fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ותיקי מכבי מוצקין-מכבי ת"א: כמעט כמו בימים הגדולים

אירוע כזה לא זכינו לראות בקריות מזה שנים רבות. כ-1500 צופים הגיעו בשבת להיכל גושן כדי להיזכר בימים הגדולים של מכבי קרית מוצקין בכדוריד ובכדורסל, מול ותיקי מכבי תל אביב. למעלה ממאה שחקנים ותיקים התייצבו למפגש הנוסטלגי ונהנו מכל רגע. דורון ג'מצ'י כיכב, גיא גודס, עמד על הקווים, עם רוני שיפטן, ושוקי שוורץ בא לעודד. בכדוריד ארז פפו נפנף כל מי שזז לידו, ניר דובדבני ישב ביציע והאחים גושן ישבו על הקווים ונזכרו בערגה בימים הגדולים
ותיקי מכבי ת"א עם ראש העיר חיים צורי
ותיקי מכבי ת"א עם ראש העיר חיים צורי

1500 צופים וכ-150 שחקני עבר היו שותפים בשבת בהיכל גושן (הבלתי ממוזג, בגלל תקלה) ל"מגה אירוע" שארגנה עמותת הספורט של קרית מוצקין. הבטיחו לנו אירוע מרגש, עם שחקני עבר מהשורה הראשונה בספורט הישראלי בכדורסל ובכדוריד, בפועל לא רק שקיימו, אלא שקבלנו מפגש ותיקים נפלא, בלתי נשכח, למרות שחלק משחקני מכבי ת"א בכדורסל, שהיו אמורים להגיע, הבריזו.

אלה שמכירים את ההיכל יודעים שהקיבולת שלו היא עד כ-900 מקומות, אלא שהייתה תחלופה ביציעים באירוע שארך למעלה משלוש שעות ומעבר לכך במשטח עצמו היו כ-300 אנשים בכל מהלך האירוע.

מגן לדורון ג'מצ'י, כדור לחיים צורי
מגן לדורון ג'מצ'י, כדור לחיים צורי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

צביקה בנדק, שהיה בזמנו שחקן מצטיין בכדורסל ובכדוריד, היה אחראי על הקשר עם שחקני הכדוריד ("חודשיים עבדתי לקראת האירוע והייתי בקשר עם 120 שחקנים. לשמחתי רובם הגיעו, היה אירוע יוצא מהכלל והכי חשוב, משפחת עלמני הייתה מרוצה, לי זה היה חשוב מאוד). 25 שחקני עבר בכדוריד התייצבו למשחק, עוד כ-40 ותיקים הגיעו ולא שיחקו, מסיבות שונות, ובנוסף כל שחקני מכבי מוצקין דהיום הגיעו גם הם לאירוע.

טקס מרגש לזכרו של איציק עלמני, בנוכחות המשפחה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
טקס מרגש לזכרו של איציק עלמני, בנוכחות המשפחה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ותיקי מוצקין ובראשם הקפטנים ארז פפו ושלומי לוי, השוערים: יניב אשכנזי, צחי טיאר ועדן אביעד ושחקני השדה: ניר פרישווסר, ישראל פישר, אלי פרקטובניק, מור פרץ, ירון בנגוזי, ערן עלמני, אסף אוקמינסקי, רן וייצמן, שגיב לוי, קובי צורי (כן הבן של…), דוביק שגב, יניב לקר, אורי גורן, איתי גושן, יריב רינקוב, מור קמחי, ערן רייזלר, שלומי שושן, רונן דייליס ושלומי ליטבק, עלו חדורי מוטיבציה עם חולצות לבנות מיוחדות שהוכנו מבעוד מועד לאירוע. את הקבוצה הובילו האחים המיתולוגיים דודי ויגאל גושן.

דומיננטיות של ענף הכדוריד

ביציע ישבו ותמכו החברים: יורם אלברמן, ניר דובדבני, אסף לחמיש (שאגב נפצע באימון האחרון לקראת המשחק – קרע בתאומים), יוסי טיקוצקי (68) השוער המיתולוגי, מאיר מן, אייל מסד, תום פבריקנט, אבי עזריאלי, יצחק פפרמן, עופר פרגר, אמיר קטן, דני קליינברגר, ניסן רביד, יורם רוזנברג, נתי לפר, ירון בק, צפי שיפטן, יעקב עוגן, מאיר שליין, חן גנוסר, ערן ביליה, אורן מאירוביץ, ברק עמר. וגם צבי הירש, שהקים את ענף הכדוריד בקרית מוצקין, ביחד עם דודי גושן, איציק פריאל, ממקימי הפועל קרית מוצקין כדוריד, יום לפר חבר הנהלה, אלי פרץ, חבר הנהלה, ישראל גולן, שהיה מנהל הקבוצה ביחד עם איציק עלמני ז"ל ואחרון חביב אבי בלטיטר המיתולוגי, מנהל בית הספר לכדוריד למעלה מ-30 שנה.

הגביע לקפטן מוצקין. מימין: אברי מונצ'ר, איציק ששון וערן עלמני
הגביע לקפטן מוצקין. מימין: אברי מונצ'ר, איציק ששון וערן עלמני (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מה שברור הכדוריד שם בכיס הקטן את הכדורסל של מוצקין, גם מבחינת כמות המשתתפים, גם במוטיבציה וגם בגיבוש. שאפו ענק לענף הוותיק בקריה. זאת מבלי לפגוע בענף הכדורסל של מכבי מוצקין, שיש לו היסטוריה נהדרת וגם הווה ועתיד. מולם התייצבו ותיקי מכבי תל אביב בהרכב הבא: אודי סיידנר, גיל אשר, דודו בטש, ניר אנגל, אמיר חצבני, גיא בן ארויה, ניר וייסר, קוקו לוין, ערן רום, ליאור ברק ורן אביעד, שתפקד כמאמן/שחקן. אביעד אגב התחיל את דרכו במכבי קרית מוצקין והוא מוביל רשימה מכובדת של שמונה שחקני מוצקין שגדלו בקריה ועברו עם השנים למכבי תל אביב. רשימה זו כוללת, פרט לאביעד, את: צביקה בנדק, יוני שרצר, מור קמחי, אלון כהן, עומר דבדה, תום פבריקנט וולדי קופמן. קופמן אגב היה אמור להגיע אך האירוע התנגש עם חגיגות הזכייה באליפות של קבוצתו מכבי ראשון לציון.

מפגש ותיקים מהנה. מכבי מוצקין כדוריד
מפגש ותיקים מהנה. מכבי מוצקין כדוריד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

זוכרים את איציק עלמני

לפני השריקה לפתיחה התקיים טקס מרגש לזכרו של המנהל המיתולוגי של מכבי קרית מוצקין איציק עלמני, שנפטר השנה. דודי גושן סיפר על דמות מיוחדת ונערצת שכולם אהבו, אדם מסור מאין כמוהו, שעשה עבודה נפלאה במועדון וחסר היום לכול. בהמשך העניק ראש העיר חיים צורי תשורה למשפחה, שהגיעה בהרכב מלא, בתוכה ערן עלמני, בנו של איציק, שהיה בעצמו שחקן עבר של מוצקין ונטל חלק במשחק.

כבוד למכבי קרית מוצקין, העולה החדשה לליגה הלאומית
כבוד למכבי קרית מוצקין, העולה החדשה לליגה הלאומית (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אפשר לספר המון על המשחק, הרצון של שתי הקבוצות לנצח, על כל המשתמע מכך, כולל עבירות ומכות שכה אופייניות למשחק. בשני הצדדים היו מכות, מצד אחד פפו מרביץ חופשי ומנפנף שחקנים, כמו בימים הגדולים, מצד שני שגיב לוי עולה לזריקה, סופג בומבה, אבל מסיים בשער ומאושר (את המכה הוא שכח). שופט המשחק צחי טוויטו (גם הוא שחקן עבר של מוצקין) עבד קשה, אבל סיים את המשחק בשלום. שוויון הכוחות לאורך כל המשחק ותוצאת הסיום שוויון 20:20 אומרים הכל. רגע, בשניית הסיום שרק טוויטו לזריקה מ-9 מ' לזכות מכבי ת"א ממש עם הבאזר. נותרה רק הזריקה. שחקני מוצקין נעמדו בשורה וארז פפו הרים על כתפיו את איתי גושן, מיד אחריו מור קמחי נשא על כתפיו את ישראל פישר. "נראה אתכם מבקיעים", אמרו שחקני מוצקין. כולם כמובן צחקו. ת"א ויתרה ושחקנה מסר את הכדור לידי איתי גושן. תם המשחק, שאגב היה מהנה, עם לא מעט מהלכי כדוריד שובי עין. שאפו לכולם. מיד אחר כך העניקו ראש העיר חיים צורי, יו"ר הנהלת עמותת הספורט במוצקין איציק ששון, ומנכ"ל העמותה אברי מונצ'ר גביעים לקבוצות ומגנים אישיים לכל השחקנים. כולם ירדו עם חיוך רחב.

ותיקי מכבי מוצקין
ותיקי מכבי מוצקין (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מכבי מוצקין נגד מכבי ג'מצ'י ת"א

אחר כך עלו שחקני הכדורסל. הבטיחו לנו שדורון ג'מצ'י, אולסי פרי, אולי גם שוקי שוורץ ועוד כמה שמות ידועים ממכבי תל אביב ישתתפו. בפועל זה היה ג'מצ', ולידו עוד שמות מוכרים מהשורה השנייה, כמו המאמן שחקן רוני בוסני, ציון קובה ואחרים, אבל ג'מצ'י, לבדו הספיק. מול ג'מצ'י התייצבה מכבי קרית מוצקין עם: הקפטן ג'קי דוד, מאור קורן, איציק אוחנה, רן אייזיק, אבי ונדל, צחי ריבקין, שי זרצקי ואבוטבול. את הקבוצה הובילו שחקן על מיתולוגי, שהתחיל בקריות וסיים במכבי תל אביב, גיא גודס – שחקן ענק, מאמן מצוין ואדם יוצא מהכלל. לצידו מאמן על מיתולוגי – רוני שיפטן.

מוצקין פתחה מצוין והובילה 3:17 ו-7:19 בסוף הרבע הראשון. בשלב הזה מכבי ת"א נראתה כמו מכבי ת"א של העונה (לא זו של שיבק, אלא קודם). איציק אוחנה ושי זרצקי היו המוציאים העיקריים לפועל במוצקין. ג'מצ'י, בינתיים, פינה את הבמה לחבריו. ככל שחלף הזמן התוצאה השתנתה 19:26 למוצקין בסוף המחצית הראשונה. ובמחצית השנייה זה הפך למשחק של ותיקי מוצקין נגד ותיק מכבי ת"א – דורון ג'מצ'י. כוכב ענק, שגם בגיל 56 (בתחילת החודש הבא) הוכיח שהוא קלעי בחסד עליון. בסוף הרבע השלישי נרשם שוויון 34:34 והרבע האחרון היה הצגה של איש אחד. הסתיים בניצחון של ותיקי מכבי ג'מצי ת"א בתוצאה 44:41, כשאת כל עשר הנקודות של תל אביב קלע ג'מצ'י, ובסך הכל למעלה מ-30, אל תתפסו אותי במילה, אבל צריך להדגיש כי על כל פסיקה של השופטים הקרייתים הצעירים, האחים רווה ושלו שרף (בניו של שופט העבר גדי שרף) ג'מצ'י מחה נמרצות.

בסיום המשחק התקיים טקס חלוקת גביעים לקבוצות, ומגנים אישיים לשחקנים וצילומים משותפים. כולם ביקשו להצטלם עם ג'מצ'י. יאמר לזכותו שהוא בחר קודם להצטלם עם ילדי מכבי מוצקין ונתן להם תשומת לב מרבית.

ותיקי מכבי ת"א עם ראש העיר חיים צורי
ותיקי מכבי ת"א עם ראש העיר חיים צורי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

שגב ממשיך, קוזי'קרו עוזב

במהלך האירוע מצאו המארגנים זמן לעשות כבוד לקבוצת הכדורסל הנוכחית של מכבי קרית מוצקין, שעלתה לפני שלושה שבועות לליגה הלאומית. הקבוצה הגיעה לאירוע בהרכב מלא, כולל המאמן יוסי שוורץ ושני חברי ההנהלה, שעושים עבודה אדירה: משה גרוסמן וקובי פינטו. חיים צורי, שליווה את הקבוצה לאורך כל העונה  ברך את השחקנים והצוות והבטיח שההנהלה תמשיך לתמוך בקבוצה, בתקווה שהיא תעשה עוד עלייה אחת. אחר כך העניק צורי לקבוצה את צלחת האליפות. אפרופו מוצקין, שחקן הקבוצה ליאור שגב שייזכר לעד כמי שקלע את סל האליפות, חתם לעונה נוספת. מאידך הוותיק עידו קוז'יקרו הצהיר כי לא ימשיך, ככל הנראה כיוון שהליגה הלאומית קשה לגיל שלו (אוטוטו 40).

ג'מצ'י הודה לראש העיר חיים צורי על ארגון האירוע הנפלא, "כבוד גדול עבורנו להגיע לכאן". הוא ציין את הקשר עם מאור קורן ואלי הבר והחמיא לאברי מונצ'ר על הארגון הנפלא של האירוע. בהמשך העניק ג'מצ'י לצורי כדור עם חתימות של שחקני מכבי תל אביב והקדשה אישית: "לראש העיר חיים צורי תודה גדולה".

עוד צמד מיתולוגי. רוני שיפטן וגיא גודס
עוד צמד מיתולוגי. רוני שיפטן וגיא גודס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

רון חולדאי: "כל הכבוד לקרית מוצקין"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמנם לא הגיע למשחק אך שלח עם התל אביביים מסר: "כל הכבוד לקרית מוצקין, אני שולח ברכה לראש העיר חיים צורי על האירוח למופת של שתי הקבוצות מהעיר תל אביב. שמעתי שהיה יוצא מגדר הרגיל. אין כמו ספורט כדי לאחד בין אנשים, קהילות, ערים וספורטאים".

צורי, יחד עם אנשי העמותה לקידום הספורט בעיר הפתיעו את הקהל כשהזמינו לאירוע את  עמי ביטון, שגדל בקרית מוצקין, ומשמש היום כמנהל קבוצת מכבי fox תל אביב. כשהיה בגיל 14 נהג ביטון להגיע  לאימוני מכבי, והתחבר לג'מצ'י, למוני פנאן ז"ל ,לשחקנים ולהנהלה, ועם הזמן במקצועיות ובמסירות התקדם בסולם התפקידים במערכת. כרוז המשחק הראל פלג, שעודכן על בואו של ביטון, הרים את הקהל על הרגליים שהריע לו. ביטון מצידו התחבק ארוכות עם אנשי מוצקין.

היה ונשאר קלעי בחסד עליון. דורון ג'מצ'י
היה ונשאר קלעי בחסד עליון. דורון ג'מצ'י (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בין האורחים בלטה דמותו של אחד השחקנים הגדולים שצמחו במכבי קרית מוצקין ועשה קריירה גדולה במכבי תל אביב. מדובר בשוקי שוורץ. תחילה תכננו המארגנים שישתתף במשחק, מחצית אחת בכל קבוצה, אבל הסתבר כי שוורץ סובל מבעיות ברכיים קשות והוא העדיף להשקיף במשחק מהצד. אגב שוורץ הימר, גם כשמוצקין הובילה בפער דו ספרתי גדול, שמכבי תל אביב תנצח.

מטבע הדברים גיא גודס משך תשומת לב רבה. לאחרונה ישנם שמועות על חזרתו של דייויד בלאט למכבי ת"א. כולם יודעים שבלאט וגודס קרובים מאוד ולפיכך באופן טבעי מעלים את האפשרות שגודס יחזור לעבוד לצידו של בלאט במכבי, אם וכאשר. גודס: "אני ודיויד בקשר טוב. אני לא פוסל שום דבר, יש כמה אופציות על הפרק עוד מעט יתבהרו הדברים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות