fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית שמואל: בקשה לצו סגירה לגן ילדים הפועל בבית מגורים

תושבי קרית שמואל הגישו בקשה בהולה לראש אגף הפיקוח בעיריית חיפה, להוצאת צו להפסקת הפעלת גן ילדים בבית מגורים
עו"ד יניב לנקרי (צילום: עצמי)
עו"ד יניב לנקרי (צילום: עצמי)

מספר המשפחות, המתגוררות בבית משותף, נדהמו בשנה שעברה לגלות כי בבית השכנים פועל גן ילדים, המונה לא פחות מ-37 ילדים. בבקשה בהולה לצו הפסקת שימוש שהוצא לבעלי הדירה, בדבר הפעלת גן ילדים בבית מגורים, מביעים השכנים את התנגדותם לפתיחת הגן בתחילת שנת הלימודים שתתחיל ביום שלישי הקרוב.

בבקשה לצו צוין, כי השכנים התנגדו כל הזמן להפעלת גן הילדים בבניין, עוד מיום פתיחתו. לטענתם, הפעלת הגן במהלך השנה שעברה, גרמה להעמסה על התשתיות, התחבורה, תנאי תברואה קיצוניים, פגיעה בפרטיות וירידה קיצונית באיכות החיים.

בסוף חודש יוני, הוציאה אחת היועצות המשפטיות של עיריית חיפה, מכתב האומר באופן ברור, כי השימוש המאסיבי בדירת המשפחה לטובת גן ילדים, חורג מתכניות העזר העירוניות וכמות הילדים לא יכולה לעמוד בתנאים הנהוגים, למשל בחצר הבית, בה 37 ילדים נמצאים בשטח של כ-50 מ"ר. עוד ציינה היועצת המשפטית, כי לאור זאת, תישלח התראה לבעלים ובעלת העסק, כי מדובר בשימוש חורג וכי אין להמשיך בניהול העסק ללא קבלת היתר כדין.

עו"ד יניב לנקרי (צילום: עצמי)
עו"ד יניב לנקרי (צילום: עצמי)

בבקשה לצו, ציין עו"ד יניב לנקרי, המייצג את השכנים, כי לא מדובר במשפחתון הכולל 5 ילדים, אלא עסק פעיל לכל דבר, הכולל מספר גננות וסייעות, שהחל משבוע הבא ילקוט לתוכו עשרות ילדים.

עוד ציין עו"ד לנקרי, כי נודע לו ממש ביום הגשת הבקשה לצו, שרק לאחרונה הוגשה בקשה להיתר בניה לפרגולה בחצר ובקשה להיתר שימוש חורג לגן ילדים, וכי לשכנים לא הגיעו המסמכים, שיוכלו לתת להם להתנגד. "נדמה כי המבקשים מנסים ליצור מחטף כלשהו, בהסוואת חומרים..", נכתב בבקשה.

עו"ד לנקרי ביקש להורות בצו את הפסקת השימוש של הגן בבית פרטים, מיד עם תחילת שנת הלימודים ולהורות לבעל הדירה, לשלוח העתקים מכל הבקשות שהגישו, לשכנים, כדי לא לפגוע בזכותם החוקית להתנגד. הבקשה לצו הוגשה בדחיפות, מאחר והוגשה רק ימים בודדים לפני תחילת שנת הלימודים.

טרם התקבלה תגובת העירייה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות