fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אתה הולך להיות ראש העיר הבא של קרית ים"

ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור מסכם את השנה האחרונה ומספר על הרגע, לפני שנה, בו בישר לו ראש העיריי ה הקודם שמואל סיסו, שהוא עומד להיות ראש העיר
"ההתמזגות נעשתה לטובת העיר" דוד אבן צור (צילום: גיל נחושתן)
"ההתמזגות נעשתה לטובת העיר" דוד אבן צור (צילום: גיל נחושתן)

"השעה הייתה קרוב לארבע אחר הצהרים, יום שישי הארבעה באוקטובר, השבת עמדה להיכנס. בדרך כלל אני לא נוהג לענות לטלפונים בזמן הזה לפני כניסת השבת אבל הפעם החלטתי משום מה לענות. מעברו השני של הקו היה שמואל סיסו, שגם אצלו בדרך כלל יש הקפדה על השעה הזו שלפני השבת. על פי הקול שלו הבנתי שקרה משהו וכשביקש ממני להגיע אליו הביתה בדחיפות, הבנתי שזה כנראה עניין חשוב ביותר.

"לא היה לי שום מושג מה אני עומד לשמוע ממנו ומה הסיבה לבהילות הגדולה, למרות שבתוך תוכי הייתי משוכנע שזהו עוד אחד מרגעיי הלחץ שלפני הבחירות והוא רוצה לתאם אסטרטגיות אחרונות, שבועיים לפני היום הגורלי. אבל כששמעתי אותו אומר לי: 'אתה הולך להיות ראש העיר הבא של קרית ים', הייתי בטוח שזו עוד אחת מהבדיחות שהוא נהג לעשות מדי פעם על חשבוני.

"שעה לאחר מכן, בדרך הביתה, עדיין לא הייתי בטוח אם ההודעה וההסבר ששמעתי משמואל סיסו, על פרישתו הצפויה הם אמיתיים או שזו מתיחה. בכל מקרה ניחמתי את עצמי, מחר בערב הוא טס לחו"ל כדי לחתום שם על ההסכם לקבלת המינוי החדש, נחכה שיחתום, שיחזור ואז נראה מה יקרה. ועם התחושה הכל כך לא ברורה הזו נכנסה השבת".

כמעט שנה חלפה מאז ורוב מי שמתגורר בקריות או עקב אחר מערכת הבחירות, יודע שאבן צור הוא ראש העיר מאז. "25 שנה אני בתוך העשייה הפוליטית, בתחומים מגוונים ובמישורים שונים גם ברמה המקומית וגם ברמה הארצית. אין ספור פעמים התגייסתי לעזרת חברים שביקשו להיבחר תפקידים שונים באזור הצפון, עזרתי לחברים שרצו להתקדם ולהגיע לכנסת ולממשלה וכן התמודדתי גם בעצמי גם על ראשות העיר וגם על מקום בכנסת וכמעט כמעט שהגעתי לשם. הפגישה הבלתי צפויה, באותו ליל שישי לפני שנה, הוכיחה לי שבפוליטיקה הכל אפשרי, אבל יותר מזה, שבסופו של דבר באמת הכל זה מלמעלה וכל מה שצריך לקרות קורה בסוף למי שיודע לחכות".

דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)
דוד אבן צור (צילום: אושרי כהן)

כמעט שנה עברה מאז ואבן צור מודה שהוא מאוהב בעיר שלו, בתושבים שלה ובעובדה שהוא עובד למענם מסביב לשעון. "נכנסתי לתפקידי בדצמבר האחרון ומהר מאוד גיליתי שצדק רבה הראשי של קרית ים, הרב יוסף הלוי אברקי שליט"א, כאשר בנאום ההכתרה שלי ברך אותי והבטיח לי, שלא מלוכה אני עומד לקבל על עצמי אלא עבדות. אין זה סוד שקרית ים היא עיר מורכבת ומאתגרת כאחד. איננה רחוקה מספיק כדי להיחשב פריפריה ואינה קרובה מספיק כדי ליהנות מהפרורים שנופלים משולחן המטרופולין חיפה. אפשרויות הבניה והפיתוח בה מוגבלות והאוכלוסייה שלה הולכת ומתבגרת בחלקה, ובתוכה עולים חדשים ומשפחות קשות יום. כל אחד מתושבי העיר מצפה ובצדק, שהעירייה תיתן מענה לכל מצוקותיו ואני עושה כמיטב יכולתי כדי לעמוד בצפיות".

לדבריו, כשנכנס לבניין העירייה מצא צוות עובדים נאמן ומסור, המבקש לתת מענה לכל צרה או בעיה עירונית, לאלה שלא תמיד האפשרות והאמצעים נמצאים בידיהם. "כבר בפגישה הראשונה עם צוות העובדים הבהרתי לכולם שהם פה אנשי המקצוע שלי וכי אני סומך עליהם ועל שיקול דעתם. התפקיד שלי, הסברתי להם, הוא לא להפריע לכם לעשות את העבודה ולסייע לכם בכך שאסתובב במשרדי הממשלה השונים ואגייס עוד ועוד כספים ותקציבים לפיתוח העיר. הבטחתי ואני עושה מדי יום כמיטב יכולתי כדי לקיים".

מאז נכנס לתפקיד, דואג אבן צור להביא לקרית ים את צמרת הממשלה, ביניהם שר הביטחון בוגי יעלון, שר התיירות עוזי לנדאו, שר הרווחה מאיר כהן סגן שר האוצר, יצחק כהןובקרוב עומד להגיע גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי החלטת מועצת העיר, אבן צור יעניק לנתניהו תואר אזרחות הכבוד של העיר. "הביקורים האלה אינם ביקורי נימוסין", הוא אומר. "כל אחד מהשרים מתגייס בעקבות ביקורו למען העיר בתקציבים ובסיוע, ואת התוצאות אנו רואים מדי יום. בשכונת סביוני ים השלמנו שורה חדשה של גנים ומעונות יום והיסודות לאולם ספורט חדש בשכונה הונחו אף הם. יזמים כמעט בכל תחום מגיעים לקריה, כדי לחפש אפיקי השקעה שונים, אם בספורט, בתיירות או בנדל"ן. פרויקט ההתחדשות העירונית, בו אני רואה את עתידה של העיר הולך והופך לדבר מוחשי יותר ותושבים רבים, המבינים שזהו הסיכוי המבטיח ביותר שלהם לקדם את עצמם ולשדרג את איכות החיים שלהם, מצטרפים לפרויקט ומזרזים את הפיכתו למציאות".

מבחינתו של אבן צור, ילדי העיר הם המשאב היקר והחשוב ביותר ולמענם הוא אינם חוסך במאמצים ואמצעים. "איחדנו השנה את שני בתי הספר התיכון שלנו לבית ספר אחד מוביל וחזק, הקמנו קרית חינוך דתי ממלכתי לתפארת, בתוכה גני ילדים בתי ספר יסודיים חטיבות ביניים ותיכון, שדרגנו את בתי הספר הקיימים וחיברנו את כולם באמצעות רשת האינטרנט למערכת חינוך אחת ומקוונת כיאה למערכת חינוך במאה ה- 21. כחלק בלתי נפרד מטיפוח החינוך נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי גם הדאגה לחיי התרבות והקהילה. כדי להבטיח זאת אני מקדם במלא המרץ את פרויקט הקמתו של היכל התרבות בעיר. לאחר עשרות שנים של תכניות והבטחות סוף סוף הופך החלום הזה למציאות. בימים אלה גייסנו את בכיר המתכננים בישראל, האדריכל אילן פיבקו, למטרה זו ובמקביל אנו מגייסים תרומות מחו"ל לצד תקציב מיוחד מכספי מפעל הפיס שהצלחתי כבר לגייס. זהו אחד הפרויקטים הגדולים והחשובים שנעשו כאן בשנים האחרונות ובסיומו תזכה קרית ים להיכל תרבות ראוי לשמו אשר ישרת גם את הקונסרבטוריון העירוני ויהיה מרכז תרבותי כלל אזורי".

למרות כל אלה, יודע אבן צור שלא הכל ורוד. "קרית ים כמו גם כלכלת ישראל בכלל מתמודדת בימים אלה עם אתגרים לא פשוטים המחייבים את כולנו להתגייס. לכן דרושים מכולנו עוד מעט סבלנות ואורך רוח כדי להשלים את המשימה וכדי להביא את קריית ים לכיבוש כל יעדיה ומימוש חזונה העירוני.

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהב להבטיח, אני מעדיף לקיים. לכן אני מקפיד מאוד וככל האפשר על קשר רציף ויומיומי עם כל אחד מתושבי העיר. דלת לשכתי פתוחה תמיד ומי שלא מזדמן לבניין העירייה עצמה יודע איך לפנות אליי גם באמצעות הטלפון הנייד גם בדוא"ל ורבים רבים עושים זאת באמצעות הפייסבוק. כלים אלה הופכים אותי זמין למען כל תושבי העיר ובעידן הדיגיטאלי שבו אנו חיים אני רואה בכלים האלה חשיבות לא פחות מזו של פינוי האשפה. אני מאוהב בעיר שלי ובכל תושביה וגאה על כך. מה שקרה כאן בשנה האחרונה הוא סוג של נס ואני שמח על כך שיש לי את העונג והכבוד לקחת חלק בנס הזה".

אבן צור מאמין שקרית ים נמצאת על מסלול ההמראה, רגע לפני הזינוק הגדול. לדבריו, אחרי שנים של תרדמת, רצועת החוף של העיר עומדת להתעורר. "בימים אלה אנו משלימים תכניות פיתוח שונות לרצועת החוף שלנו, כחלק בלתי נפרד מתוכנית המתאר שהושלמה ומדגישה אף היא את החזון להפיכתה וביסוסה של קרית ים לבירת החוף של הקריות.

"פארק אגדות ים המתוכנן לקום בקרבת הטיילת בסיוע הקק"ל וגורמים נוספים כמו גם מיזמים תחבורתיים ותיירותיים שונים עומדים להביא את השינוי הגדול. אחרי הרביעי באוקטובר בשנה שעברה, אני יודע שהכל כאן אפשרי וסופם של חלומות להתגשם, לא חשוב כמה הם גדולים, מה שחשוב הוא כמה באמת רוצים להגשים אותם. אינני מבטיח הבטחות רק אומר, שבאתי לעבוד, כדי לקבל על עצמי עול עבדות באתי כדי לקיים.

"הייתה לי שנה לא פשוטה, אבל השנה הזו הייתה שנה נפלאה, שנה שכדי לעבור אותה היה שווה לחכות במדבר הפוליטי 25 שנה. את השנה הזו אין סיכוי שהייתי מצליח לעבור לבד. אין ספק כי אם אני חותם את השנה הזו בתחושה עמוקה של סיפוק מצד אחד ורצון אדיר להמשיך מצד שני הרי שזה בזכות שורה ארוכה של אנשים אשר ליוו והקיפו אותי, ביניהם גם בני משפחתי הקרובה, אשתי וילדיי, שמקבלים הכל בהבנה בלי להישבר וכמעט בלי לקטר ומהם אני שואב את כל מה שחסר".

מי עוד סיכם שנה? עבור למהדורה החגיגית של "הד הקריות"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות