fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: מחטף על הנחות בארנונה לסטודנטים במועצת העיר

אז מי אחראי על ההצעה לתת הנחות בארנונה לסטודנטים בקרית ביאליק? אלי דוקורסקי או גל הדרי? מבולבלים? גם אנחנו
ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי
מסופק. דוקורסקי (צילום: הילה מלמד)

אמש  (שלישי) התקיימה ישיבת מועצת העיר בקרית ביאליק, בה עלתה הצעתו של חבר מועצת העיר גל הדרי מטעם סיעת הצעירים, לאמץ את מסקנות ועדת קהת למתן הנחה בארנונה לסטודנטים עובדים במיידי, או לחילופין לתת מענקים לסטודנטים.  אחת ממסקנות ועדת קהת אשר התפרסמו לפני כשלושה חודשים דיברה על הנחה בגובה של 66 אחוזים בדמי הארנונה עבור סטודנטים הנמצאים במעגל העבודה.  ההצעה של הדרי לא עלתה להצבעה ולא הורדה מסדר היום.

דוקורסקי הסביר כי הוא לא יכול לתת הנחות בארנונה ורק במידה והחוק יעבור בכנסת, קרית ביאליק תפעיל את החוק.  עוד אמר בישיבת המועצה כי הוא מסמיך את גל הדרי לטפל ביישום החוק בקרית ביאליק.  לאחר הישיבה יצאה הודעה לתקשורת כי עיריית קרית ביאליק תפעל למתן הנחות לסטודנטים.

את ההצעה העביר דוקורסקי לדף הפייסבוק וייצר הרבה רעש וכתב כי זו הצעה שלו. וכך כתב: "אני שמח להביא לידיעתכם כי מועצת העיר אישרה הערב הצעת החלטה שהבאתי למתן הנחה בארנונה לסטודנטים תושבי הקריה. בכך היינו לרשות המקומית הראשונה המבקשת לאמץ את המלצות ועדת קהת והתאחדות הסטודנטים הארצית. ההצעה שהעברתי הערב במועצת העיר טעונה אישור שר הפנים ובימים הקרובים אפנה לשר לקבל את אישורו. אני מאמין כי יוזמתנו זאת תעודד את ציבור הסטודנטים להמשיך להתגורר בקריה, תקל עליהם את ההתמודדות עם יוקר המחיה ותמשיך את המגמה הגוברת בשנים האחרונות של הצערת העיר אשר באה לידי ביטוי בין השאר בפתיחת 7 גני ילדים חדשים בקריה בשנתיים האחרונות. אני מודה לחברי הקואליציה שהצביעו בעד הצעתי".

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי
דוקורסקי (צילום: הילה מלמד)
גל הדרי (צילום: גונן שמר)

דוקורסקי הוסיף: ״העירייה מבקשת לעודד סטודנטים ולהקל עליהם את ההתמודדות עם יוקר המחיה. גם היום ועדת ההנחות מוסמכת לאשר הנחות בארנונה לסטודנטים אולם אנו מבקשים שההנחות מעתה יינתנו אוטומטית בהתאם לטבלת הנחות עליהן המליצה ועדת קהת. הצעה זו מצטרפת ליוזמה אחרת של עיריית קרית ביאליק, הממתינה לאישור שרי הפנים והאוצר, למתן פטור לזוג צעירים בשנה הראשונה לנישואיו."

"הצעירים אוהבים את הקריה בשל איכות החיים הגבוהה הקיימת בה. אנו מבקשים להקל עליהם על ידי מתן הנחות בארנונה ואני .מקווה ששר הפנים יאשר את החלטת מועצת העיר ועם יישומה תפעל העירייה לאלתר למתן הנחות לסטודנטים רטרואקטיבית החל מ- 1.1.13".

בהודעה שיצאה מעיריית קרית ביאליק נכתב: "ברוב קולות חברי הקואליציה החליטה המועצה לפעול ליישום המלצת ועדת קהת והתאחדות הסטודנטים הארצית. ההמלצות כאמור טעונות אישור שר הפנים אליו יפנה בימים הקרובים דוקורסקי. יצוין, כי עד כה אף רשות מקומית בארץ לא פנתה לשר הפנים לאשר לה לאמץ עבור הסטודנטים המתגוררים בה את המלצות ועדת קהת וקריית ביאליק היא הראשונה לעשות זאת".

שני אוצקובסקי (צילום: גונן שמר)

יו"ר סיעת הצעירים  והמתמודד לראשות עיריית קרית ביאליק שני אוצקובסקי מסר בתגובה: "בסופו של דבר ראש העירייה עשה שוב את הדבר שהוא הכי טוב בו וזה לבלבל את הציבור וליחצן חצאי אמיתות. כל מה שרצינו, בישיבת המועצה, היה שׁחברי המועצה יאשרו הקלות לסטודנטים עובדים. לצערי הרב בחר ראש העירייה וחברי הקואליציה, שוב, לדחות הצעה שמטיבה עם הצעירים ומעמד הביניים ולהעביר הצעה שאין בה ממש רק כדי לתעתע בציבור".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות