fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזור התעשייה צור שלום: יוקמו בניינים עד 8 קומות

בעקבות פרסום תלונות הסוחרים באזור התעשייה, מגלים ראש עיריית קרית ביאליק ומהנדס העיר כי המקום יעבור שדרוג ויורחב כ-200 דונם בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים
אזור התעשייה בקרית ביאליק
אזור התעשייה צור שלום (צילום: אפרת פראנק)

רפא"ל התירה לעיריית קרית ביאליק להקים בניינים של עד שמונה קומות באזור התעשייה בצור שלום. זאת כחלק מתוכנית רחבה יותר לשדרוג אזור התעשייה הישן ומתוך כוונה לשווק אזור תעשייה חדש ומודרני. בשל הקרבה לרפא"ל, הגישה העירייה בקשה להיתר בנייה של בניינים של שמונה קומות באזור התעשייה.

אזור התעשייה בקרית ביאליק
מחכים לאישור תקציב המדינה. אזור התעשייה צור שלום (צילום: אפרת פראנק)

"הבניינים האלה ישמשו למסחר בקומות הראשונות ויאכלסו בעיקר משרדים בקומות העליונות", בישר השבוע מהנדס העיר קרית ביאליק נעם מסד. "אזור התעשייה בצור שלום תוכנן ונבנה לפני הרבה מאוד שנים", מסביר מסד, "התשתיות באזור התעשייה נבנו לפני 40 שנה, בהתאם לאותם תקנים ודרישות שהיו בזמנו. בניית התשתיות באזור התעשייה תוכננו ובוצעו לפי הדרישות שהיו באותן שנים. זה שהדרישות משתנות חדשות לבקרים, לא מאפשר לנו לעמוד בכל השינויים ולהגדיל או להקטין צנרת. אם הוקם בזמנו מפעל ואחר כך מישהו אחר קנה את המגרש ואת המגרש לידו ורצה להקים עסק אחר, דרישות כיבוי אש השתנו. זה לא אומר שהעיר תשנה את כל הרכב הצנרת".

לדברי מסד, בשנת 2012 ביצעה העירייה סקר של כל מערכות התשתית באזור התעשייה. "ידענו שהמצב שם לא טוב כי כל המערכות ישנות", הוא אומר, "הכנו תוכנית לשדרוג מערכות התשתית וכל המצאי שנמצא במתחם הציבורי, הכולל תשתיות מתחת לאדמה, מדרכות, כבישים, אשפה מערכות ניקוז, הכל אנו רוצים לשדרג. מדובר בתוכנית מאוד יקרה, שהביצוע שלה מוערך קרוב ל-50 מיליון שקלים. נוכל לבצע את התוכנית בשלבים ורק לאחר שנתחיל לשווק את 180 הדונמים הנוספים שיתווספו לאזור התעשייה מהכיוון המזרחי, בסמוך לכביש עוקף קריות. בהיטלים והאגרות שיוצרו במהלך שלב השיווק נוכל להשתמש כדי לשדרג את מערכות התשתית הישנות".

ההחלטה להוציא לשיווק כ-200 דונמים נוספים בצידו המזרחי של אזור התעשייה, נקבעה לאחר פתיחת כביש עוקף קריות שהביא להתעוררות מחודשת של אזור התעשייה. הנגישות והקירבה לכביש והחיסכון של דקות ארוכות בכביש חיפה עכו, הביאה להתעוררות מסוימת. "אם עד לפני ארבע שנים חלק מאזור התעשייה היה נטוש, אנו מזהים היום שכביש עוקף קריות הוסיף אנרגיות יזמיות", אומר מסד ומוסיף לאחר ההחלטה להוסיף כ~200 דונמים לאזור התעשייה, פנתה עיריית קרית ביאליק למינהל מקרקעי ישראל בהצעה להכין חדשה לכל אזור התעשייה, כולל השטח המורחב. "מינהל מקרקעי ישראל אישרו לנו להכין תוכנית חדשה וכרגע אנו מחכים לאישור תקציב המדינה, כדי שצוות התכנון ייכנס להשלמת תכנון. אנו מעריכים שזה ייקח שנה להשלים את התב"ע של אזור התעשייה החדש".

ראש העירייה אלי דוקורסקי הוסיף: "בהתאם לחזון העירוני לפיתוח כלכלי של העיר קרית ביאליק וכדי להמשיך במגמה בה התחלנו לפני שלוש שנים, שהביאה לכך שהיום תפוסת אזור התעשייה בקרית ביאליק מלאה, החלטנו להכין תוכנית מקיפה לשיפור התשתיות באזור התעשייה בהיקף של כ-50 מיליון שקלים. אזור התעשייה נמצא במיקום אטרקטיבי עם זמינות ונגישות תחבורתית מצוינת. הוא עתיד להתרחב ב-180 דונם ולספק אלפי מקומות תעסוקה נוספים לתושבי העיר והאזור. ברור לי כי לצד אזור תעשייה חדיש ומודרני שיוקם בצמידות לכביש עוקף הקריות, יש להבטיח כי האזור הוותיק ישוקם וישודרג וכך נעשה. יוחלפו קווי מים וביוב, יונחו קווי ניקוז, ייעשו שיפורי תאורה וגינון ויוצב ריהוט רחוב עכשווי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות