fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גושן 60: מלחמת השבת הסתיימה ביוזמת הבעלים

בית הקפה פעל בימי שבת ועורר את זעם הציבור הדתי, בשל קרבתו לבית הכנסת הגדול. השבוע החליטו הבעלים להפוך לבית קפה כשר ולהחזיר למקום את הציבור הדתי
גושן 60
גושן 60 (משמאל) סמוך לבית הכנסת (צילום: הילה מלמד)
עו"ד דורי שוורץ
עו"ד דורי שוורץ (צילום: עצמי)

בעלי בית הקפה גושן 60, שהחליטו לפני כעשרה חודשים לפתוח את המקום בשבתות, החליטו השבוע, משיקולים עסקיים, לסגור בשבת ולהחזיר לעצמם את הכשרות. לפני כעשרה חודשים ולאחר שלוש וחצי שנים בהן פעל בית הקפה גושן 60 בקרית מוצקין במתכונת כשרה, החליטו בעלי המקום לפתוח גם בסופי שבוע. גושן 60 הוא לא בית הקפה היחיד בשדרות גושן שפתוח בשבתות. על הציר עובדים בשבתות עוד מספר בתי עסק, אולם פתיחת גושן 60 עוררה זעם בקרב הציבור הדתי בקרית מוצקין, בעיקר בגלל הקרבה לבית הכנסת הגדול.

אחד המתנגדים הבולטים לפתיחת בית הקפה היה הרב הראשי של קרית מוצקין, הרב דוד מאיר דרוקמן, שהפיץ בעיר מנשר שקרא למחות נגד פתיחת בית הקפה בשבת. הרב דרוקמן טען כי הדבר היחיד המקומם הוא הוא העובדה שבית הקפה ממוקם מול בית הכנסת המרכזי.

כשבוע לאחר פתיחת שערי בית הקפה בשבת, הוציא ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי צו סגירה מינהלי נגד הפתיחה בשבתות. בעל בית הקפה, עידן בן עטר, עתר באמצעות עורך דינו עו"ד דורי שוורץ, לבית המשפט והושגה פשרה, לפיה בית הקפה לא יפעל בשעות התפילה.

גושן 60
גושן 60 (משמאל) סמוך לבית הכנסת (צילום: הילה מלמד)

צורי אמר באותה העת ל"הד הקריות": "לראש עירייה יש שיקול דעת וכל מיני גורמים וסיבות יכולים לגרום לי להחליט שלא לפתוח בית קפה מול בית כנסת בשבת. בית המשפט יצטרך להכריע אם אני צודק או לא. בבית המשפט הם התחילו ללכלך שהוצאתי להם צו סגירה כי אני מפחד להפסיד שני מנדטים. הם הפרו את ההסכם שלא לפתוח בשבת וזכותי להוציא להם צו סגירה וזכותם ללכת לבית המשפט. אם בית המשפט יגיד לי שטעיתי בשיקול הדעת שלי, אז טעיתי. בינתיים בית המשפט יחליט ולא אני".

למרות הפשרה שהושגה והשקט היחסי ששרר בחודשים האחרונים, החליטו השבוע בעלי בית הקפה להחזיר את בית הקפה למתכונת כשרה, שבמסגרתה לא ניתן לפעול בשבתות. ההחלטה נעשתה משיקול עסקי, שכן החזרת הכשרות תחזיר לבית הקפה לקוחות דתיים שפקדו אותו בעבר.

עו"ד שוורץ: "גושן 60 הוא בית הקפה המצליח בקריות וימשיך להיות כזה ולפעול על פי חוק".

צורי מסר בתגובה: "אני שמח ומברך על החלטת בעלי בית הקפה שלא לפתוח אותו בשבת. בנסיבות העניין, כשבית קפה גדול ניצב בסמוך לבית הכנסת המרכזי, ראוי לכבד את רגשות הציבור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות