fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחייה: 4 מדליות באליפות עולם

איגור קרבקוב ייצג באליפות העולם למאסטרס בקאזאן את מכבי קרית ביאליק וזכה במדליית זהב עם שיא אירופי ב- 100 חזה, ובשתי מדליות כסף ואחת ארד
מדליית זהב ושיא אירופי. איגור קרבקוב בקאזאן (צילום: עצמי)
מדליית זהב ושיא אירופי. איגור קרבקוב בקאזאן (צילום: עצמי)

רק לפני שבוע פרסמנו כאן כתבת מגזין על עידו הבר, שחיין מכבי ביאליק שהשתתף באליפות העולם בקאזאן לפני כשלושה שבועות ושבר שיא ישראלי לבוגרים במשחה 400 חופשי. מסתבר שלמכבי ביאליק היה עוד נציג בקאזאן וגם הוא השתתף באליפות העולם ואפילו חזר הביתה עם שלל של ארבע מדליות – אחת זהב, שתיים כסף ואחת ארד.

קבלו את איגור קרבקוב, שהשתתף באליפות העולם למאסטרס. איגור, בן 57, נשוי ואב לשניים, מתגורר בנהריה ועובד עם חממת השחיינים של מכבי קרית ביאליק, בשיתוף חטיבת הביניים אפק. הוא נולד ברוסיה (עלה לארץ בשנת 1997) והיה חבר הסגל האולימפי של רוסיה, אך לא הגיע שם להישגים גדולים. בעשרים וחמש השנים האחרונות, מאז החל להשתתף בתחרויות במסגרת המאסטרס, הוא פורח וזוכה בכל תחרות שבה הוא משתתף במדליות בקטגורית הגיל שלו. במסגרת תחרויות המאסטרס משתתפים השחיינים בקבוצות גיל של 5 שנים, כלומר 25 עד 29 וכך הלאה.

איגור השתתף בקבוצת הגיל 55-59. הוא זכה בקאזאן במשחה 100 גב במדליית זהב בתוצאה 1:07.90 וקבע בכך שיא אירופי חדש. בנוסף זכה איגור במדליית כסף במשחה 50 גב בתוצאה 31:11 שניות, ובמדליית כסף נוספת במשחה 100 פרפר בתוצאה 1:05.53. במשחה 50 פרפר זכה במדליית ארד בתוצאה 28:16 שניות. רק במשחה אחד – 50 חופשי הוא לא עלה על הפודיום, אחרי שדורג במקום ה-5 בתוצאה 26:91 שניות.

מדליית זהב ושיא אירופי. איגור קרבקוב בקאזאן  (צילום: עצמי)
מדליית זהב ושיא אירופי. איגור קרבקוב בקאזאן (צילום: עצמי)

איגור מדבר בהתרגשות על הרגע שבו קיבל את מדליית הזהב באליפות העולם בקאזאן: "זו אומנם לא אותה צרמוניה כמו באליפות הרגילה של השחיינים הגדולים, לא מנגנים את ההמנון, אין דגלים, אבל בכל זאת כשהכרוז קרא בשמי וציין את שם המדינה שלי התרגשתי מאוד, הייתה לי צמרמורת. אחר כך עליתי על הפודיום וקיבלתי את המדליה, חוויה גדולה". לצערו הוא השתתף במעט אליפויות עולם במסגרת המאסטרס, הפעם הקודמת הייתה בשנת 2004 באליפות העולם שהתקיימה באיטליה ובה זכה במדליית ארד. הוא היה שמח מאוד להשתתף בכל תחרות, אבל הוא נאלץ כל פעם לממן את ההוצאות מכיסו הפרטי. מדובר בסכומים גדולים ואין לו את היכולות לעשות זאת כל פעם. במקרה הזה הנהלת מכבי ביאליק החליטה לעזור לו כלכלית ומימנה חלק מההוצאות.

למעשה איגור הופיע בתחרות בשם של מכבי קרית ביאליק וייצג את המועדון בגאווה ובכבוד. כמו שהוא נראה, ותאמינו לי הוא נראה צעיר מגילו ב-13-15 שנים הוא ישתף בעתיד באליפויות עולם נוספות: "אפשר עד גיל 94", אומר איגור בחיוך ממזרי. הוא עוד יעשה את זה גם בגיל הזה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות