fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה לתושבי רחוב דגניה: אל תחתמו על תוכניות פינוי בינוי

עיריית חיפה שלחה לתושבי רחוב דגניה בקרית חיים מכתבים, בהם היא מבקשת מהדיירים לא לחתום מול יזמים וקבלנים על תוכניות להתחדשות עירונית. אחד התושבים שקיבל את המכתב: "אני מבולבל לחלוטין. עד היום לא נשמעה שום מילה מעיריית חיפה. סגנית ראש עיריית חיפה חדוה אלמוג: ""ראינו שיש כל מיני חברות שמבטיחות הבטחות שונות ומחתימות את התושבים בלי בסיס אמיתי"
הבניין ברחוב דגניה בקרית חיים (צילום: נטע פלג)
הבניין ברחוב דגניה בקרית חיים (צילום: נטע פלג)
הבניין ברחוב דגניה בקרית חיים  (צילום: נטע פלג)
הבניין ברחוב דגניה בקרית חיים (צילום: נטע פלג)

תושבי שדרות דגניה שבקרית חיים הופתעו לגלות בבוקר שלישי האחרון מכתב בתיבת הדואר שלהם, מעיריית חיפה לפיו הם מתבקשים שלא לחתום על מסמכים מחייבים של תכניות לשיקום הרחוב, המוצעות עבורם מחברות קבלניות שונות. בהקשר זה יצוין כי בחודשים האחרונים נרקמת תכנית להתחדשות עירונית  בקרית חיים מערבית, היזומה על ידי עירית חיפה ומשרד הבינוי, כשבמקביל פנו קבלנים אל התושבים והחתימו חלק מהם על הסכמתם לקחת חלק בפרויקטים שהם יוזמים  הכוללים בחלקם הליכי פינוי ובינוי של הרחוב.

במכתב שנשלח אליהם נכתב: "עיריית חיפה ומשרד הבינוי מכינים תכנית להתחדשות שכונתכם , אם יש לכם תכניות הנוגעות לבניין שלכם, אנו ממליצים לכם מאוד להמתין עד סיום גיבוש התכנית לשכונה. אני יודעים כי כמה גורמים פרטיים כבר פועלים על דעת עצמם ללא תיאום או הסכמת העירייה ומבקשים להחתים אתכם על מסמכים לקידום פרויקטים לפינוי ובינוי בבניין שלכם. לגורמים אלה אין מידע חשוב הנוגע לתכניות ואנו ממליצים לכם לא לחתום על מסמך מחייב או התקשרות עם יזמים כאלה או אחרים. יצירת התחייבויות מולם יכולה רק לפגוע בתכניות לשיקום השכונה. התאזרו בסבלנות, בקרוב נקיים בשכונה כנס שיתוף ציבור ראשון בו נציג בפניכם את התכנית הכללית".

אחד התושבים שקיבל את המכתב אומר: "אני מבולבל לחלוטין. עד היום לא נשמעה שום מילה מעיריית חיפה והשכונה הפכה לגן עדן של הפרות חוק בידיעת העירייה והמשטרה. בשבועות האחרונים עוברים פה נציגים של החברה הקבלנית שרוצה לעשות פינוי-בינוי ומסבירים לתושבים מה התוכניות ויש תקווה שסוף סוף תגיע אוכלוסייה חזקה והשכונה תשנה לטובה ופתאום העירייה מודיעה שגם לה יש תוכניות ושלא נעשה שום דבר עד שלא נשמע את התוכניות של העירייה".

ממלאת מקום וסגנית ראש העיר חדוה אלמוג מאשרת כי היא חתומה על המכתב ומוסיפה: "ראינו שיש כל מיני חברות שמבטיחות הבטחות שונות ומחתימות את התושבים בלי בסיס אמיתי לכן הוצאתי את המכתב ביחד עם משרד השיכון. כרגע לדעתי התושבים צריכים להגיד להם לא. אנו מקדמים תכנית התחדשות בקרית חיים מערבית ולכן אנחנו חושבים שלפני שהיא תוצג עלינו למנוע מתושבים לחתום ולהיכנס להתחייבויות לפני שהם מכירים את התכניות הכוללות  בחידוש השכונה שלהם.

עו"ד רוני גרוסמן מ"מ דובר  עיריית חיפה מציין כי חתימה על התחייבויות בלתי כתובות שיתכן שהן סותרות בסופו של דבר, עלולה לעכב את היכולת של התושבים להשתתף בתכנית אחת כוללת לשדרוג הרחוב.

כתבה: נטע פלג

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות