fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים: נתפסו גנבי חול בשטח המיועד לבניית מגרש כדורגל

מפקחי רשות מקרקעי ישראל הגישו תלונה במשטרה נגד גנבי מחצבים שנתפסו בעודם גונבים חול באיזור מגרשי הספורט של עיריית חיפה בקרית חיים
גנבו חול ממגרש הכדורגל המיועד (צילום מגרש : מכבי נתניה)
גנבו חול ממגרש הכדורגל המיועד (צילום מגרש : מכבי נתניה)

מרשות מקרקעי ישראל פורט כי גניבת המחצבים, המהווה עבירה פלילית, התבצעה ממערום חול המיועד לעבודות פיתוח של עיריית חיפה במקום, מערום שסביבו הוצב גידור מסודר ע"י עיריית חיפה.

החשוד במעשה הביא למקום באגר (מחפר זחלי) ומשאיות שהוציאו מן המקום כ-400 קוב חול. הוא נתפס לאחר המעשה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל שעקבו אחר המשאיות ע"מ לחזק את הראיות ולקשור את החשוד לגניבה, לאחר מכן הגישו נגדו תלונה במשטרת זבולון בגין גניבת מחצבים.

גנבו חול ממגרש הכדורגל המיועד (צילום מגרש : מכבי נתניה)
גנבו חול ממגרש הכדורגל המיועד (צילום מגרש : מכבי נתניה)

החשוד עוכב לתחנה ע"י המשטרה. בחקירתו במשטרה לא הכחיש החשוד בגניבת החול את המיוחס לו ואף התחייב לשלם לרשות תמורת החול שלקח מהמקום. במקביל, יחל כעת ברשות מקרקעי ישראל, בתיאום עם פרקליטות המדינה, תהליך הכנת תביעת פיצויים כספית כנגד הגנבים על הנזק שגרמו לסביבה ועל הרווח שהפיקו לכיסם כתוצאה מגניבת החול.

"גניבת מחצבים היא עבירה חמורה. המחצבים הם רכוש הציבור, ובמקרה הזה יועדו לעבודות פיתוח של עיריית חיפה המקימה בשטח, המיועד לשמש לספורט, מגרש כדורגל חדש. גנבי מחצבים וחול לבנייה מעשירים למעשה את קופתם על חשבון הציבור כולו ומנסים למעשה להתחמק מהצורך לשלם לקופה הציבורית על החול בו הם עושים שימוש.

"מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל משקיעים משאבים רבים בעצירת תופעת גנבי החול ואנחנו בהחלט מגיעים להישגים מהותיים שיוצרים הרתעה", אומר ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון – חיפה בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות