fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בחיפה ובקריות ילדים רוצים לחיות"

מאות תושבים הפגינו נגד זיהום האוויר והתחלואה במפרץ חיפה
מאות מפגינים זועמים. צילום: מיכל שוקרון ארגון מגמה ירוקה

הפרסומים האחרונים  של המשרד להגנת הסביבה, המסיקים כי אזור חיפה הוא המזוהם ביותר במדינת ישראל ונתוני משרד הבריאות על תחלואת הסרטן החריגה -שוב עוררו את זעם ונחישות התושבים. כ-500 מתושבי חיפה, קריות, נשר, קרית טבעון והאזור יצאו להפגין נגד סכנת זיהום האוויר והתחלואה בנפת חיפה, צועקים סיסמאות ודרשו מראשי הרשויות באזור לעצור את התוכניות.

מפגינים נגד זיהום האויר. (צילום: מיכל שוקרון ארגון מגמה ירוקה)

המפגינים, חברי ארגונים "ירוקים" שונים ותושבים מודאגים, צעדו באזור מרכז הכרמל בחיפה כשהם נושאים שלטים, ומביעים  חרדה וזעם נוכח התוכניות הצפויות לקום באזור, ודרשו בקול מראשי רשויות  לעצור את התפתחותן והקמתן של אלו תחת הכותרת: "בחיפה ובקריות ילדים רוצים לחיות"

"עדיין רוב תושבי האזור לא יודעים שיש כוונה להקים בית זיקוק חדש במתחם "קרקעות הצפון" שנמצא מזרחית לבז"ן, ליד נשר, קריית אתא, יגור והסביבה.

נמל המפרץ יגזול את חופי הרחצה בקריות לנצח, והרחבת בתי הזיקוק מיועדת לפתוח ייצוא דלקים ותזקיקים שיגיעו ממאגרי הגז שהתגלו בים – תעשייה הצפויה לגלגל מיליארדים על חשבון הבריאות וסיכון החיים של תושבי האזור" הסבירה חנה קופרמן יו"ר הפורום הישראלי לשמירה על החופים.

ב-22 לינואר יתקיים דיון על תכנית "קרקעות הצפון" במסגרתה מתוכנן לקום מתחם פטרוכימי חדש בסמוך לבתי הזיקוק (בז"ן). מדובר על מתחם בשטח של 1,100 דונם

מאות מפגינים זועמים. (צילום: מיכל שוקרון ארגון מגמה ירוקה)

דיון נוסף צפוי להתקיים בב-19 בינואר במועצה הארצית לתכנון ובניה, בעררים שהוגשו על ידי ארגון "מגמה ירוקה" ואחרים, כנגד התוכנית הרחבת בתי הזיקוק לנפט.

הועדה המחוזית חיפה החליטה לאשר את הרחבת בתי הזיקוק והטילה תנאי לפיו כמות הזיהום במפעלים החדשים שיוקמו, לא תחרוג מ"המצב הקיים"- שגם הוא לטענת הפעילים, מהווה מצב של זיהום אוויר קשה, לכן הם דורשים מנציגי המועצה הארצית לתכנון ובניה לפעול להפחתת הזיהום ולדון מחדש בהחלטה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות