fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גדי וילצ'רסקי נגד הקריות

תכירו את גדי וילצ'רסקי, דמות בדויה שהמציא הקומיקאי החיפאי עידן מור. למרות שגדי קורא לאסור את כניסת הקרייתים לחיפה, לבנות גדר הפרדה ולהחזיר את קרית חיים לקריות, ההופעות שלו הפכו ללהיט בקרב תושבי האזור, כן, גם בקריות
שער הד הקריות 16.1

עידן מור הוא קומיקאי חיפאי שמאז המחאה החברתית בקיץ 2011 התפרסם בתור הדמות הבדויה גדי וילצ'רסקי. הכל התחיל כשהלך לאחת ההפגנות כשהוא מחופש כגדי וילצ'רסקי והתראיין לערוץ 1. משם הדרך לשאר כלי התקשורת, בדמות הדמיונית וההזויה שהמציא לעצמו, היתה קצרה וכיום הוא מופיע במועדונים ובפאבים בקריות וזוכה לאהדה, למרות שדעותיו של גדי על תושבי הקריות מאוד נחרצת ולמעשה, הוא קורא למנוע מהם מלהגיע לחיפה.

שער הד הקריות 16.1לא ברור היכן מתחיל מור והיכן נגמר וילצ'רסקי. מה שבטוח, הוא הלך רחוק מאוד עם הדמות שהמציא. פיתח קורות חיים, היסטוריה, חזון ואף תוכנית
להפרדת החיפאים מהקרייתים, כשהוא מדבר ברצינות תהומית על הדברים. לקראת ההופעה שלו השבוע במועדון הביט, תפסנו לשיחה את הדמות גדי וילצ'רסקי. יכול להיות שתהיו מזועזעים, אבל קחו בחשבון שהכל בהומור.

אז מה בעצם אומר וילצ'רסקי? לטענתו, הקרייתים שחודרים למרחב המקודש של החיפאים צריכים להישאר בקריות. אגב, וילצ'רסקי לא מתייחס לשאר הערים השכנות של חיפה, הוא מתעקש להיטפל דווקא לקרייתים.

"אני נגד הכיבוש, מה שחיפה עשתה לקרית חיים זה מה שאנו עושים לפלסטינים והגיע הזמן שנחזיר את קרית חיים לקריות. לא יכול להיות שיש מובלעת בקריות ובני קרית חיים הם בני כלאיים. מצד אחד, בתעודת הזהות שלהם כתוב חיפה ומצד שני הם יודעים שהם קרייתים. "באופן אישי אף קרייתי לא עשה לי רע, אבל בתור חלק מהעם חיפאי, הקרייתים לא עושים לי טוב.  הקרייתים מביאים עימם הרבה פרעות. הגיע הזמן להפריד, כך שזה יהיה טוב לשני הצדדים, בעיקר לחיפאים שסובלים מהכניסה של הקרייתים לחיפה, במיוחד מאז שפתחו את מנהרות הכרמל".

אז מהו בדיוק חזון ההפרדה של וילצ'רסקי ומתי הוא עומד לממש אותו? "על פי חזון ההפרדה שלי, תהיה גדר הפרדה בצ'ק פוסט, שם יישבו פקידי הגירה חיפאים שידאגו לעניין הזה".

אני מתעקשת להתווכח איתו, למרות שאני יודעת שמדובר בדמות בדיונית לחלוטין, אבל זה לא מוביל לשום מקום. "זה קרה אחרי שחזרתי מטיול ארוך
במזרח, שבמהלכו חוויתי חוויות אינטנסיביות עם סמים קשים. חיליק מגנוס מצא אותי בהודו והחזיר אותי לכפר איזון, שם מתאשפזים אנשים שחוזרים מטיולים. הייתי שם חודשיים שבמהלכם תכננתי את הפעולות שאני עומד לעשות"

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב: "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות