fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היה ביניהם קליק

שיחת טלפון מאדם שהתעוור במבצע "צוק איתן" למתורגמנית של פיקוד העורף נגמרה לאחרונה בחתונה. הוא עזב את באר שבע ועבר לגור איתה בקרית מוצקין, ועכשיו הוא מציג תערוכת צילומים. סיפור אהבתם של גיטה ואלכסנדר קייבסקי ברויידי, שגם עיוורונו לא עוצר ממנו לעשות את מה שהוא הכי אוהב. לצלם
אלכסנדר וגיטה קייבסקי (צילום: זיו לסמן)
אלכסנדר וגיטה קייבסקי (צילום: זיו לסמן)

היא – בת 43, אם חד הורית לשלושה, שלא הייתה במערכת יחסים במשך שנים ארוכות ונואשה ממציאת אהבה; הוא –  בן 60, אלמן, שהתעוור במבצע "צוק איתן". הם הכירו באופן בלתי צפוי, יד הגורל, אם תרצו, או כמו שהיא מעדיפה להגדיר זאת "בדרך מוזרה", אבל כל מי ששומע את הסיפור המופלא שלהם לא יכול להישאר אדיש.

בימי צוק איתן עבדה גיטה סטניק מקרית מוצקין כמתורגמנית פרילנסרית. בימי המבצע היא הוקפצה לעבוד בפיקוד העורף כמתורגמנית צבאית, כדי להיענות לקריאותיהם של מי שאינם דוברי עברית וזקוקים להנחיה. ב-11 באוגוסט, הועברה אליה שיחה מחיילת, שביקשה ממנה להתמודד עם אזרח כועס, דובר רוסית. זה היה אלכסנדר קייבסקי-ברויידי, תושב באר שבע, אלמן טרי יחסית, ואב לשלושה.

בשיחת הטלפון, שאחר כך תשנה את חייהם, הוא דיבר בצורה תוקפנית משהו. " נפלתי בסביבת בית שכני וקיבלתי מכה חזקה בראש. פינו אותי באמבולנס לבית החולים סורוקה, טופלתי וקיבלתי חשבון ענק לתשלום – 1900 שקלים. כעסתי ודרשתי לדעת איך ייתכן שכך מתייחסים אליי, מי שנפל בזמן אזעקה ונפגע כל כך. הייתי מבולבל, נפחד, כל כך נסער, שבמקום לחייג למספר 101, חייגתי בטעות למספר 104 והגעתי לפיקוד העורף".

היא הבטיחה לו שתתקשר אליו מאוחר יותר, כדי לדרוש בשלומו. בתום שיחה של שעתיים הזמין אותה לדייט.  הוא הציע שהם יילכו לשוט בסירה ירקון. היא התביישה להגיד לו שהיא סובלת מפחד ממים והיא בכלל לא יודעת לשחות, אבל הסכימה. השיט בירקון נמשך שש שעות. כעבור יומיים, ורק אחרי פגישה אחת ביניהם, אלכסנדר הגיע לביתה של גיטה וביקש מהילדים שלה את ידה.

בחג סוכות האחרון הגיע אלכסנדר לבית הוריה של גיטה כדי לבקש מהם את ידה. הם נאלצו לעבור סחבת ביורוקרטית מתישה, שכן אנשי המועצה הדתית בבאר שבע, ביקשו מאלכסנדר להוכיח את יהדותו, היות שתעודת האלמן שלו לא סיפקה אותם. לאחר שאלכסנדר הוכיח כי יהדותו כשרה, הם נישאו בבית חב"ד בקרית מוצקין. אלכסנדר: "אחרי שנה וחצי שהייתי לבד, הרגשתי שמצאתי את מה שאני צריך. לא חיפשתי מטפלת כמו שאנשים חשבו, היה לי כסף והיו לי מטפלות, אז זו ממש לא הייתה הבעיה".

אחד הדברים הראשונים והמאוד משמעותיים שהם עשו יחדיו היה להחזיר לאלכסנדר את חדוות הצילום והאמונה שהוא בכלל מסוגל לכך, במצבו הנוכחי.

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב"הד הקריות".

אלכסנדר וגיטה קייבסקי (צילום: זיו לסמן)
אלכסנדר וגיטה קייבסקי (צילום: זיו לסמן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות