fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קרית חיים לא תהיה קרית מוות"

היום בשעה 18:00, אם כל ההפגנות בקרית חיים כנגד זיהום האוויר במפרץ חיפה והקריות. לראשונה ועד קרית חיים מצטרף למאבק ודורש מהרשויות להפסיק לאלתר להתקוטט ביניהן ולקחת אחריות על חיי התושבים. מסר לתושבים: צאו בחוץ, בואו להפגין
האם הזיהום יצומצם? מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רותם כבסה)
האם הזיהום יצומצם? מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רותם כבסה)
קרית חיים לא תהיה קרית מוות
ועד קרית חיים מתעורר

את צעדת המחאה שתתקיים היום (ראשון) בשעה 18:00  בשדרות דגניה בקרית חיים, יובילו תושבי הקרייה, חברי ועד קרית חיים יחד עם הקואליציה לבריאות הציבור ותושבים מישובים מעוטף מפרץ חיפה והאזור. מטרת המפגינים היא לזרז את הרשויות לטפל בזיהום התעשייתי שפוגע בבריאותם כבר עשרות שנים.

ועד קרית חיים דורש מהרשויות השונות להפסיק לאלתר את ההתקוטטיות ביניהן וחילופי ההאשמות ולקחת אחריות על חיי התושבים. "לא ייתכן שמשרדי הבריאות, הגנת הסביבה ועיריית חיפה ימשיכו להתעסק בהטחת האשמות בזמן שתושבים ממשיכים לחלות ולמות", טוען חבר ועד קרית חיים והממונה מטעמו על תחום איכות הסביבה מוטי בליצבלאו, "מספיק עם הדיבורים, הגיע הזמן למעשים".

לדברי בליצבלאו, רק איחוד כוחות של כל התושבים והארגונים יאפשר להשפיע על הרשויות לשמור על בריאות התושבים ולעצור את ההרחבה של התעשייה המזהמת. "לא ניתן שקרית חיים תהיה קרית מוות", מוסיף בליצבלאו שבשבוע שעבר דרש מהרשויות לפנות תלמידי בתי הספר "דגניה" ו"רגבים" ממקומם בשדרות דגניה ואת תושבי הרחוב בצד הדרומי שלו מבניינים 5-73, צמוד לחוות מיכלי הדלק בקרית חיים.

משרד הבריאות קבע בעבר כי אזרחים שמתגוררים כ- 200 מטר בקרבת חוות מכלי הדלק בקרית חיים נצפתה עלייה של פי 4.73 בתחלואת מחלות הסרטן עד 65 ומעל 65 פי 17.7 . כמו כן במחלות נשימתיות: בגילאי 7-14, הכמות פי 2.5 מהממוצע הארצי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות