fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים: מנהלי אגד הורשעו שלא אפשרו שעות מנוחה לנהגים

חברת אגד ומנהלי סניף קרית חיים הורשעו כי הניחו לנהגי אגד לנהוג בחריגה משעות הנהיגה המותרות. אגד נקנסה ב-2 מיליון שקלים. המנהלים קבלו קנס של אלף שקלים כל אחד
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד ( צילום ארכיון: רותם כבסה)

סגן נשיא בית המשפט לתעבורה בחיפה השופט אינאס סלאמה הרשיע את חברת אגד, מנהל הסניף צבי ליכט ורכז החברה אברהם מואס בסניף קרית חיים , בהתאם להסדר טיעון בעובדות כתב אישום מתוקן בו הודו – בכך שהניחו לנהגי אגד הנוהגים ברכב ציבורי לנהוג בחריגה שיטתית משעות נהיגה מותרות. בית המשפט גזר על אגד קנס של 2 מיליון שקלים, וחתימה על התחייבות בסך 675 אלף שקלים, למשך שלוש שנים, להימנע מביצוע עבירה של הפרה שיטתית.

אוטובוס אגד
אין לפטור מאחריו אישית". אוטובוס אגד ( צילום ארכיון: רותם כבסה)

על הנאשם ליכט מנהל הסניף בקרית חיים, בן 48 הוטל קנס כספי של אלף שקלים או עשרה  ימי מאסר ועל מואס בן 44 נגזר עונש דומה. השופט סלאמה ציין כי בסופו של יום החליט לכבד את ההסדר בתיק זה, אף שבכל הנוגע לנאשמים 2 ו- 3 בכתב האישום המתוקן, נראה שההסדר הוא על הצד המקל. עם זאת, הקנסות שהוטלו על אגד, יש בהם כדי לאזן הן בשים לב להיררכיה בין יחידי הנאשמים והן בשים לב לנורמת הענישה הראויה בנסיבות כגון אלה.

השופט הוסיף כי מדובר בכתב אישום בהיקף מצומצם מאוד של חריגה משעות המנוחה וכאשר בוטלו בו כל האישומים שעניינם נהיגה מעל 12 שעות ברציפות ובכך יש אף כדי להקל מחומרת העבירות שיוחסו לנאשמת ולשני הנאשמים הנוספים.

השופט סלאמה קבע כי אין בעובדה כי מופעלת מערכת אלקטרונית זו או אחרת כדי לפטור את בעלי התפקידים השונים מאחריות אישית ואכן, בסופו של יום ההחלטה הנוגעת גם לנאשמים עצמם כפי שקיבלו אותה הצדדים היא החלטה נכונה ועולה בקנה אחד עם מכלול הנסיבות.

לבסוף הבהיר השופט את הדברים הבאים: "בסופו של יום, הסדר הטיעון הינו מאוזן וסביר ועולה בקנה אחד עם נורמת הענישה הראויה. בית המשפט מקווה כי אכן הנאשמים, בעיקר הנאשמת 1 (אגד), אכן הפנימה את חומרת העבירות וללא קשר להיקף של החריגה משעות המנוחה תדע להטמיע עניין זה בין עובדיה השונים על מנת שבסופו של יום ימנע כל סיכון פוטנציאלי הן לנהגים והן למשתמשי הדרך האחרים. בית המשפט סבור כי האיזון שנעשה בין האינטרס הציבורי לבין האינטרסים השונים של הנאשמים הינו מאוזן ועל כן החלטתי לקבל את ההסדר על כל מרכיביו…"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות