fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקשיבו לקצב החיים

לחוצים? מתוחים? המצב הכלכלי, הביטחוני, החברתי מדאיג אתכם? מה דעתכם על שלושה ימים על טוהרת היוגה בקיבוץ אילון בגליל המערבי? ענת גולד מקיבוץ אפק, מורה ליוגה ומטפלת במים, שיזמה את הסדנאות, מספרת על כל הדרך שעשתה, כולל מסעות בחצי גלובוס, עד שמצאה את השלווה
אשת יוגה. ענת גולד (צילום: עוז גופמן)
אשת יוגה. ענת גולד (צילום: עוז גופמן)

השעה עשר בבוקר, יום ראשון השבוע. רובכם אולי כבר התאוששתם מסוף השבוע הסוער למדי היישר לשביזות יום א', ראשכם עמוק כבר בתוך העבודה, הסידורים והשגרה. ענת גולד מקבלת את פניי בחיוך רחב, כשהיא ישובה תחת השמש, בדשא הצמוד לביתה בקיבוץ אפק, כולה חיוניות ושמחת חיים. הכלבים מקיפים אותה, תושבי הקיבוץ קופצים להגיד שלום ולשתות תה צמחים. דרך ארוכה עברה גולד, מורה ליוגה ומטפלת במים, עד שחזרה הביתה. זה כלל עשרות שנים של נדודים בעשרות מדינות, עצמאות נדירה, התמודדויות כלכליות ואישיות והרבה חיפוש ושאיפה לשקט, אותו מצאה בעיקר דרך הטרי-יוגה, שיטה ייחודית, שגולד היא בין הבודדות המלמדות אותה בישראל.

בשיתוף עם מיזם "אוצרות הגליל", יזמה גולד סוף שבוע ייחודי שכולו טרי-יוגה וטאי צ'י, שיתקיים ב-5-7 במרס בקיבוץ אילון ויכלול אירוח בסוויטות מפוארות וארוחות צמחוניות ועשירות. השיעורים יועברו בהדרכתם של המורים הבכירים ליוגה, ג'ון גלור וסטפני וולש, שיגיעו לארץ במיוחד לכבוד האירוע.

יש כאלו שנרתעים מיוגה כי אין להם סבלנות לפעילות כה רגועה.

-"לא מתרגשת מהם, אני אומרת 'בואו תחוו שיעור ניסיון, תרגלו במשך חודש'. יוגה היא שפה חדשה. היוגה מחטבת, מגמישה, מייצבת את הגוף ומביאה שקט פנימה. עבורי היא עוגן, אם סוער לי, אני מתרגלת, נושמת פנימה, אין לי מושג מה הייתי עושה בלי זה. בזכות היוגה, אני מתפתחת כל הזמן".

היתה ביותר מ-20 מדינות. ענת גולד (צילום:עוז גופמן)
היתה ביותר מ-20 מדינות. ענת גולד (צילום:עוז גופמן)

היא בת 45, ילידת אפק, אמה נפטרה כשהייתה רק בת 16. את המסע העולמי שלה, הכולל להערכתה כ-30 מדינות, כשבחלק מהן ביקרה מספר פעמים, היא החלה עוד בגיל 17, בטיול ארוך לארצות הברית. אחרי שירותה הצבאי נסעה לסרי לנקה, אוסטרליה, ניו זילנד, הונג קונג ודרום אפריקה, כשתמיד היא משלבת בילויים ועבודה. אחר כך, המשיכה ליפן, לשנתיים וחצי. בגואה שבהודו פתחה מסעדה שהגישה אוכל ישראלי וקיבצה אליה את היהודים והישראלים בשבתות. בהודו היא גילתה שהיא בהריון עם בתה ענבר, כיום בת 16, אבל לא התחשק לה להאט.

"הייתה לי שם באסטה, אמרתי שאעשה קצת כסף, אבל זה לא עבד. התחלתי להרגיש לא טוב, מזג האוויר היה קר, חתכתי לתאילנד ושם העברתי כמעט את כל ההריון, בטן גב באי קופנהגן. הרופאים לא אהבו את זה. חזרתי לישראל בחודש השביעי, שזה היה ממש גבולי בטיסה חזרה".

את הכי נוודית שאפשר.

"הייתי כמו 'פרופרה', באה, הולכת, לא מחוברת לכלום. עשיתי דברים שהרבה לא יעיזו. נגעתי, טיילתי במקומות לבד, את אינדונזיה לא ספרתי בתקופה שישראלים לא ביקרו שם בכלל, הייתי בהונג קונג, כשעוד לא הגיעה לשם נפש חיה. היעד של כרטיס טיסה הראשון שלי היה איטליה, סרי לנקה, תאילנד, אוסטרליה, ניו זילנד שוב אוסטרליה תאילנד וישראל , כך כמעט שנתיים. היוגה זה הדבר הכי עקבי שהיה לי בינתיים".

הסיפור המלא יתפרסם מחר במקומון: "הד הקריות".

אשת יוגה. ענת גולד (צילום: עוז גופמן)
אשת יוגה. ענת גולד (צילום: עוז גופמן)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות