fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איש הברזל מקרית ביאליק

קוני דן זכה בשישי שעבר בתחרות איש הברזל - ישראמן שנערכה באילת במקום השלישי בקטגוריה שלו. 1300 ספורטאים מהארץ ומחו"ל השתתפו. שימו לב לתחרות: שחייה למרחק 3.8 ק"מ, רכיבה על אופניים למרחק 180 ק"מ ולקינוח ריצת מרתון - 42 ק"מ. הכול ברצף
הצעת הנישואין קוני דן וליגל
בואי נתחתן. קוני דן וליגל. (צילום: דגנית מקא- קראוז -אתר שוונג)

 קוני דן (30), מאמן מכבי קרית ביאליק בשחייה השתתף בשישי שעבר בתחרות איש הברזל- ישראמן שנערכה באילת לראשונה בחייו. אף אחד מבין ותיקי הענף לא ספר אותו, אבל הוא הדהים את כולם כשסיים במקום השלישי בקטגוריה שלו (30-34), שני בין הישראלים בקטגוריה זו ושמיני בין הישראלים בכל קטגוריות הגיל.

למי שלא מכיר את התחום נדגיש כי תחרות איש הברזל – ישראמן, היא מהקשות ביותר בעולם, אפשר לומר ענף הספורט הכי קשה שיש. התחרות הספציפית באילת נחשבת אולי לקשה ביותר, בגלל תנאי מזג האוויר הקשים, בעיקר רוחות חזקות משתנות ומסלול הררי קשה במיוחד, שכולל טיפוס ברכיבה וריצה במדרון תלול. המתחרים משתתפים בשלושה ענפי ספורט שונים ברצף, מסיימים אחד ומיד עוברים אל הבא אחריו, ללא הפסקה. זה מתחיל במשחה למרחק 3.8 ק"מ, נמשך בריצת 180 ק"מ ומסתיים בריצת מרתון. כל ענף בפני עצמו קשה במיוחד הרצף הבלתי הגיוני הוא זה שהופך את המשתתפים למיתולוגיים. 1300 ספורטאים זינקו לתחרות, כמחציתם הגיעו לקו הסיום. ישנה גרסה תואמת של התחרות, מקוצרת מאוד הידועה בשם טריאתלון.

 בעבר שחיין, היום רוכב על אופניים
קוני החל את דרכו הספורטיבית בגיל מוקדם כשחיין במכבי קרית ביאליק. הוא היה שחיין מצטיין. עם הזמן פרש וחיפש עיסוק אחר ומצא- רכיבה על אופניים. הוא התאהב בתחום, קנה אופניים והחל לעשות לובי לענף. בשנים האחרונות הקים קוני קבוצת רכיבה בקריות, אלה מכורים לענף ורוכבים ביחד בסופי שבוע ברחבי הארץ. בנוסף הוא מאמן שחייה וגם מאמן כושר אישי. בין השאר הוא עובד בתחום עם קופת חולים כללית. לפני שבעה חודשים החליט קוני להשתתף בתחרות איש הברזל באילת. מאז התאמן באינטנסיביות גדולה. צריך להדגיש שוב, הוא מעולם לא השתתף בתחרות זו, אך הוא לא נרתע והאמין ביכולתו לא רק לסיים, שזו משימה בפני עצמה בקרב רוב המשתתפים, אלא גם להגיע לפודיום: "לפני התחרות הצבתי לעצמי שתי מטרות", אמר קוני והוסיף: "להגיע לפודיום ולהציע בתום הריצה הצעת נישואין לחברתי ליגל".

קוני דן
מתכונן לתחרות. קוני דן (צילום: ליגל)

11 שעות ו-19 דקות – 10,800 קלוריות
ביום התחרות נשאל קוני על ידי מספר אנשים מהתחום מה הרקע שלו. הוא הסביר שמעולם לא השתתף, אך הדגיש כי המטרה שלו להגיע לקו הסיום בתוצאה טובה ולעלות על הפודיום. אלה הסתכלו עליו בחמלה ואמרו לו שאין לו שום סיכוי. זה רק הגביר אצלו את המוטיבציה. בתום 11 שעות ו-19 דקות, ברציפות, הוא הגיע לקו הסיום, מאושר עד הגג, אחרי ששרף 10,800 קלוריות. מי שלא מכיר את התחום, למעשה זה הרוב הגדול, נספר כי במהלך התחרות הספורטאים שותים המון משקאות איזוטוניים, אוכלים חטיפי ספורט ועושים את הצרכים (הקלים יותר כמובן) במהלך התחרות מבלי לעצור, תוך כדי ריצה, או רכיבה על האופניים.

הצעת הנישואין קוני דן וליגל
בואי נתחתן. קוני דן וליגל. (צילום: דגנית מקא- קראוז -אתר שוונג)

קוני טוען כי היה יכול להגיע בזמן הרבה יותר טוב כי המקצוענים רוכבים על אופניים איכותיים מאוד שעולים בין 50 ל-60 אלף שקלים, בעוד הוא רכב עלאופניים שעלו לו 13 אלף. זה הרבה, אבל ביחס למקצוענים זה כמו לנסוע בפג'ו ולהתחרות עם מי שנוסע בפרארי, לדבריו. מדובר בענף ספורט יקר מאוד ולקוני אין ספונסר, מי יודע אולי אחרי התחרות הזו יהיו מי שיציעו לאמץ אותו.

מי שכן הביעו הערכה להישג שלו היו אנשי חברת BOLLI, חברה ידועה שמייצרת משקפי ספורט. נציגת החברה העניקה לו בתום התחרות משקפי שמש. במעמד טקס הסיום, כשהוא ניצב על הפודיום, קיבל קוני מגן מפואר, תעודה מרשימה והרבה כבוד, אבל אפילו לא שקל אחד. הפרס הכספי הלך לזוכה במקום הראשון כללי. לא נורא, אולי עוד נזכה לראות את קוני גם במעמד הזה.

הצעת נישואין לליגל
בתום התחרות, כשהוא חופשי ומאושר ורזה בכמה ק"ג, פנה קוני לחברתו ליגל, שצילמה אותו בקו הסיום, כרע על ברכו, הגיש לה טבעת והציע לה נישואין: "היא הייתה בהלם", ציין קוני, אבל מהר מאוד התעשתה וכמובן נענתה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות