fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ים: דאגה מהתמכרות הנוער לסלולר ולדיגיטל

זה הנושא שעמד במרכז של יום עיון שהתקיים בקרית ים, ביוזמת העירייה
ההתמכרות למחשב מתחילה מגיל צעיר (צילום: אילוסטרציה)
צילום: אילוסטרציה

התמכרות הנוער לשימוש במסכים – הן מסכי מחשב, הן מסכי סלולר והן מסכי טלוויזיה – היא התמכרות לכל דבר וכנראה שמסוכנת לא פחות מהתמכרות לסמים, לאור תובנה בינלאומית זו, יזמה השבוע עיריית קריית ים יום עיון מיוחד בנושא זה.

מהעירייה נמסר כי יום העיון, שבו לקחו חלק כל גורמי הרווחה החינוך והגורמים הטיפוליים, התמקד בעובדה המדאיגה, כי לצד ההתקדמות הטכנולוגית נדרשות כל המערכות להתמודדות חינוכית שונה מול בני נוער המתקשרים ומביעים רגשות ומחשבות באופן שונה מזה המוכר להוריהם, בין השאר בשל העובדה שעולמם ומקורות ההשראה שלהם שאובים מהאינטרנט ומהעולם הווירטואלי, עובדה המעוותת את המציאות בה הם חיים ביחס למבוגרים שמולם הם מתמודדים.

ההתמכרות למחשב מתחילה מגיל צעיר (צילום: אילוסטרציה)
צילום: אילוסטרציה

מטרתו המרכזית של היום הייתה לגרום לכל הגורמים המטפלים לעצור את שצף העבודה השוטפת ולאפשר לאנשי המקצוע הסתכלות אחרת על הנושא מתוך הבנה, כי זה אחד הנושאים הבוערים העומדים על הפרק בחברה הישראלית.

במרכזו של יום העיון עמדה הרצאתו של ד"ר תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי החוקר את יחסי הגומלין שבין המסך לבני הנוער והילדים. בחלקו השני של היום הוקרן הסרט "לכודים ברשת", שהוכן על מחנה גמילה מאינטרנט בסין לבני נוער וכן מפגש עם אחת מיוצרות הסרט שוש שלם על חוויותיה עם הסרט ותהודתו בעולם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות