fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוציאה את הקול

אחרי שאחיינה של בעלה, סרן ניר לקריף ז"ל, נספה באסון המסוק בהרי הקרפטים ברומניה, החליטה ענת גרי לקריף מקרית ביאליק להתמודד עם כאבה באמצעות כתיבה. את ספרה הראשון הוציאה במימון עצמי, ואת הסכום הדרוש לספרה השני היא מנסה להשיג באמצעות אתר לגיוס המונים.
ענת גרי לקריף
ענת גרי לקריף (צילום: עצמי)

ענת גרי לקריף מקרית ביאליק כותבת מגיל 9 על כל פיסת נייר. רק לקראת גיל 50, בעקבות טרגדיה משפחתית, היא העזה להוציא לאור את מילותיה, כשפרסמה ספר שירים בהוצאה עצמית. כיום היא מנסה לשווק את ספרה השני, אתוס משפחתי והיסטורי, שיכול בקלות להפוך לתסריט ומקווה להצליח לעשות זאת באמצעות שיטת גיוס המונים.

לקריף, נשואה לארנון, אם לשלושה בנים וסבתא טרייה לנכדה בת שלושה שבועות. המראה הנערי והצעיר שלה לא מסגיר את 54 שנותיה. היא עובדת כרכזת בחינות במוסדות לימוד שונים ומסיימת בקרוב לימודי ביטוח. אבל אין ספק שמרכז ההוויה והנשמה שלה הוא הכתיבה. לקח לה שנים להעז ולהוציא החוצה את הקול שלה. למרבה הצער, הטריגר לכך היה טרגדיה משפחתית.

לפני כחמש שנים, ב-26 ביולי 2010, בן אחיו של בעלה ארנון, סרן ניר לקריף ז"ל, נספה בתאונה אווירית בהתרסקות מסוק היסעור בהרי הקרפטים ברומניה. באסון נספו כל מי שהיו על המסוק – ארבעה טייסים, שני מכונאים וקצין משקיף רומני. ניר לקריף היה בעל טרי למגי, שבמותו הייתה בחודש הרביעי להריונה.

ענת גרי לקריף
ענת גרי לקריף (צילום: עצמי)

המשפחה הוכתה בתחושת שבר גדולה, ובלילות השירים יצאו מליבה של לקריף, שהתמודדה עם כאבה הגדול באמצעות הכתיבה. בהמשך יובל, אביו של ניר, נפגש עם השחקן והמגיש גיא זוארץ, סיפר לו על השירים של לקריף, וזוארץ החליט שהוא מעוניין להלחין את אחד השירים, "שומעים את צעדיך"  שפורסם, שודר מספר פעמים ברדיו ובטלוויזיה והפך לשיר הנושא ולשמו של ספרה הראשון של לקריף.

ניר לקריף (צילום: עצמי)
ניר לקריף (צילום: עצמי)

"אחרי שהשיר יצא נפרץ בי מחסום, והחלטתי שאני הולכת להוציא את ספר השירים שלי", היא אומרת השבוע. הספר, שיצא ביוני 2014, במימונה של לקריף, כולל כ-100 שירים. 400 עותקים הודפסו והם משווקים על ידי לקריף עצמה ובחנויות ספרים פרטיות.

בימים אלו היא עובדת עם המלחין ניסן פרידמן על דיסק שיכיל 14 שירים מתוך הספר, שיולחנו ויושרו על ידי זמרות שונות. אחד מהם, השיר "רגעי הדממה"  כבר הולחן לדיסק הכולל שירי זיכרון. מבצעות אותו חמוטל יערי ואורלי קפח. הספר זוכה לתגובות חמות ואפילו לחיבוק חם של ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי. לקריף: "ראש העירייה מפרגן לי, כתב עליי בדף הפייסבוק שלו, העירייה קנתה ממני ספרים וגם הוזמנתי להופיע בערב היכרות עם סופרים שהתקיים בספרייה העירונית".

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב"הד הקריות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות