fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחלון ביקר בקרית ביאליק והתבקש לקדם את תוכנית פינוי בינוי

שר האוצר הגיע השבוע לביקור עבודה ואמר: "אנחנו לא חוששים משינויים ומרפורמות. יש תמיכה מקיר אל קיר, הן של השרים והן של ראש הממשלה, ליישם את רפורמת הדיור"
"העיר עומדת בפני אתגרים רבים". דוקורסקי וכחלון צילום: עיריית קרית ביאליק
"העיר עומדת בפני אתגרים רבים". דוקורסקי וכחלון צילום: עיריית קרית ביאליק
"העיר עומדת בפני אתגרים רבים". דוקורסקי וכחלון צילום: עיריית קרית ביאליק
"העיר עומדת בפני אתגרים רבים". דוקורסקי וכחלון צילום: עיריית קרית ביאליק

רגע אחרי שהטיל את הפצצה כי מס הרכישה עולה כבר מהשבוע ל-8 אחוז, הגיע שר האוצר משה כחלון לביקור עבודה בקרית ביאליק. מטרת הביקור: לעקוב אחר תוכניות הבנייה הצפויות בעיר במסגרת החתימה על הסכם הגג. קרית ביאליק היא העיר היחידה בצפון שחתמה על הסכם הגג, שבמסגרתו ייבנו בה כ-7500 דירות ואוכלוסיית העיר תוכפל.

לשר כחלון נלווה יו"ר מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי, מנהל החטיבה העסקית ברשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון והממונה על המחוז במשרד הפנים אלוף (מיל') יוסף משלב. כחלון סייר במתחמי הבינוי המתוכננים בבשכונת נאות אפק, שבה ייבנו 4573 דירות, באדמות כפר ביאליק לשעבר, בהן ייבנו כ~1900 דירות ובגבעת הרקפות, שבה נבנות 340 דירות חדשות. כעת, ממתינים לפרסום תוצאות המכרזים לבניית2000 דירות בנאות אפק.

ראש העירייה אלי דוקורסקי הציג בפני השר את מצבה הפיננסי של העירייה וסקר את תוכניות הפיתוח לשנים הקרובות, בהן בניית השכונות החדשות במזרח העיר: נאות אפק, ביאליק על הפארק, קדמת ביאליק וכפר ביאליק דרום לצד הפרויקטים הגדולים המתוכננים: הסטת נחל הנעמן, הטמנת קווי מתח גבוה, הקמתו של מחלף ביאליק צפון ועוד.

דוקורסקי ביקש משר האוצר לסייע בקידום פינוי -בינוי בביאליק דרום והדגיש את הצורך במתן פתרונות תעסוקתיים במקביל להוספת אלפי יחידות הדיור על מנת למשוך לעיר אוכלוסייה צעירה ויצרנית. בעניין זה פירט דוקורסקי, את התוכניות להרחבת אזור התעשייה ב-180 דונם נוספים. בקרית ביאליק יש צפי לתוכנית לפינוי בינוי של 2000 יח"ד בשלושה מתחמים:  קרית שמריהו, ביאליק דרום ושכונת צור שלום.

השר כחלון התעניין בשיווק השכונות, בעלויות הפיתוח ובחסמים. כחלון: "אנו מרכזים מאמצים במקומות, בהם יש היקפי בנייה גדולים. אנחנו לא חוששים משינויים ומרפורמות. יש תמיכה מקיר אל קיר, הן של השרים והן של ראש הממשלה, ליישם את רפורמת הדיור. אני רואה בראשי ערים, כמו ראש עיריית קרית ביאליק, המשקיעים את מרב מאמציהם כדי לקדם את כל התוכניות ולהוציא אותן לפועל, את המנוף לצמיחה העתידית".

דוקורסקי מסר: "השר כחלון בחר להגיע לקרית ביאליק ולעמוד מקרוב על השינוי הדרמטי המתרחש בעיר. העיר עומדת בפני אתגרים רבים ורק בעזרת תקציבי מדינה איגום משאבים של כל המשרדים הרלוונטיים נוכל לקדם את כל התוכניות ולעמוד בלוח הזמנים שהצבנו לעצמנו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות