fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: אלפיים דירות חדשות ייבנו בקרית ביאליק

רשות מקרקעי ישראל פרסמה שני מכרזים לשיווק יחידות הדיור הראשונות שיבנו בשכונת נאות אפק החדשה בקרית ביאליק. דוקורסקי:"קרית ביאליק הולכת להיות הדבר הבא בתחום הנדל"ן בצפון ולהערכתי ההיצע הגדול יוזיל את הדיור"
כאן תוקם שכונת נאות אפק החדשה. צילום באדיבות רשות מקרקעי ישראל
כאן תוקם שכונת נאות אפק החדשה. (צילום באדיבות רשות מקרקעי ישראל)

שכונת נאות אפק החדשה נחנכת כעת עם תחילת שיווקן של 1987 יחידות דיור חדשות. השכונה תיבנה משני צדי כביש עוקף הקריות. היא תוקם על קרקעות המדינה, שהועברו לתחום השיפוט של קרית ביאליק להשלמת העיר ממזרח. השכונה תבנה מזרחית לשכונת צור שלום, בסמוך לשכונה ממוקמת שמורת הטבע עין אפק.

 בשכונת נאות אפק ייבנו 4573 יחידות דיור שכעת משווקות כ- 2000 יחידות דיור הראשונות. השכונה נכללת בהסכם הגג שנחתם בחודש אפריל השנה בעיר במעמד שר האוצר, שר הבינוי והשיכון, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל וראש העיר שבמסגרתו ייבנו 7253 יחידות דיור חדשות בשלוש שנים הקרובות. בסופו של דבר בשכונה יתגוררו מספר מוערך של 16 אלף תושבים.

בשכונה, בנוסף לתמהיל מגוון של בניינים ודירות, ובכללן 20 אלף דירות ברות השגה, יוקמו מבני מסחר ומשרדים, מבני ציבור , חינוך ותרבות ופארק שכונתי מרכזי. במסגרת הקמת השכונה תקים חברת "נתיבי ישראל" את מחלף שדרות חן (ביאליק צפון), יוטמנו 2 קווי מתח עליון ו-11 קווי מתח גבוה ברצועת תשתיות בסמוך לכביש עוקף הקריות, יונח מובל ניקוז לים, שיעבור דרך קרית מוצקין וקרית ים, יוסט נחל הנעמן ועוד פרויקטי תשתיות מרכזיים. השכונה תתאפיין בבנייה רוויה וככל שהמבנים יתרחקו מזרחה לכביש עוקף הקריות הם יהפכו לרבי קומות עד 25 קומות.

כאן תוקם שכונת נאות אפק החדשה. (צילום באדיבות רשות מקרקעי ישראל)

עיריית קרית ביאליק ורשות מקרקעי ישראל כבר החלו בביצוע עבודות התשתית בשכונת נאות אפק החדשה. בוצעו קידוחי קרקע, חישוף שטחי הבניה ועוד.  פיתוח התשתיות במגרשים החדשים יבוצע על ידי העירייה במהלך משותף ומהיר של משרדי הממשלה השונים. חברת חפ"ת נבחרה כחברה המנהלת של הפרויקט לאחר תהליך איתור שכלל את ששת חברות התשתיות המובילות במדינה.

השכונה מצטרפת לתוכנית נוספת לשכונה חדשה במזרח קרית ביאליק הנקראת "ביאליק על הפארק", שאושרה ופורסמה להפקדה, בה מתוכננות כ-4,500 יחידות דיור. שכונה זאת תבנה על קרקעות פרטיות ומשום כך אינה כלולה בהסכם הגג שחתמה העירייה עם המדינה. שתי השכונות יחדיו צפויות להכפיל את אוכלוסיית העיר.

 ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי: "קרית ביאליק הולכת להיות הדבר הבא בתחום הנדל"ן בצפון הארץ והיא תספק את מירב פתרונות הדיור של המדינה לאזרחיה בחמש השנים הקרובות. מדובר במהלך שיאפשר לממש את הביקוש הרב לדיור בקרית ביאליק שלא מומש עד כה בהיעדר היצע דירות. אני מעריך שההיצע הגדול יביא להוזלת יוקר הדיור ואני שמח שקרית ביאליק נבחרה להוביל מהלך דרמטי זה. על פי הסכם הגג יורחבו אזורי התעסוקה של קרית ביאליק, שיבטיחו את האיתנות הכלכלית של העיר."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות