fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קנו דירה עם חנייה, רק לא ידעו שהחנייה היא של השכן

תביעה בבית המשפט: מיהרו למכור את הדירה כדי לא לשלם מס רכישה והציגו מצג שווא

 

לבית המשפט השלום בקריות הוגש לאחרונה כתב תביעה נגד בני זוג מהקריות, שמכרו דירה בקרית אתא עם חנייה פרטית, כשהחנייה זו אינה קיימת בטאבו. בני הזוג, כך נטען מהתביעה מיהרו, למכור את הדירה, לפני שיחול עליה מס רכישה והציג בפני רוכשים מצג שווא. רק לאחר שהרוכשים נכנסו לדירה, התברר להם, כי החנייה שייכת לשכן.

יצוין, כי גם בטפסים הנלווים לעסקה, טופסי הדיווח לרשות המיסים, הוצהר כי לדירה יש חנייה צמודה, וזאת בניגוד לטופסי הדיווח שמולאו כשהמוכרים רכשו את הדירה, בהם הוצהר כי לדירה אין חנייה.

עו"ד ליאור לוי (צילום: יח"צ)
מומלץ להתייעץ. עו"ד ליאור לוי (צילום: יח"צ)

הנכס, כך עולה מכתב התביעה נמצא באחד הרחובות העמוסים בקריות ולחנייה יש משמעות קריטית. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד ליאור לוי ממשרד עורכי הדין לוי-שוובר, נדרשים המוכרים לשלם לרוכשים סכום של  183 אלף שקלים.

עוד נטען, כי לאחר שהתגלתה התרמית, יצרו הרוכשים קשר עם המוכרים וביקשו לברר את העניין. המוכרים שבו וחזרו על הטענה, לפיה החנייה שייכת לדירה שזה עתה מכרו והכחישו כי החנייה שייכת לשכן. לאחר ייעוץ משפטי החליטו הרוכשים לתבוע את המוכרים בגין חוסר תום לב במשא ומתן, יצירת מצג שווא והפרת הסכם. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד ליאור לוי ממשרד עורכי הדין לוי-שוובר, נדרשים המוכרים לשלם לרוכשים סכום של  183 אלף שקלים.

עו"ד לוי טוען כי מדובר בהתנהלות לא ראויה המהווה חוסר תום לב. "הנתבעים הפרו את חובת תום הלב בעסקת המכירה, כשלא גילו את כל המידע לגבי הדירה וחמור מכך, נתנו מידע מוטעה. התנהלות זו אינה ראויה כלל. הנתבעים הציגו מצג שווא ביודעין ולכן קיימת אי התאמה מהותית בין מה שהוצג להם לבין מה שנמכר להם בפועל. לכן, בטרם ביצוע עסקת מכר, על הצדדים לעסקה להיוועץ עם עורך דין המומחה בתחום על מנת למנוע מקרים מסוג זה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות