fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סופי: לרשימת קרית חיים אחת לא יהיה נציג במועצת העיר

ראש הרשימה מוטי בליצבלאו: "עם סיכום בדיקת הקלפיות, על פי הוראת בית המשפט, הפער מהמנדט צומצם, אך לא היה נסגר, גם אם היינו פונים לבית המשפט להכשרת הפתקים שנפסלו, לדעתנו ללא סיבה"
להעיר את הציבור. מוטי בליצבלאו | צילום: אלדד צלמים
להעיר את הציבור. מוטי בליצבלאו | צילום: אלדד צלמים

רשימת "קרית חיים אחת", החליטה השבוע שלא להגיש ערעור בחירות בעניין הכשרת פתקי הצבעה פסולים בקלפיות בקרית חיים. ההחלטה התקבלה, לאחר בדיקת הקלפיות, בהתאם להוראת בית המשפט המחוזי מיום ראשון השבוע.

על אף שהפער הזעום מהמנדט שעמד על 28 קולות הצטמצם עוד יותר, הרי בתום התייעצות עם עו"ד אבי גולדהמר ועו"ד עודד דונג שהגישו את העתירה בשבוע שעבר, הגיעו ראשי הרשימה והיועצים למסקנה כי גם הליך של הכשרת פתקי הצבעה פסולים שנתגלו כשרים לא יצליח להביא את הרשימה לכדי סף המנדט.

יצוין, כי בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, קיבל בשבוע שעבר את עתירת רשימת קרית חיים אחת ואפשר עיון בפתקים פסולים ב-16 קלפיות בקרית חיים. כמו כן קיבל כבוד השופט עודד ברלינר את הבקשה שהגיש עו"ד אבי גולדהמר בשם ראש הרשימה, מוטי בליצבלאו, לספירת קולות באחת הקלפיות בקריה בה התגלו ליקויים בספירת הקולות. השופט קבע ,כי על ההליך להתקיים בתוך שבוע ונימק את החלטתו בכך שקיים סיכוי שהליך זה יביא לשינוי תוצאות הבחירות.

ההליך יצא לדרך וביום ראשון השבוע הוא התקיים במנהלת הבחירות אשר בהיכל הספורט ברוממה שם גילו להפתעתם נציגי קרית חיים אחת לא מעט ליקויים ובהם פתק הצבעה לרשימה שכלל לא נספר, 4 פתקים עם האות נ' (האות של קרית חיים אחת) מנוקבים ללא מעטפות שהוגדרו כפסולים, פתקי ההצבעה והמעטפות של שתי קלפיות כלל לא נמצאו, כמו כן לא נמצאו פתקי ההצבעה הפסולים בארבע קלפיות נוספות.

על אף שבבדיקה צומצם הפער מהמנדט, הוחלט שלא להמשיך בהליך, כפי שמסביר מוטי בליצבלאו: "עם סיכום בדיקת הקלפיות, על פי הוראת בית המשפט, הפער מהמנדט צומצם, אך לא היה נסגר, גם אם היינו פונים לבית המשפט להכשרת הפתקים שנפסלו, לדעתנו ללא סיבה. לכן הגענו למסקנה שאין טעם להגיש ערעור בחירות להכשרת פתקים פסולים. התוצאה הסופית היא שקרית חיים נותרה ללא נציג אותנטי במועצה, כפי שקרה בעשר השנים האחרונות ולצערי לא יהיה לה נציג כזה גם במועצה שנבחרה".

בליצבלאו ציין כי קרית חיים אחת אינה אפיזודה חולפת וכי היא תמשיך לפעול במישור המוניציפאלי והמקומי לייצוג תושבי קרית חיים מול הרשויות. עוד נמסר מקרית חיים אחת כי בכוונתה להתמודד לבחירות הקרובות לוועד קרית חיים.

"בתוך זמן קצר יצרנו ישות קרייתית פוליטית עצמאית, שהפכה לשם דבר בקריה והשיגה כשליש מקולות הבוחרים בקרית חיים בפער ניכר מכל רשימה אחרת. העובדה המצערת היא שכ-68 אחוזים מתושבי קרית חיים שלא באו להצביע, כנראה לא ערים או אדישים לסכנות החיצוניות המרחפות על הקריה מנמל המפרץ, חוות המכלים, זיהום האוויר ועוד, ואחוז ההצבעה הנמוך בקריה היה בעוכרינו".

מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)
מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות