fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי ישמור על ילדי הגן?

תושבי סמטת הארזים בקרית חיים טוענים כי בגינתם ממוקמים עמודים של בזק, שבסיסם נרקב והם מטים ליפול. בסמוך ניצבים עצי אקליפטוס שמאיימים לקרוס לחצר של גן ילדים. לטענתם למרות פניותיהן הרבות, הרשויות מתעלמות

תושבי סמטת הארזים בקרית חיים מערבית כבר לא יודעים מה לעשות. בסוף הסמטה ממוקמים שני עמודי טלפון של חברת בזק, ישנים ומטים ליפול. "מדובר בעמודים מעץ שהבסיס שלהם רקוב לגמרי והעמודים בעצמם עומדים בזווית", אמר השבוע אלי אבירם המתגורר בסמוך. "בגלל תנאי מזג האוויר הסוערים החורף, הכבלים של הטלפון, שאמורים להיות מתוחים, ירדו לגובה של בן אדם ובקרוב הם יפריעו לנו להיכנס אל תוך הבית".

אלי אבירם מצביע על כבלים חשופים של בזק (צילום: הילה מלמד)

לטענת הדיירים, הם פנו לחברת בזק עשרות פעמים, אך בכל פעם נתקלו ביחס מזלזל מצד עובדי החברה שקיבלו את פנייתם. "בסך הכל ביקשנו שיגיעו לתקן את המעוות, אבל עד שלא יקרה אסון, הם לא יעשו כלום".

בנוסף, בסמוך לעמודי הטלפון עומדים שני עצי אקליפטוס בני עשרות שנים, והענפים שלהם מאיימים לקרוס אל תוך חצר של שני גני ילדים של עיריית חיפה. גם במקרה זה פנו הדיירים אל עיריית חיפה ולטענתם נאמר להם בעירייה כי העצים נמצאים בשטח פרטי. "מדובר בעצי אקליפטוסים שנשתלו לפני שמונים שנה כדי לייבש את הביצות שהיו פה לפני הקמת הקריה. פנינו לעירייה והם אומרים שהעצים נמצאים על שטח פרטי. אני לא מכיר אף אדם פרטי ששתל אקליפטוסים בגינה. החורף הזה כבר קרסו עצים בקרית חיים ואפילו על בתים. עוד מערכת אחת קשה והעץ או חלק ממנו יכול ליפול אל תוך חצר הגן. זה לא הגיוני שהרשויות מחכות לאסונות כדי לטפל במחדלים. כל הדיירים המתגוררים בסמוך לעצים או לעמודי הטלפון הם אוכלוסייה מבוגרת שקשה לה להתמודד עם הרשויות. גם אם ייפול העץ או עמוד הטלפון, זה מסכן את הדיירים באותה מידה שזה מסכן את ילדי הגן".

יהודה יעקוביץ המתגורר בסמטה הוסיף ואמר: "העירייה אומרת שזה לא באחריותם. בבזק השארנו יותר מעשרים הודעות אבל לא מעניין אותם. אמרתי להם שהם לא מתייחסים לטענות שלנו וזה גובל בחוסר אחריות. עד שיקרה פה אסון הם יתעלמו. העצים פה רקובים וכמה אפשר לפנות אליהם מבלי לקבל התייחסות".

מבזק נמסר בתגובה: "אנו מודים לכם על הבאת הנושא לתשומת ליבנו. כבר ביום שלישי סודרו העמוד והכבלים כך שלא יהוו כל סכנה. לצערנו לא איתרנו פניות קודמות בנושא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות