fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אגם יוקם בקרית ביאליק

סביב האגם יוקמו מסעדות וכן שטחי בילוי ומסחר, ניתן יהיה להשכיר סירות לשיט. עלות הפרויקט, שיוקם בסמוך לכביש "עוקף קריות", מוערכת בכ-10 מיליון שקלים. ראש העירייה אלי דוקורסקי: "האגם יהיה אחד ממוקדי הבילוי והפנאי המרכזיים באזור הצפון"
הדמיית אגם
סמוך לכביש עוקף קריות. אגם הסירות (הדמיה: לביא נטיף)

בימים אלו מקדמת עיריית קרית ביאליק תכנית להקמת אגם נופש פעיל, שישתרע על שטח של 23 דונם. גבולות האגם, שעומקו יהיה כ-2.6 מטרים, הינו כביש "עוקף קריות" מכיוון מזרח, רחוב אצ"ל ותעלת הניקוז 42 ממערב, כביש אפק-גלעם מדרום, ורחוב התל ובית העלמין צור שלום, מצפון.

במסגרת עבודות הפיתוח והקמת השכונות החדשות במזרח העיר, נדרשת העירייה להקים מאגר לוויסות מי גשמים, שיקטין את זרימתם לנחל הנעמן שבצפון, יקלוט את מי הגשמים וימנע את הצפת השכונות. בדיונים שהתקיימו בנושא בעירייה, החליט ראש עיריית קרית ביאליק דוקורסקי, כי מאגר הוויסות יהיה פעיל בכל ימות השנה, באמצעות ניצול מי הגשמים ושימורם בעונת הקיץ, דרך יצירת אגם נופש פעיל. דוקורסקי הבהיר כי האגם יהווה מוקד תיירותי ממדרגה ראשונה, וסביבו יוקמו מסעדות וכן שטחי בילוי ומשחק, וייעשו עבודות גינון ופיתוח נופי. כמו כן, ניתן יהיה להשכיר סירות באגם, בדומה לאגם המונפורט במעלות, ובפארק הלאומי ברמת גן.

בעירייה מעריכים את עלות הקמת האגם, המסעדות והפיתוח הנופי, יעמוד על בכ-10 מיליון שקלים. דוקורסקי מעריך כי חלק מהסכום הוא יגייס מגורמים ממלכתיים ולאומיים, ו כבר נפגש בנושא עם גורמים במשרד התיירות ובקק"ל, במטרה לעניין אותם בפרויקט.

טרם הוחלט אם באגם יהיו ברבורים או חיות אחרות אך בכל מקרה לא יתאפשר לבצע בו פעילויות דיג. טרם הוחלט אם האגם יופעל על ידי העירייה או על ידי יזם פרטי. על פי התוכנית, עד שנת 2014 יושלמו ההליכים הסטטוטוריים לשם הקמת הפרויקט, ומיד לאחר מכן יפורסם מכרז. על תכנון הקמת האגם הופקד משרד "לביא-נטיף".

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי: "האגם ייהנה ממיקום אטרקטיבי במיוחד, בסמוך לכביש "עוקף קריות", לשכונת אפק ולשמורת הטבע "עין אפק". מיקום זה יבטיח את הפיכתו לאחד ממוקדי הבילוי והפנאי החשובים והמרכזיים באזור הצפון. אנו פועלים במרץ לקידום הפרויקט, שישפר מאוד את איכות החיים בקריה".

הדמיית אגם
סמוך לכביש עוקף קריות. אגם הסירות (הדמיה: לביא נטיף)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות