fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחקן נשמה

זה אולי יישמע מוזר, אבל רועי עטייה, הבעלים והמייסד של קבוצת הכדורגל הפועל קרית ים, אף פעם לא אהב כדורגל. הוא לא הלך למשחקים וגם לא ראה אותם בטלוויזיה. אז איך זה שדווקא הוא העמיד בעיר קבוצה שסיימה את העונה במקום הרביעי והמכובד בליגה ג'? בקרוב הוא יפתח בקריה בית ספר לכדורגל שיהיה פתוח לכולם. גם למי שאין לו איך לשלם. סיפור שכולו נתינה
אפילו לא אוהב כדורגל. רועי עטייה (צילום: דורון גולן)
אפילו לא אוהב כדורגל. רועי עטייה (צילום: דורון גולן)

שנה עברה מאז הוכרז על הקמת הפועל קרית ים, קבוצת הבוגרים של קרית ים בכדורגל. מאז, הצליחו להתברג במקום הרביעי בליגה, להקים קבוצת נוער וקבוצת נשים, ובתחילת העונה הבאה, ייפתח בית ספר לכדורגל בקרית ים, שייתן לכל ילד בעיר, שחולם על כדורגל, את ההזדמנות לשחק את המשחק ולהגשים את החלום, גם ללא עלות.

יו"ר הקבוצה, הבעלים והמייסד, רועי עטייה (36), בן העיר, שנולד לבית שבו לא חסר דבר, למד בשנים האחרונות שבעיר ישנן משפחות רבות שהמצב הסוציואקונומי שלהן לא מאפשר להם להתקיים בכבוד. בבית הספר לכדורגל הוא רוצה לתת את ההזדמנות לאותם ילדים הזדמנות, שהחיים לא יכולים להעניק להם.

עטייה, גרוש ואב לילדה, נולד בקרית ים. הוא עובד בחברת החשמל מגיל 22, והודות להוריו התומכים והמעניקים, יש לו כל מה שהוא צריך בחיים. לפני קצת יותר משנה, הוא נשאל אם ירצה להיות ספונסר של קבוצת כדורגל. הוא אמר שהוא לא רוצה לתרום כסף לחולצות, הוא רוצה משהו קצת יותר משמעותי. אחרי יומיים כבר נפגש עם ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, שנתן את ברכת הדרך, ומועדון הפועל קרית ים יצא לדרך באיצטדיון של העיר.

עטייה שיחק כדורגל בצעירותו, אך, לדבריו, אף פעם לא ממש אהב את המשחק. "אין לי קשר לכדורגל. מעולם לא הייתי באיצטדיון כדי לצפות במשחק ואני גם לא רואה משחקי כדורגל בטלוויזיה", הוא אומר, "העיר הזו היא הדבר היחיד שיכול היה לשייך אותי בצורה יפה ואלגנטית לכדורגל. רציתי לתת לקרית ים, שאני כל כך אוהב, משהו בחזרה, להחיות קבוצה שאבא שלי שיחק בה, זה היה מבחינתי להגיע למקום טוב, כי אני מכיר את עצמי ויודע שאתן את הנשמה בשביל שמשהו יצליח".

עטייה נכנס לוואקום, למקום בו לא הייתה קבוצת בוגרים, שחקנים או מאמן, ובטח לא קבוצת נוער. "יחד עם יוסי מלול, שיותר מבין ובקיא ממני בכדורגל, התחלנו לעבוד על הקבוצה הבוגרת, ממש מההתחלה. פתחתי על שמי חברה לתועלת הציבור, ללא מטרות רווח. דברים התחילו להתפרסם,  ובחודש יולי בשנה שעברה יצאה ההכרזה לבחינות לאימון ראשון.

"הייתי בטוח שיגיעו 10 שחקנים. הדבר שהכי פחדתי ממנו היה חוסר רצינות של שחקנים, שלא יגיעו, שיוותרו בדרך, אבל את כל האמרות האלו, שרדתי. לבחינות האימון הראשון הגיעו 45 שחקנים, ידעו שיוסי ואני אנשים, שאם אנחנו עושים משהו, הוא איכותי ועד הסוף".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"הד הקריות".

אפילו לא אוהב כדורגל. רועי עטייה (צילום: דורון גולן)
אפילו לא אוהב כדורגל. רועי עטייה (צילום: דורון גולן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות