fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אישום: בני זוג שניהלו בית האבות גנבו מהדיירים עשרות אלפי שקלים

בביתם של השניים נתפסו צ'קים וכרטיס אשראי של קשישים
קשישים בבית אבות
קשישים בבית אבות (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
קשישים בבית אבות
(צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

כתב אישום חמור הוגש השבוע בבית משפט השלום בחיפה, נגד בני זוג מקרית מוצקין, הנאשמים כי גנבו עשרות אלפי שקלים מקשישים בבית האבות. מכתב האישום עולה כי בני הזוג, בני 57, ניהלו את בית האבות משנת 2005 ובמסגרת תפקידם, החזיקו בכספים ובאמצעי התשלום של דיירי הבית, כדי לשמור אותם או להשתמש בהם, בהתאם לדרישות וצרכי הדיירים.

על פי כתב האישום, במספר רב של מקרים, נהגו הנאשמים לגנוב מכספי הדיירים והשתמשו בכספים לצורכי מחייה שוטפים ולכיסוי חובותיהם האישיים.

על פי פירוט כתב האישום, מאחת הדיירות, גנבו הנאשמים סכום של כ~50 אלף שקלים וניסו לגנוב עוד כ~40 אלף שקלים, תוך שהם מזייפים צ'קים מחשבונה.

בסעיף אישום נוסף, גנבו הנאשמים סכום של כ~15 אלף שקלים מדייר בבית האבות ומדיירת נוספת גנבו הנאשמים סכום של 1,800 שקלים במזומן. לנאשמים יוחסו סעיפי אישום שונים, ביניהם 30 עבירות גניבה, 11 עבירות של ניסיון גניבה, 6 עבירות זיוף, 25 עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, 7 עבירות של הונאה בכרטיס חיוב ושלוש עבירות של ניסיון להונאה בכרטיס חיוב.

עם הגשת כתב האישום, הגישה נציגת הפרקליטות עו"ד שני בן גיגי בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשה צוין, כי בידי המשטרה ראיות טובות להוכחת אשמתם של הנאשמים, ביניהן גם עדות של פקידת הבנק בו מתנהל חשבונה של הקשישה, מחשבונה נגנבו כ~50 אלף שקלים, שצינה כי הבחינה בצ'קים חריגים בחשבונה של הקשישה. על פי עדותה, כשפנתה לנאשמת בניסיון לברר את הצ'קים החריגים, טענה בפניה הנאשמת כי עובדת אחרת של בית האבות גנבה לקשישה את הצ'קים. עוד מסרה פקידת הבנק כי הנאשמת נהגה להגיע לבנק ולפדות צ'קים של הקשישה לפקודתה, בטענה כי היא העובדת הסוציאלית של בית האבות והכספים מיועדים לקשישה.

עוד צורפה לבקשה, עדותו של מי שהיה העובד הסוציאלי בבית האבות, והחקירה נפתחה בעקבות תלונתו. בעקבות ברור שקיים בבית האבות, טענה בפניו הנאשמת כי עובדת של בית האבות לשעבר, גנבה לקשישה צ'קים. עוד טענה הנאשמת כי פיטרה את אותה עובדת. לבקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים, צורפו גם מסמכים שנתפסו בביתם של הנאשמים, ביניהם תעודת זיהוי של אחד הקשישים, צ'קים רבים של אנשים שונים, ביניהם צ'קים של הקשישים ואף כרטיס אשראי של אחד הקשישים שנמצא בארנקה של הנאשמת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות