fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין מובילה את הקריות בצפיפות. קרית ים עם השיעור הנמוך של ילדים ונוער

שני אירועים גדולים בקרית מוצקין נדחו. עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן
שני אירועים גדולים בקרית מוצקין נדחו. עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן

קרית מוצקין מחזיקה במקום החמישי ברשימת הערים הצפופות בישראל מבחינת מספר תושבים לקמ"ר, 10,804 תושבים לקמ"ר. כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתייחסים לשנת 2017.

במקום הראשון מבחינת צפיפות מדורגת בני ברק עם  26,368 תושבים בממוצע בקמ"ר. אחריה נמצאות גבעתיים, בת ים, קרית מוצקין, חולון, גבעת שמואל, רמת גן, קרית אונו, קרית ים ותל אביב. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מי העיר שבה אוכלוסיית בני ה-75 ומעלה הגדולה ביותר. את המקום הראשון תופסת בת ים עם  ומיד אחריה חיפה, קרית ים עם 9.3 אחוז, קרית מוצקין עם 9 אחוז, רמת גן, גבעתיים, נצרת עילית, רמת השרון, קרית ביאליק עם 8 אחוז ונתניה. על פי נתוני הלמ"ס, העיר עם הכי פחות ילדים ובני נוער  מתחת לגיל 18היא קרית ים שבה שיעור הילדים ובני הנוער עומד על 20.9 אחוז.

מעיריית קרית מוצקין נמסר כי "נתוני הלמ"ס מוכיחים ביקוש יוצא דופן להתגורר בעיר המשלבת איכות חיים, ריאות ירוקות ומגוון אפשרויות מגורים לכל שכבות הגיל. ראוי לציין כי בסקר שערך המשרד לבטחון הפנים, למעלה מ-90 אחוז מתושבי העיר הודו כי הם מרגישים בטוחים בכל שעות היום ונתוני הפשיעה בעיר על פי תחנת זבולון הם ברמה נמוכה עד אפסית. כל אלו מהווים נדבך רציני לנתון יוצא דופן נוסף שפורסם על ידי הלמ"ס בימים האחרונים והוא שמוצקין במקום הרביעי בארץ במספר האנשים המאריכים חיים מעל גיל 75. עיריית קרית מוצקין תמשיך להעניק שירות לתושביה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ותמשיך לעבוד על פי תוכניות האב בכל התחומים".

על פי נתוני הלמ"ס עולה כי ב-16 ערים בישראל חיים יותר מ-100 אלף תושבים  כשבני ברק היא העיר הצפופה ביותר, במודיעין עילית יש הכי הרבה ילדים ביחס לאוכלוסייה והעיר שבה אחוז בני ה-75 ומעלה הוא הגבוה ביותר היא בת ים. לפי הנתונים, שמתייחסים לשנת 2017, בסוף אותה שנה מנתה האוכלוסייה בישראל 8,797,000 אלף תושבים, ו-74.8 אחוזים מהם התגוררו בערים. צפיפות האוכלוסייה עמדה על 387.4 לקמ"ר. בישראל 255 רשויות המקומיות, 77 עיריות, 124 מועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות