fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה בחיפה: דורשים שוויון בתקצוב החינוך הערבי נוצרי

כאלף תלמידים, הורים ומורים הגיעו הבוקר, רביעי, אל רחבת קריית הממשלה ברחוב פל ים בחיפה על מנת למחות על התעלמות משרד החינוך לטענתם, מדרישות בתיה"ס הנוצריים לשוויון בתקצוב
דורשים שיוויון לחינוך הנוצרי ערבי. הפגנת אנשי החינוך הערבי (צילום: מרסל מדיה)
דורשים שיוויון לחינוך הנוצרי ערבי. הפגנת אנשי החינוך הערבי (צילום: מרסל מדיה)

כאלף תלמידים והורים הפגינו היום בקרית הממשלה בחיפה, על מנת למחות על התעלמות משרד החינוך מדרישות בתיה"ס הנוצריים לשוויון בתקצוב. המשטרה סגרה את הכניסה אל בניין משרדי הממשלה ומנעה מהמפגינים להיכנס את משרד החינוך ולהיפגש עם מנהלת מחוז חיפה גב' רחל מתוקי. יש לציין כי 70 אחוז מתלמידי חיפה הערבים (מוסלמים, נוצרים ודרוזים) לומדים בבתי הספר הנוצריים בעיר.

סגן ראש העיר חיפה ד"ר סוהיל אסעד נכח בהפגנה והדגיש כי העירייה עומדת לצד בתי הספר הנוצרים ותומכת בדרישותיהם. הוא קרא להמשך המאבק עד להשגת השיוויון במיוחל.

השביתה בבתי הספר הנוצריים נמשכת מזה 17 ימים, והפעילות במאהלי המחאה והתארגנויות ההורים מתרחבת. מטה המאבק נפגש היום עם נציגים מארגון המורים וביקש את הצטרפות הארגון למאבק. ארגון המורים ידון באפשרות להכרזה על שביתה כללית של המורים בימים הקרובים. באותו העניין, עשרות קרדינלים המבקרים בישראל ייפגשו היום עם נשיא המדינה  רובי ריבלין במשכנו, וידרשו ממנו לפעול לסיום המשבר.

דורשים שיוויון לחינוך הנוצרי ערבי. הפגנת אנשי החינוך הערבי (צילום: מרסל מדיה)
דורשים שיוויון לחינוך הנוצרי ערבי. הפגנת אנשי החינוך הערבי (צילום: מרסל מדיה)

פעילויות המחאה התגברו בימים האחרונים. מאות הורים ותלמידים הפגינו אתמול בערב, עם צאת החג, מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה, ודרשו את התערבותו. באום אל-פחם ערך וועד ההורים הפגנת הזדהות עם בתי הספר הכניסייתיים בכביש וואדי עארה, בה נכחו תושבים רבים מהאזור. בנוסף, מוצבים אוהלי מחאה בחיפה ובנצרת וערים אחרות. כמו כן, שחקני קבוצת בני נצרת ביקרו אתמול במאהל המחאה בנצרת והביעו תמיכה במאבק. בקבוצה ציינו כי הם שוקלים להופיע במשחקים הבאים עם תג המעיד על תמיכתם במאבק.

בתחילת השבוע שעבר, אנשי אקדמיה יהודים וערבים חתמו על עצומת תמיכה במאבקם של בתי הספר הכנסייתיים, אשר זוכה לתמיכה גורפת בכל החברה הערבית, כולל מועצת ההורים הארצית, וועדת המעקב של האזרחים הערבים וראשי רשויות וערים. מובילי המאבק צופים כי אם לא יימצא פתרון ביומיים הקרובים, עלולה להיות הסלמה בצעדי המחאה, כולל האפשרות לשביתה כללית בחברה הערבית, והצטרפות ארגון המורים הארצי למאבק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות