fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשיו אני

חודש אחרי שנבחר, בדיוק בשבוע שבו הוא חוגג יום הולדת, דוד אבן צור, ראש עיריית קרית ים מדבר על הכל: ההחלטה של שמואל סיסו לפרוש כשבועיים לפני הבחירות, הטענות על כך שהיה שותף למהלך, ההחמצה הגדולה בדרך לכנסת וגם הנישואים המאוחרים
דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)
דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)

את בוקר הראיון, ביום שני, פותח ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור בטלפון לא צפוי לאלון סיסו. בשבע וחצי בבוקר מצלצל אבן צור לסיסו ומאחל לו מזל טוב ליום הולדתו.

"מפתיע?", הוא שואל ואז עונה: "זהו, הבחירות נגמרו. היה חודש של התלהמות וזה נגמר. גם אז לא התלהמתי, גם עלי זה נפל כרעם ביום בהיר שהסיעה בחרה אותי".

עכשיו, חודש אחרי הבחירות, אבן צור לומד להתרגל לכיסא ולמעמד. "עדיין לא התרגלתי לכיסא ולעול", הוא מודה, "אחרי ניסיון של יותר מ-30 שנים, היה לי קל להיכנס לנושא, אבל עדיין אני צריך תקופת למידה, סנכרון של המערכות, התאמתן אלי והתאמת עצמי אליהן. זה תפקיד מאוד מאתגר וכולל את כל מגוון החיים. אני לא מומחה בכל דבר, אבל אני צריך את המומחים הטובים ביותר לידי. אני איש של צוות, מאציל סמכויות וסומך על האנשים שעובדים איתי".

סחרחורת של בחירות
אבן צור נכנס בסערה לתפקיד ראש עיריית קרית ים. זה קרה לאחר פרישתו של ראש העירייה שמואל סיסו, 12 ימים לפני הבחירות. בחירתו של אבן צור לתפקיד כמועמד היחידי לראשות העירייה, גררה לא מעט ביקורת. בפרט לאחר שסיסו הצליח לנטרל את יריביו.

שבוע וחצי לאחר שכל הסיעות הגישו את הרשימות למשרד הפנים, הודיע סיסו שהוא פורש מהמרוץ לטובת תפקיד מנכ"ל ארגון אורט העולמי. "באותו היום, שמואל צלצל לכל חברי הסיעה והודיע שככל הנראה בתוך כמה ימים הוא צריך לעזוב. הוא ביקש שהסיעה תתכנס ותבחר מועמד אחר, זה לא משנה שהייתי מספר 2 שלו, הסיעה היתה צריכה לבחור מי יחליף אותו", אומר אבן צור.

"כשסיסו צלצל אלי ואמר לי שהוא כנראה עוזב, שאלתי אותו למה הוא עושה את זה. אמרתי לו שישקול, שלא יכניס אותנו לסחרחורת של בחירות, הוא אמר שהוא צריך להיפגש עם כל חברי הסיעה, אבל ההחלטה הסופית שלו שהוא עוזב. אמרתי לו שכל הקריה משולטת בשלטים של שמואל סיסו. אני כמנהל מטה הבחירות הזמנתי בבית דפוס 2000 פוליגלים, כולם עם התמונות שלו, הזמנתי אלף חולצות עם השם שלו ובסוף לא השתמשנו בהן. שאלתי אותו למה הוא לא אמר לי לפני כן. לא ידעתי מה נעשה עם כל ההשקעה הכספית. הוצאנו 225 אלף שקלים על כל הדברים לקמפיין ואחרי שהודיע שהוא עוזב, הייתי צריך להחליף את הכל ובסך הכל נשארו לי שבועיים".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)
דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות