fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני לא עובדת בשביל אנשים, אני עובדת בשביל רעיון"

נילי אלדר שהודיעה על פרישתה מתפקיד מנהלת אגף החינוך בקרית ים, מסבירה מדוע היא לא נשארת באף תפקיד יותר משש שנים בממוצע, גם לא בעיר בה הצליחה להוביל מהפכה
נילי אלדר (צילום: אפרת פראנק)
נילי אלדר (צילום: אפרת פראנק)

לפני כמה חודשים, בטרם ידעה מנהלת אגף החינוך בקרית ים נילי אלדר שראש העירייה שמואל סיסו מתכוון לעזוב את תפקידו, היא הודיעה לו שבתום שנת הלימודים 2013, היא מתכוונת לפרוש מתפקידה ולהמשיך הלאה. בהחלטה משותפת בין השניים, סוכם כי אלדר תפרוש בסוף שנת התקציב 2013. בינתיים, סיסו פרש מתפקידו כראש עיריית קרית ים וראש העירייה הנכנס, דוד אבן צור, ביקש ממנה לסיים גם את שנת הלימודים 2014. אלדר הסכימה כשברור לה שזו תהיה השנה האחרונה בתפקיד.

הרקע לפרישה, מסבירה אלדר לעיתון "הד הקריות", נעוץ בכך שהיא מקפידה לעבור בין התפקידים מדי שש שנים בממוצע. "כשאני מקבלת תפקיד, קודם יש את התכנון לשנה הראשונה, אחרי שאני מגלה מה דחוף", היא אומרת, "אחר כך אני מתכננת לשלוש השנים הקרובות מה אני רוצה להתאים לשטח ואחרי חמש שנים, אני בודקת אם הגשמתי את היעדים. בדרך כלל אני מחליפה תפקיד כל חמש עד שבע שנים. זה עיקרון שלמדתי בצבא. זה נותן לי אפשרות לבדוק את עצמי, להגדיר לעצמי יעדים בתחומי זמן. אחרי השנה הראשונה, אני יודעת איפה אני חיה ומשלבת את הדחוף והנחוץ ביחד. אני מאוד אוהבת לעבוד עם אנשים, להכיר אנשים חדשים ומשלבת בין המשאבים של הון אנושי וההון התקציבי.

"אני יכולה להחליט למשך שלוש שנים מה אני עושה ומה משמעותי בקהילה בה אני עובדת. זה נותן לי את האפשרות לא להיות מנהלת, אלא להיות מנהיגה, מישהי שמשנה משהו. אני לומדת מה צריך לשמר ולפתח ואיזה שינוי אני צריכה להביא. בעניין השינוי, כשאני באה עם הניסיון שלי, מחברת אותו לניסיון של אחרים, זו נוסחה מנצחת ואז אני עושה את השינוי, ממצה את עצמי והולכת למקום חדש עם אנשים חדשים ותפקיד חדש".

תחרות עם פיינשטיין
את העיקרון הזה למדה אלדר בצבא, במעבר בין תפקיד לתפקיד מדי מספר שנים. היא נולדה בתל אביב, הגיעה עם הוריה לקרית מוצקין לפני כ-50 שנה ומעולם לא עזבה.

כשקיבלה צו גיוס, אותרה לתפקיד מאבחנת פסיכוטכנית. "הוזמנתי ללשכת גיוס, אבל התפקיד חייב חתימה של שלושה חודשי שירות נוספים, אז אמרו לי להתייעץ עם ההורים. נסעתי הביתה והתייעצתי עם אחי הגדול. הוא אמר לי למלא את השירות על הצד הטוב ביותר אבל לא מעבר, וויתרתי על התפקיד, אבל בסופו של דבר חתמתי קבע ל-15 שנה", היא מספרת.

במהלך שירותה הצבאי עברה את כל שרשרת הפיקוד, בין היתר פיקדה על יחידת מורות חיילות בפיקוד צפון ועל על היחידה הארצית ושימשה קצינת ח"ן פיקוד צפון ומפקדת בית הספר הצבאי להשכלה (האשה הראשונה בתפקיד). בד בבד למדה תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני בחינוך. אחרי 15 שנה השתחררה מצה"ל בדרגת אלוף משנה.

"גולת הכותרת שלי היתה הקמת יחידת נערי רפול", היא מספרת. "בתקופה שרפול חשב על זה הייתי בת 27 ולמדתי באוניברסיטה. זה היה יום שישי ורפול קרא לי לפגישה. ביום ראשון נפגשנו בשער של בסיס רמת דוד, משם טסנו במסוק הצבאי שעמד לרשותו כרמטכ"ל. הוא הושיב אותי לידו, טסנו לשדה דב ועד שהגענו לשם, במשך 25 דקות התפקיד היה סגור".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

נילי אלדר (צילום: אפרת פראנק)
נילי אלדר (צילום: אפרת פראנק)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות