן ורוברט דה נירו. בקרית מוצקין, עיר הולדתה, פתחה לאחרונה טל טגליאריני ספא לכלבים וחתולים
מעצבת שיער לכלבים. טל טגליאריני (צילום דורון גולן)
מעצבת שיער לכלבים. טל טגליאריני (צילום דורון גולן)

טל טגליאריני, 40, נולדה בקרית מוצקין, בת זקונים של ברברה ויואל, יהודים אמריקאים שעשו עלייה לפני 42 שנים. עוד בילדותה הרגישה חיבור בלתי מוסבר לבעלי חיים. "הייתי ילדה שכל היום חיפשה חיות ורצתה לאסוף את כולם מהרחוב, גדלתי לתוך זה", היא מחייכת, "תמיד אהבתי בעלי חיים וההורים שלי תמיד גידלו אותנו איתם, כי חשבו שזה חשוב, שזה מלמד ילדים אחריות, לדאוג למישהו אחר חוץ מהם, שזה מלמד ילדים שלאחרים חוץ ממך יש צרכים. תמיד היו בבית כלבים וחתולים, אבל תמיד הייתי מביאה עוד מהרחוב, עוד חתולים ועוד כלבים מסכנים".

כשבגרה, בתקופת התיכון, התנדבה במרפאת וטרינר במשך מספר שנים. באותה מרפאה הייתה ספרית כלבים, וטגליאריני הייתה לוקחת את הכלבה שלה להסתפר שם. "נדלקתי על זה, אבל לא ידעתי איפה לומדים את זה. אמרו לי שאין איפה ללמוד ספרות כלבים בישראל. היתה שם ספרית שפשוט הייתה מגלחת את הכלבים". טגליאריני עבדה שם כשנתיים ולמדה איך לגלח את הכלבים. בינתיים חסכה כסף לטיול של אחרי צבא.

היא טסה לטייל במזרח ואחרי חמישה חודשים טסה לארה"ב ללמוד בקולג' בפלורידה לתואר אקדמאית כטכנאית וטרינריה, מקצוע שלא קיים בארץ. "מדובר בתואר אקדמי לכל דבר, ארבע שנים של לימודים, שלאחריהן יש שנה של סטאז' בבית החולים הכי גדול בעולם לבעלי חיים, איי.אמ.סי בניו יורק".

במקביל לעבודתה בבית החולים, הקימה עסק פרטי לספרות כלבים בבית הלקוח, במקום שהכלב מרגיש הכי בנוח. "בניו יורק עבדתי עם לקוחות מאוד אמידים ואיכותיים, לאנשים שם אין בעיה עם כסף והם יכולים להוציא בלי למצמץ 200 דולרים עבור תספורת לכלב. טיפוח הכלבים שם, זה לא עניין עונתי. בארץ מכסחים את הכלבים בקיץ, ובחורף לא עושים איתם כלום. בניו יורק מטפחים כלבים כל השנה, לא מגלחים אותם".

עם הלקוחות שלה נמנו גם מפורסמים שונים, ביניהם נטלי פורטמן, דיוויד בואי, ג'ימס גנדולפיני, רוברט דה נירו ועוד. "זה הכי סיפור של ניו יורק, כשבוקר אחד אני מקבלת טלפון להגיע לספר כלב, מקבלת כתובת ונוסעת, כשאימן, אשתו של דיוויד בואי, פותחת לי את הדלת. ראיתי מלא תמונות ומגזינים שלהם, הבית היה מלא, אבל עדיין לא קלטתי שזה הם. רק כשהתחלתי לספר את הכלב, שמעתי אותה מדברת בטלפון ואומרת את השם שלה וכמעט נפלו לי המספריים מהיד".

למרות שהייתה מספרת כלבים, המקצוע העיקרי שלה היה אחות חדר ניתוח לבעלי חיים. "בארץ יש רק לימודי תעודה לאסיסטנט לווטרינר, אנחנו מפגרים ב-15 שנה ברפואה הווטרינרית, לי אין מה לעשות עם התואר הזה בארץ".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"הד הקריות".

 מעצבת שיער לכלבים. טל טגליאריני (צילום דורון גולן)
מעצבת שיער לכלבים. טל טגליאריני (צילום דורון גולן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות