fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי הפחים הכתומים, עכשיו הפחים הסגולים

קריית מוצקין היא מהראשונות בארץ המצטרפת למהפכת מיחזור הזכוכית
פחים למחזור זכוכית
פחים למחזור זכוכית (עיריית קרית מוצקין)
פחים למחזור זכוכית
פחים למחזור זכוכית (עיריית קרית מוצקין)

פחים סגולים לאריזות זכוכית הוצבו השבוע במרכזי המיחזור ברחבי העיר. עשרות מתקני איסוף הזכוכית מצטרפים לפחים הכתומים לאיסוף אריזות, למתקני מחזור הנייר, בקבוקי הפלסטיק ועוד. עיריית קרית מוצקין בשיתוף תאגיד מיחזור האריזות תמיר הציבו השבוע בפינות המיחזור העירוניות עשרות מתקנים למיחזור אריזות זכוכית. בכך הופכת מוצקין לאחת מהערים הראשונות בארץ המצטרפת למהפכת מיחזור הזכוכית.

הצבת הפחים הסגולים למיחזור הזכוכית מאפשרת לתושבי העיר למחזר מוצרי זכוכית הקיימים בכל משק בית או משרד כגון: בקבוקי שמן זית, צנצנות קפה, דבש או ריבה או מיכלי זכוכית נוספים. הצבת המיכלים הסגולים היא בהמשך ליישום חוק האריזות בעיר, אשר החל בשלב א' של הצבת פחים בצבע כתום לאיסוף אריזות במרכז העיר, בעתיד הקרוב יחל שלב ב' בו יוצבו פחים כתומים נוספים ברחבי העיר.

בתאגיד המיחזור תמיר ציינו כי יש חשיבות גדולה למיחזור הזכוכית מכיוון  שהזכוכית מתכלה רק אחרי יותר ממיליון שנה וניתן למחזר זכוכית ללא הגבלה בלי לפגוע באיכותה. בנוסף, זכוכית משמשת לא רק ליצור זכוכית חדשה, אלא ניתן להשתמש בה כחלק בתשתיות כבישים.

מהעירייה נמסר כי ראש העירייה חיים צורי פעל לדחוף את קריית מוצקין להיות עיר חלוצה ביישומו של חוק האריזות החדש, המשתלב באסטרטגיית המחזור הבינלאומית הנשענת על הפרדת האשפה למסלולי מחזור ייעודיים. "בדיוק כפי שהורגלנו לזרוק עיתונים לפח הכחול, בקבוקים למחזורית, ואריזות לפח הכתום, בעוד מספר חודשים ייראה לנו הכי טבעי והכי נכון לזרוק את הזכוכית לפח הסגול ובכך לצמצם דרמטית את זיהום הסביבה" , הוסיף צורי.

קובי דר, מנכ"ל תמיר ציין כי: "קריית מוצקין היא אחת מחלוצות בתחום מיחזור האריזות בישראל, הפחים הסגולים הם המשך ישיר של יישום חוק האריזות בעיר אשר החל בהצבת פחים כתומים בחלק מהעיר, ובקרוב יחל שלב ב' של הצבת פחים כתומים בשאר חלקי העיר. אני תקווה כי רשויות נוספות יצטרפו למהפכת מיחזור האריזות וייחלו ליישם את החוק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות