fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ים: כמה עולה לעירייה העסקתו של בניהו?

העירייה, הנמצאת בגירעונות ובהליכי התייעלות, שכרה את בניהו כיועץ אסטרטגי במאבקה מול רפאל. לדברי ראש העירייה, עלויות המאבק ימומנו מהכסף שרפאל תשלם
רב פעלים. אבי בניהו | צילום: ויקישיתוף, CC BY 2.0
רב פעלים. אבי בניהו | צילום: ויקישיתוף, CC BY 2.0

עיריית קרית ים שכרה לאחרונה את שירותיו של אבי בניהו כיועץ אסטרטגי במאבק המשפטי והפוליטי שהיא מנהלת מול רפאל על כספי הארנונה. אלא שבניהו, דובר צה"ל לשעבר, יועץ לשרי ביטחון, הנותן שירותי ייעוץ, תקשורת, ויציאה ממשברים, עולה לא מעט כסף לעירייה, המצויה בגירעונות ובהליכי התייעלות.

אמיר ווסקו, תושב העיר ופעיל חברתי, תומך במאבק העירייה מול רפאל, אך יחד עם זאת יש לו כמה תהיות. ווסקו: "אני מקפיד להגיע לישיבות המועצה, לתעד אותן ולהעלות אותן לפייסבוק, הכל כדי לשמור על האינטרסים של התושבים. כיום אי אפשר להגיד שקיימת שקיפות. אנחנו לא יודעים כמה כסף משלמים לבניהו ולכמה זמן שכרו את שירותיו. כל שאנחנו יודעים הוא שהכסף הזה לא בנמצא. כשמדובר בגוף כל כך גדול כמו רפאל, סביר להניח שהם מצוידים בסוללת עורכי דין מהשורה הראשונה, ואין לדעת האם ומתי ישלמו את כספי הארנונה, וכרגע אנחנו מרגישים על סף תהום כלכלי.

"בישיבת המועצה הקודמת, ביקשה ואישרה מועצת העיר העלאת שכר רטרואקטיבית של חצי שנה בגובה של 5 אחוז לגזבר שלמה הולנדר, שעתיד לפרוש בחודש הבא. גם כאן עולה השאלה – לאור העובדה שבפתחה של קרית ים תוכנית הבראה, כיצד המצב הכלכלי מאפשר העלאת שכר? בשיחות סגורות מציינים חברי מועצה, כי מדובר במצב שאינו מאפשר העלאת שכר לעובדי עירייה, זאת על אף שהצביעו בעד הצעת ראש העיר".

בישיבת מועצת העיר האחרונה, שהתקיימה ביום רביעי שעבר, הסביר ראש העירייה דוד אבן צור, כי ועדת הגבולות קבעה שרפאל שוכנת בשטחה של קרית ים ולכן עליה לשלם לה ארנונה. לדבריו, העירייה הקציבה 2 אחוז מסכום הכסף שאמור להתקבל מרפאל למימון ההוצאות המשפטיות והתשלום ליועץ בניהו.

מעיריית קרית ים נמסר בתגובה: "בהחלטתה לספח את שטח רפאל לקרית ים ולחלק את הכנסות גביית הארנונה בין הרשויות השונות, קבעה ועדת הגבולות, כי 2 אחוז מכלל הגבייה ייועדו לצורך מימון הליך הגבייה, הכולל בין השאר את ההתמודדות המשפטית והציבורית שיידרשו לשם יישום ההחלטה. שכרם של כל היועצים, המודדים ועורכי הדין, המלווים את התהליך ממומן, מסעיף זה בהחלטת הוועדה. כמו כן, שכר הבכירים בכל עירייה מתעדכן מעת לעת על פי הנחיות משרד הפנים ובאישורו".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: עיריית קרית ים נמצאת בהליך מתקדם לאישור תוכנית הבראה מקיפה ורב שנתית. מטרת התוכנית – כיסוי הגירעונות הנצברים ברשות תוך חיזוק פתוחה העתידי של העיר. תקציבה השנתי של עיריית קרית ים לשנת 2019 הוא נגזרת מתוכנית ההבראה, שכאמור נמצאת בשלבים מתקדמים לאישור.
"משרד הפנים פועל מתוקף סמכותו למינוי חשב מלווה בהתאם להוראות החוק והנהלים בהתייחס לרשות בהבראה. לעניין העסקת יועצים חיצוניים, הנושא אינו מחייב אישור משרד הפנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות