fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מערכת הבריאות צריכה רעידת אדמה"

כך אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס "פסגת רמב"ם שהתקיים היום, שלישי, במרכז הרפואי בנושאי רפואה, טכנולוגיה והומניזם
פרס וליצמן בפסגת רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
פרס וליצמן בפסגת רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

הקריה הרפואית רמב"ם מקיימת , זו השנה השישית, את אירועי "פסגת רמב"ם", הכנס הבינלאומי השנתי של בית החולים. "פסגת רמב"ם", המתקיימת מאז 2010, שמה דגש על התחומים בהם משתלבים רפואה, טכנולוגיה והומניזם.

הוועידות הקודמות עסקו בנושאים של טכנולוגיות הרפואיות, רפואת הילדים, רפואת הטראומה ורפואת המחר, כאשר השנה תקדיש הוועידה את נושאה לתהליך המעבר "מחזון למציאות". בוועידה נטלו חלק ידידי רמב"ם בארץ ובעולם ומומחים מובילים בתחומי הרפואה, התעשייה והכלכלה, בארץ ובעולם.

הוועידה המדעית, שמתקיימת היום, שלישי, באולם ספנסר שבבניין האשפוז הראשי של רמב"ם, נפתחה בשעה 9:30 בטקס הענקת "עיטור הרמב"ם" – הבעת ההערכה של הקריה הרפואית לאישים שתרמו לקידום החברה והרפואה בישראל. מקבלי העיטור במושב הבוקר של הוועידה המדעית היו הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, מר שמעון פרס, והרב הלורד ג'ונתן זקס, לשעבר רבה של יהדות בריטניה.

פרס וליצמן בפסגת רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
פרס וליצמן בפסגת רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

מול אולם מלא קהל קיים פרס שיחה מעמיקה על הבמה עם מנחת הטקס, העיתונאית דנה וייס. במסגרת הריאיון אמר פרס כי "מדיניות החוץ הטובה ביותר של ישראל היא הרפואה".

קודם לפתיחת מושבי הועידה המדעית, סיירו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והנשיא לשעבר פרס יחד עם פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, בביה"ח התת קרקעי לשעת חירום ע"ש סמי עופר. במתקן הייחודי, הגדול מסוגו בעולם, צפו המבקרים בסימולציה של ניתוח. בתום הסיור אמר סגן השר ליצמן כי מערכת הבריאות צריכה רעידת אדמה: "אתמקד בשני דברים בזמן הקרוב, הראשון – חדרי המיון, אין סיבה שהמצב יהיה ככה. אני בוחן אפשרות להוסיף רופאים ייעודיים לחדרי מיון. שלא יהיו שייכים למחלקות שונות, ויוצבו במיון רק לפתור את העומס במיון. ואמצא תקציב לכך״.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות