fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: הטרנסג'נדרית הראשונה בארץ תתמודד למועצת העיר

לפני 18 שנה השלימה דנה נחמני תהליך והחלה את המסע בדרך להפוך לאישה. נחמני היא הטרנסג'דרית הראשונה בארץ שמתמודדת למועצת העיר בארץ בכלל והיא תעשה את זה בקרית ביאליק. "אני הרבה יותר מגאה". ראיון מיוחד.
דנה נחמני
דנה נחמני (צילום: עצמי)

לפני 18 שנה השלימה דנה נחמני תהליך והחלה את המסע בדרך להפוך לאישה. לפני עשר שנים עברה ניתוח לשינוי מין באנגליה, כי בארץ הוועדות הרפואיות הקשו ואחרי סבל הרגישה שהתעוררה מחלום רע.
בגיל 33 שנים החליטה נחמני שלא לעמוד יותר מהצד, היא הטרנסג'דרית הראשונה בארץ שמתמודדת ברשימה למועצת העיר, והיא הרבה יותר מגאה.

דנה נחמני
דנה נחמני (צילום: עצמי)

נחמני נולדה בקרית ביאליק כבן הזקונים למשפחה מסורתית. היא מסרבת לחשוף את שמה הזכרי שניתן לה בלידתה. היא מעידה על משפחה פשוטה, אנשים פשוטים, אח ואחות גדולים.
"מאז ומתמיד הרגשתי בת, זה מולד. זה לא משהו שבחרתי לעשות, הרי לא הייתי עוברת מדורי גיהינום כדי להפוך לאישה אם לא ממש הייתי מרגישה ככה. ההשלמה הייתה בגיל 15 וגם אז התחלתי את התהליך, ללכת לרופא, לקחת הורמונים, בגיל 19 ניתוח להגדלת חזה ובגיל 23 ניתוח לשינוי מין בבריטניה. בארץ יש וועדות רפואיות שמקשות על כל התהליך, לא מובן למה. אני לא יודעת איך זה היום, אבל לפני עשר שנים זה היה מיותר מבחינתי. אחת הדרישות שלהם הייתה מעקב צמוד אחרי במשך שנתיים, כדי להוכיח שאני חיה כאישה. למה אני צריכה להוכיח שאני אישה, כשאני חיה ככזו מגיל 15. באנגליה הייתי צריכה חוות דעת של פסיכולוגית מוסמך שנתנה את אישורה".

הניתוח לא היה משהו שנחמני העלתה בדעתה. כל ההכנות שעשתה לפני הניתוח לא הכינו אותה לסוג הכאבים.
"להיות שם ולעבור את זה עם כמה סוגים של כאבים ואף אחד לא דומה אחד לשני. ולא משהו שחוויתי בחיי, אבל עברתי את זה. פתחתי את העיניים והתחושה הייתה שהתעוררתי מחלום רע שחלמתי במשך 23 שנה. הרגשתי שאלוהים נתן לי את הזכות להמציא את עצמי מחדש, השלמה מאוד גדולה, שזה הדבר החשוב".

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות