fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרית ביאליק אוהבים בעלי חיים

הסתיימה שנתה ה-13 של התוכנית הייחודית לקרית ביאליק, "יחס חיובי לבעלי חיים", הפועלת בכיתות ה' בכל בתי הספר. התוכנית מחנכת לערכים כמו סובלנות, סבלנות, חמלה ועזרה לחלש
תלמידי בית הספר רקפות עם תעודת "ידיד בעלי חיים" (צילום: דוברות העירייה)

בקרית ביאליק מסכמים את השנה ה-13 של פעילות התוכנית "יחס חיובי לבעלי חיים". התוכנית הועברה לכל תלמידי שכבת ה' כולל כיתות החינוך המיוחד והכיתה התקשורתית בששת בתי הספר היסודיים בעיר. 452 תלמידים השתתפו בתוכנית הערכית, שמומנה על ידי העירייה.

את התוכנית יזמה והוציאה לפועל , בהתנדבות, בתיה בר, חברה בקרן למען בעלי החיים במשרד להגנת הסביבה, בשיתוף מנהלת מחלקת החינוך בחי פארק, אסנת מעוז ינקו. מטרת התוכנית היא יצירת חברה מעורבת ואכפתית, המקבלת אחריות אישית במציאת פתרונות בנושאים של שוטטות והתעללות בבעלי חיים ופיתוח יכולת קבלת החלטות, כאשר נתקלים במקרים אלו. התוכנית שמה דגש על ערכים כמו סובלנות, סבלנות, חמלה, עזרה לחלש וכיבוד צורכי השונה, הן כלפי אנשים והן כלפי בעלי חיים.

התוכנית כללה שלושה מפגשים לכל כיתה, שניים בבית הספכ ואחד בחי פארק. במפגשים נחשפו התלמידים לתרומתם של בעלי החיים בכלל וחיות המחמד בפרט לבני האדם, בליווי מצגות וסרטונים. במפגשים עם התלמידים הודגש הקשר, שהוכח מחקרית, בין אלימות כלפי בעלי חיים ובין אלימות כלפי בני אדם ומה ניתן לעשות כדי למנוע זאת. במפגש בחי פארק למדו התלמידים על בעלי החיים שנמצאים בסכנת הכחדה בעולם, על הסיבות שגורמות לכך ומה תרומתם של גני החיות לשימור זנים נכחדים.

תלמידי בית הספר רקפות עם תעודת "ידיד בעלי חיים" (צילום: דוברות העירייה)
תלמידי בית הספר רקפות עם תעודת "ידיד בעלי חיים" (צילום: דוברות העירייה)

הווטרינר הרשותי, ד"ר דוד דדיה, הסביר לתלמידים על חשיבות העיקור של חיות המחמד בכלל וחתולי הרחוב בפרט, לטובת האיזון האקולוגי, לטובת בריאותם של בעלי החיים ולטובת תושבי העי . ד"ר דדיה הדגיש את חשיבותם של חתולי הרחוב כמרחיקי המכרסמים והנחשים מחצרות העיר.

במהלך הפעילות נערך חידון בנושא חתולים. התלמיד שהגיע למקום הראשון, מכל כיתה, זכה במינוי שנתי לחי פארק. בסיום הפרויקט הוענקה לתלמידים תעודת "ידיד בעלי חיים" בחתימתו של ראש העירייה, אלי דוקורסקי.

ד"ר דדיה: "ניתן לראות את תוצאות הלמידה בשטח, כאשר התלמידים מתקשרים למוקד העירוני, כפי שהונחו בתוכנית, ומדווחים על בעל חיים פצוע או משוטט".

דוקורסקי: "הפרויקט מקנה לא רק ידע בתחום אלא גם ערכים ומונע אלימות, משפר את האווירה הבית ספרית ומחנך לדאגה ואכפתיות. אני מברך את יזמי הפרויקט ומשתתפיו ומודה לבתיה בר על נחישותה, מסירותה והאנרגיה הבלתי נדלית שלה למען בעלי חיים והחינוך לאהבתם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות