fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבן צור יעניק הנחות בארנונה לחיילי צוק איתן ללא אישור משרד הפנים

דוד אבן צור הודיע כי יוציא את ההחלטה לפועל גם עם יוטל עליו חיוב אישי. אבן צור: "אני גם ער לעובדה שמבחינת החוק היבש הוא בעייתי אבל נראה לי שבמקרים יוצאי דופן יש לקבל החלטות יוצאות דופן"
"ההתמזגות נעשתה לטובת העיר" דוד אבן צור (צילום: גיל נחושתן)
"ההתמזגות נעשתה לטובת העיר" דוד אבן צור (צילום: גיל נחושתן)
"ההתמזגות נעשתה לטובת העיר" דוד אבן צור (צילום: גיל נחושתן)
"ההתמזגות נעשתה לטובת העיר" דוד אבן צור (צילום: גיל נחושתן)

ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, הודיע השבוע כי הוא מעניק, ללא אישור משרד הפנים, פטור בארנונה לחיילים, תושבי העיר, שהשתתפו במבצע צוק איתן. אבן צור העלה השבוע את ההצעה לישיבת מועצת העיר וביקש מחברי המועצה לאשר את מתן הפטור לחיילי המילואים, על אף העובדה שמשרד הפנים לא אישר עדיין את מתן הפטור. אבן צור הודיע לחברי מועצת העיר, שאם יחליט משרד הפנים להטיל עליו חיוב אישי בעקבות ההחלטה, הוא יהיה מוכן לשאת בתוצאות. כל חברי המועצה הביעו תמיכה ביוזמה ואישרו את ההצעה פה אחד.

במהלך מבצע צוק איתן הביא אבן צור לאישור המועצה החלטה ברוח זו, אך סייג אותה בקבלת אישור משרד הפנים למתן הפטור. מיד אחרי כן פנה ראש העיריה למשרד הפנים לשם קבלת אישור שכזה ואולם עד כה לא נתקבלה כל תגובה מצד המשרד.

בינתיים פנו למשרדי העירייה חיילים, תושבי העיר, ששרתו במבצע וביקשו לברר כיצד יוכלו ליהנות מההטבה. החיילים נתבקשו למלא טפסי בקשה ולצרף את אישורי שירות המילואים שלהם בעוד העירייה מצפה לתגובת משרד הפנים. משראו בעירייה כי התייחסותו של משרד הפנים מתעכבת, החליט אבן צור לקחת את האחריות על עצמו והציע בישיבה אתמול לחברי המועצה להצטרף אליו.

"אני יודע שהצעד שעשיתי הוא צעד חריג, אני גם ער לעובדה שמבחינת החוק היבש הוא בעייתי אבל נראה לי שבמקרים יוצאי דופן יש לקבל החלטות יוצאות דופן", אמר אבן צור בתום ההצבעה אתמול. "זה לא מובן מאליו שחיילים יוצאים לשירות מילואים ומשתתפים במערכה שהייתה מן הארוכות במלחמות ישראל ולכן חובה עלינו כקהילה להוקיר זאת ולגמול להם ופטור מארנונה לתקופת השירות, זה המעט שיכולנו לעשות למענם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות