fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדוריד: האם מוצקין תישאר בכל זאת בליגת העל?

באמצע השבוע התפרסמה ידיעה באתר של ערוץ הספורט בדבר רצונה של אס"א תל אביב לוותר על השתתפותה בליגת העל, בגלל בעיות תקציב. זה אומר שמכבי מוצקין תישאר בליגה? היו"ר פיני לייבוביץ' לא ממהר לתפור חליפות, יו"ר האיגוד טל לביא מסביר את תקנון האיגוד בעניין

שעות ספורות אחרי שהעיר קרית מוצקין חגגה את עלייתה של קבוצת הכדורסל לליגה הלאומית, התפרסמה באתר ערוץ הספורט ידיעה מעניינת שהשורה התחתונה שלה יוצרת תקווה, "לכאורה", שקבוצת הכדוריד של מכבי קרית מוצקין, שירדה לליגה הלאומית, תישאר בכל זאת בליגת העל.

הסיפור קשור למועדון אס"א תל אביב, שנמצא בשנים האחרונים במשבר כלכלי ועקב כך החל שם לפני כשלוש שנים רה ארגון בעניין התקציבי. קוצצו תקציבים באופן משמעותי בקבוצות הכדוריד גברים והכדורגל נשים וגם בשאר הקבוצות. הנהלת הכדוריד החליטה לוותר על שחקנים זרים, אך הצליחה לשרוד בשנים האלה בזכות תוצרת מקומית מצוינת. אלא שלאחרונה החליט הוועד המנהל של המועדון לקצץ עוד מהתקציב והנהלת הכדוריד הגיעה למסקנה שהיא לא תוכל להמשיך להעמיד קבוצה בליגת העל. לפיכך, כך מדגישים בכתבה, יש בכוונת ההנהלה לוותר על ליגת העל ולהשקיע את הכסף בשחקנים הצעירים שישחקו בליגה השנייה – הליגה הלאומית. אפשרות נוספת שהועלתה להתאחד עם הפועל תל אביב ולהמשיך לשחק בליגת העל.
עוד צוין כי במידה ואס"א אכן תוותר על השתתפותה בליגת העל מכבי קרית מוצקין, שסיימה במקום האחרון בליגת העל, או מ.כ. באר שבע מהליגה הלאומית, ששיחקה מול אס"א במשחקי מבחן, תקבל את הזכות לשחק בליגת העל.

yad 01
קרוב לחתימה. טונדיי עבדול ראשיד (צילום: רמי כהן שמאלי)

בסוגיה זו ביקשנו מיו"ר איגוד הכדוריד טל לביא להסביר את התקנון.

לביא: על פי התקנון של איגוד הכדוריד איחוד שתי קבוצות משתי ליגות שונות האיחוד הוא לקבוצה בליגה הבכירה (משמע, במקרה של איחוד –  אס"א/הפועל ת"א, הקבוצה תשחק בליגת העל. א.ר). הקבוצות של האיחוד צריכות לבקש לשחק בליגה השנייה ולא בליגה העליונה ובכל מקרה בקשה שכזו מוגשת לאיגוד והנהלת האיגוד תדרש לאשר זאת. בכפוף לכך היורדת הבכירה נשארת ליגה, במקרה הזה מכבי קרית מוצקין".

דווקא יו"ר מכבי מוצקין פיני לייבוביץ' לא ממהר לתפור חליפות. כשועל ותיק ולמוד ניסיון לייבוביץ' יודע שהמרחק בין שמועות למשהו מעשי הוא גדול. לייבוביץ: "כרגע הכל ספינים, מפיצים שמועות כדי להשיג יותר כסף. הסיפור של האיחוד עם הפועל ת"א הזוי לגמרי, כי המצב הכספי של מועדון הפועל תל אביב גרוע בהרבה מזה של אס"א תל אביב. לא יהיה איחוד. בכל מקרה אם אכן אס"א תרד ליגה מרצונה, על פי התקנון  מכבי קרית מוצקין תשחק במקומה בליגת העל. בינתיים אנחנו ממשיכים בהכנות לעונה הבאה, שבה אנו אמורים לשחק בליגה הלאומית ונעשה הכל כדי לחזור כבר בעונה הבאה לליגת העל".

כרגע אין למוצקין מאמן. ישנם שלושה מועמדים לתפקיד, שלושתם זרים. הזר היחיד שישחק בקבוצה, שכן על פי התקנון מותר לשתף בליגה הלאומית זר אחד בלבד, יהיה מלך השערים אלכס בושיץ', שהחלים לחלוטין מהפציעה ומשחק טניס בפגרה. כל הסגל הישראלי המקומי אמור להמשיך. גם המתאזרח טונדיי עבדול ראשיד קרוב לסיכום. השוער המושאל אורן מאירוביץ' מחפש קבוצה חדשה, והקיצוני ברק עמר מחפש עוד אופציה לשחק במרכז, אבל ייתכן גם שישחק בעונה הבאה במוצקין. הסיכוי כרגע עומד על 50/50.

ולדי קופמן, שקבוצתו מכבי ראשון לציון נמצאת במאבק על האליפות, חתום לעונה נוספת בראשון. בינתיים נאחל לקופמן מזל טוב לרגל נישואיו הקרבים בתאריך 1.6.

לייבוביץ' מבקש בהזדמנות זו לברך את מועדון הכדורסל של מכבי מוצקין עם עלייתו לליגה הלאומית. "אני מאחל להם הצלחה רבה בליגה הלאומית".

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות