fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המעקות המתנפצים

בפעם השנייה בתוך שנה, התנפץ מעקה זכוכית בבניין בקרית ים. בנס איש לא נפגע/ נטע פלג
חשש לפגיע בעוברי אורח. הבניין בקרית ים
חשש לפגיע בעוברי אורח. הבניין בקרית ים

דיירי הבניין ברחוב האירוס  בקרית ים, לא האמינו שזה קורה להם שוב. ביום שני, בפעם השנייה בתוך שנה, התנפץ מעקה זכוכית במרפסת באחת הדירות. בנס איש לא נפגע לאחר שהזכוכיות נפלו לקרקע בזמן שאחד הדיירים חלף במקום. הדיירים מספרים כי פנו בעבר לחברת אזורים שהקימה את הבניין, בדרישה להחליף את המעקות במרפסות, אולם לדברי דיירת שניהלה איתם דין ודברים, מהחברה נמסר להם כי המעקה בנוי מזכוכית מחוסמת החזקה יותר מזכוכית רגילה ולכן אמורה להיות בטוח למדי. יש לציין כי בסיכום בדיקה שביצעה חברת הדס ביקורת מבנים בע"מ לבקשת הדיירים, מצוין כי "זכוכית המעקה היא זכוכית רגילה ואינה זכוכית בטיחותית".

המקרה הראשון אירע בסוף מאי שנה שעברה. בסביבות השעה 06:00 נשמע קול התנפצות בחצר והתברר כי הזכוכית של המעקה בדירה בקומה השישית התנפצה והשברים נפלו על רכב שחנה למטה וניזוק. רונית (השם המלא שמור במערכת), דיירת בבניין, נשמעה השבוע מודאגת מאוד.

סכנת נפשות. זכוכית מנופצת בבניין בקרית ים (צילום עצמי)
סכנת נפשות. זכוכית מנופצת בבניין בקרית ים (צילום עצמי)
חשש לפגיע בעוברי אורח. הבניין בקרית ים
חשש לפגיע בעוברי אורח. הבניין בקרית ים

"ממצאי הבדיקה שהתבצעה אצלנו מוכיחים שלא מדובר בזכוכית מחוסמת וגם אם היא מחוסמת היא יכולה להתנפץ. תינוק או פעוט שיישענו על המעקה עלולים לגרום לסדק בזכוכית ובהמשך להתנפצות. זו סכנה גדולה. בחברה יכולים להחליף את הזכוכית לברזלים או לכל משטח אחר. זה קרה פעמיים בפרק זמן של שנה, וזה הדהים אותנו. אי אפשר לחכות למקרה הבא".

מחברת אזורים נמסר: "חברת אזורים בנתה יותר מ-1000 יחידות דיור בשכונה ובכך הותקנו מעקות זכוכית באורך כולל של יותר מ-2 ק"מ. למרות שעברו 4 שנים ולמרות שכמות הכשלים שהתגלו בזכוכיות בשכונה עומדת בדרישה המותרת על פי התקן, אנו מתייחסים בכובד ראש לאירוע. ערכנו בדיקה ראשונית כדי לוודא שהזכוכיות שהותקנו במעקות הן זכוכיות העומדות בתקן וכאן כך. הזכוכיות מחוסמות בעובי 10 מ"מ בדיוק על פי התקן שחל בזמן בניית הדירות. בעקבות המקרה אזורים תשלח צוות בדיקה כדי לוודא שלא קיימת בעיה בסדרת היצור של הזכוכיות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות