fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יושבת וועדה בעירייה שלאנשיה משעמם בחיים"

כך טוענת תושבת קרית ביאליק שלא מבינה איך זה יכול להיות שבנה שובץ לבית הספר בצור שלום כשיש בית ספר מול ביתם. העירייה: השיבוץ מתבצע תוך איזון בין שתי החטיבות
רוצים לאזן את כמות התלמידים. בית ספר אפק בקרית ביאליק (צילום: נטע פלג)
רוצים לאזן את כמות התלמידים. בית ספר אפק בקרית ביאליק (צילום: נטע פלג)

למרות מגוריו במרחק של מספר דקות מבית הספר בקרית ביאליק שובץ אסף, בנה של ט', בבית הספר מרוחק, בסביבה שונה ובמרחק כפול, המאלץ אותו לנסוע באוטובוס, בכדי להגיע ללימודים.

בשנת הלימודים הקרבה, יעלה אסף לכיתה ז', באופן טבעי, אימו ביקשה לשבץ אותו בבית הספר דפנה הסמוך לביתם שברחוב הנרייטה סולד, אך הוא שובץ לבית הספר אופק שבשכונת צור שלום. פנייתם בנושא נדחתה בוועדה של אגף החינוך בעירייה. "אין כאן שום הגיון, בנוסף, שכונת צור שלום היא פחות איכותית מסביבת המגורים שלנו.כשפניתי לעירייה נאמר לי שזה בשביל לשמור על האיזון במספר התלמידים בבתי הספר ושזה לא קשור לכתובת, אבל ילד שגר מולנו כן נשלח לדפנה, בנוסף נאמר לנו ששנה אחת כן מתאמים את הכתובת של התלמידים לבתי הספר ושנה אחרת לא, אז יש שנים שזה כן מתאים? נראה שיושבת וועדה בעירייה שלאנשיה משעמם בחיים והם פועלים לפי מצבי רוח".

בעצת העירייה ט' פנתה גם למחוז חיפה של משרד החינוך, סגן מנהלת המחוז חיים יעקב השיב לה במכתב כי "אינו מוצא לנכון להתערב בהחלטת הרשות המקומית".

רוצים לאזן את כמות התלמידים. בית ספר אפק בקרית ביאליק (צילום: נטע פלג)
רוצים לאזן את כמות התלמידים. בית ספר אפק בקרית ביאליק (צילום: נטע פלג)

מהעיריה נמסר:  "מאז ומתמיד השיבוץ לחטיבות התבצע על בסיס עיקרון האינטגרציה תוך שמירה על איזון בין שתי חטיבות הביניים הפועלות בקריה. בעבר, שובצו תלמידי בתי הספר לחטיבות על בסיס הגרלות וכן חלוקת בתי ספר כך ששכבות התפצלו בין שתי חטיבות.

"ראש העיר אלי דוקורסקי, הורה מייד עם כניסתו לתפקיד על ביצוע רפורמה בכל הקשור לשיבוץ לחטיבות ולשם כך מונתה בזמנו וועדה בין מקצועית אשר המליצה על שינוי בשיטת השיבוץ ואשר מתבססת על העקרונות הבאים: שמירה על איזון בין 2 החטיבות, שיבוץ שכבה שלמה לחטיבה ללא פיצולה, קביעת בתי ספר מזינים לכל חטיבה (ללא תלות באזור המגורים) וביטול שיטת ההגרלות.רפורמה זו זכתה בזמנו לברכת משרד החינוך ומהווה נדבך חשוב בהצלחתה של מערכת החינוך בקיריה-כלת פרס החינוך היישובי הארצי".

ממשרד החינוך נמסר כי "רישום תלמידים ושיבוצם למוסדות חינוך חלה על הרשות המקומית, יחד עם זאת באפשרות האם לערער על החלטת הרשות (בכתב בצרוף המענה מהרשות ) למנהלת מחוז חיפה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות