fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוד אבן צור: "השנאה הגיעה לפתח ביתי"

ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור מגיב בעמוד הפייסבוק האישי שלו על אירועי הלילה בו הוצת רכבו בפתח ביתו. חברי מועצת העיר בקרית ים התכנסו בערב לישיבת חירום והציעו להשבית את העירייה למספר שעות לאות הזדהות עם ראש העירייה ובני משפחתו
מכוניתו של ראש עיריית קרית ים לאחר ההצתה (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
מכוניתו של ראש עיריית קרית ים לאחר ההצתה (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
מכוניתו של ראש עיריית קרית ים לאחר ההצתה  (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
מכוניתו של ראש עיריית קרית ים לאחר ההצתה (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור נדהם לנוכח הפשע הנורא והניסיון לפגוע בו.  לפנות בוקר נשמע פיצוץ ברכבו של אבן צור ברחוב מורן בקרית ים. הרכב נשרף כליל והחשד כי הונח בו מטען חבלה.

ערב (ראשון) התכנסה מועצת העיר בקרית ים לישיבת חירום וגינתה את הפגיעה באבן צור ובבני משפחתו ולמעשה חברי המועצה  המחישו כי הפגיעה היא בכל תושבי קרית ים.

אבן צור סיפר על הפגיעה הקשה בבני משפחתו, בעיקר בביתו הצעירה שחזרה מבילוי חצי שעה אחר האירוע. חברי המועצה הציעו בישיבה לקיים שביתה של כל עובדי העירייה למשך שעתיים, לאות הזדהות ובמטרה לגנות את המקרה.

אבן צור ציין בישיבה כי אף גורם לא יצליח להשפיע עליו בדרך של אלימות  ואין בכוונתו להיכנע לבריונים.  לדבריו מאז כניסתו לתפקיד לפני קרוב לשנתיים לא חווה איומים משום גורם כל שהוא.

מאוחר יותר הגיב וכתב אבן צור בעמוד הפייסבוק האישי שלו: "הלילה שוב הרימה השנאה את ראשה והגיע ממש עד לפתח ביתי. בזמן האחרון אנחנו עדים להשתוללות של בריונים אשר אינם חוששים לקחת את החוק לידיים, לדקור בני נוער בחוצות העיר ולשרוף תינוקות בשנתם. במקביל אנחנו רואים ושומעים גורמים שונים אשר אינם חוששים להסית ולהדיח למעשי אלימות וההסתה הזו מסוכנת לא פחות מהמעשים עצמם.

דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)
דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)

כראש עיר אשר פועל מסביב לשעון למען העיר ולמען כל תושביה אני פוגש מידי יום רבים מכם, לעיתים אני זוכה למחמאות ולא אחת אני מתמודד גם עם ביקורת. מי שכיר אותי יודע שאני פועל בשקיפות מלאה ומשתדל למצוא פתרון לכל מחלוקת או בעיה ולהתחשב בצרכיו של כל תושב. לכן מצער אותי כל כך לגלות עד כמה תרבות השיח הציבורי שלנו הפכה להיות מרושעת וחסרת מעצורים עד כדי כך שהיא מסכנת את כולנו.

"רק ביום שישי האחרון קראתי כאן לכולם לזכור עד כמה נוראה וקטלנית עלולה להיות השנאה הזו והנה הלילה הפריד רק נס בין תושבי הרחוב שבו אני מתגורר לבין אסון נורא שיכול היה להתרחש. אין לי ספק כי המעשה הזה היה פיגוע שנאה אשר מטרתו אחת – להפר את חיי החברה, התרבות והחוק ולהשליט בלב כולנו משטר של טרור ופחד. ביום חמישי זה היה ברחובות ירושלים ביום שישי בכפר דומא בסוף השבוע בבית הנשיא והלילה ברחוב מורן בקריית ים. זו השעה לעצור, לעשות חשבון נפש ולעצור את השעון המתקתק לפני שיהיה מאוחר מדי", כתב אבן צור.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות