fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצעה: מחשב לכל גמלאי בקרית ביאליק

במקביל לפרויקט המוצלח "מחשב לכל ילד" שפועל בקריית ביאליק מציע מימון פאר, חבר מועצת העיר לשעבר, לפתח פרויקט מקביל של "מחשב לכל גימלאי"
גימלאים
צילום: אילוסטרציה
מימון פאר
מימון פאר (צילום: נחום סגל)

סבתא תביאי את הלפטופ.  חבר מועצת העיר לשעבר בקרית ביאליק מימון פאר, מציע לקדם  גם את הגמלאים בעיר ולפתוח בפרוקיט "מחשב לכל גמלאי".
"העולם מתקדם קדימה ועדיין קיים פער בין מה שהאזרחים הוותיקים (גימלאים) יודעים לבין מה שהם היו רוצים לדעת. העולם מתוקשר כיום דרך האינטרנט וגם שירותים רבים, הן של המגזר הציבורי (משרדי ממשלה, עירייה, ביטוח לאומי) והן של המגזר הפרטי (קניות מידע וכו') ניתנים יותר ויותר באמצעות הרשת. ככל שהוותיקים ישלטו יותר בפלאי הטכנולוגיה, וככל שהיא תהיה נגישה להם נוכל להקל עליהם את צריכת השירותים והמידע", מסביר פאר שמתמודד בחירות הקרובות למועצת העיר.

לדבריו, כ- 23 אחוזים מתושבי קריית ביאליק הם בני 60 פלוס ומוגדרים כגמלאים ומספרם הולך וגדל. עובדה זו מחייבת את העירייה לתת תשומת לב גדולה יותר לאוכלוסייה זו.

פאר: "העירייה צריכה לסייע לאזרחים הוותיקים "להתיידד" עם אמצעים טכנולוגיים, כגון מחשב ואינטרנט על מנת לשפר את איכות החיים שלהם. את זה ניתן לעשות הן באמצעות הדרכות מסודרות ומאורגנות שתביא להרחבת השימוש במחשב. במקביל חשוב ליזום פעולות לגיוס מקורות שיסייעו ברכישת מחשבים לכאלה שאין ידם משגת.

"השימושים העיקריים של אזרחים ותיקים בישראל באינטרנט הם דואר אלקטרוני. השימוש בדואר אלקטרוני בקרב אזרחים ותיקים גבוה בעשרות אחוזים מהשימוש בדברים אחרים ברשת. הם מנצלים את זה לתקשורת. שימוש נוסף הוא החיפוש של מידע רפואי, יצירת רשתות חברתיות. התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת גלישה באינטרנט דרך הטלפון הנייד, אולם אמצעי זה אינו ידידותי במיוחד לאוכלוסייה היותר מבוגרת שכן דורש הבנה טכנולוגית רחבה מחד אך גם נגישות לשפה וכתיבת טקסט (בעיות ראייה).

"לשימוש במחשב ואינטרנט יש גם השפעה פסיכולוגית על אזרחים ותיקים, בעיקר ירידה בתחושת הבדידות. נמצא שככל שאנשים מבוגרים מבלים זמן רב יותר ברשת, שביעות הרצון שלהם גוברת, והם יותר מרוצים מהקשרים שהם קושרים ברשת. יש לכך גם היבטים של עצמאות גדלה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות