fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום: 80 שנה לכפר ביאליק

השבוע חוגג כפר ביאליק 80 שנה. כמה מהוותיקים והמייסדים, בהם אלוף במיל' אורי שגיא, נזכרים בסיפורים ההיסטוריים שעיצבו את המקום, מדברים על ההחמצה מכך שדור ההמשך פחות מתעניין בחקלאות ומביעים את דעתם בגלוי על הבתים המפוארים של התושבים החדשים בכפר. הכתבה בסופ"ש ב"הד הקריות"
80 שנה לכפר ביאליק
80 שנה לכפר ביאליק (צילום ארכיון)

80 שנה עברו מיום היווסדו של כפר ביאליק הסמוך לקרית ביאליק. במרחק הזמן נראה שאלו הם שני עולמות שאין ביניהם דבר משותף, שהתחברו ויצרו בן כילאיים, מושב חקלאי בהגדרתו שמתקרב במהותו ליישוב קהילתי ומנסה להתאים את עצמו לרוח הזמן. לצד בתי הכפר הצנועים והמטופחים של צאצאי המייסדים קמות להן בכפר בשנים האחרונות וילות ענק מפוארות של בעלי ממון שמבקשים איכות חיים של כפר קרוב לעיר.

כיום מונה הכפר 120 משפחות, רק חמש מהן הן של בנים של המייסדים שעדיין מתגוררים בכפר – משפחות אונשטיין ברקאי, לוין, לוינסון, איזנברג שגיא ושיף. שלוש משפחות הם נכדים של המייסדים – כהן, בושביץ ושיף, גם הם עדיין מתגוררים בכפר. 20 אחוז בלבד מהתושבים ממשיכים את דרכם של המייסדים ומתפרנסים מחקלאות.

היום (חמישי) נערכת חגיגת 80 שנה לכפר ביאליק, תחת הכותרת "80 שנות נשמה בדונם אדמה". האירוע התקיים באתר הג'ידרו בכפר (חירבת גדורה), שם עמד מגדל המים של הכפר ואליו הוזמנו תושבי הכפר בלבד.

על הימים הראשונים, לא היתה כוונה לדבר בהרחבה, אבל מוישה איזנברג ואורי שגיא, הבנים לבית איזנברג, לא שוכחים ומתגעגעים לימים ההם, כשהכל היה בוסרי ותמים.

הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

80 שנה לכפר ביאליק
80 שנה לכפר ביאליק (צילום ארכיון)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות