fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על ראש הגבעה

זה פרויקט הבנייה הגדול והמשמעותי ביותר שמוקם בקריות בשנים האחרונות: 2,000 יחידות דיור בבנייה רוויה וצמודת קרקע שיובילו לסלילת כבישים, הקמת בתי ספר ומבני ציבור. איך תיראה השכונה בהתהוות גבעת אלונים ומאיפה מגיעים השכנים החדשים?
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)

מחר ב"הד הקריות"

"יש משהו מרגש מלראות רק לפני שנתיים שטח בתולי ואחרי שנתיים לבוא ולראות בתים בשטח, התחלה של חיים, זה סוג של ציונות". כך אומרת שרה אילין, מנהלת שיווק בחברת שרביב שבונה את גבעת אלונים בקרית אתא. הסיפור של הגבעה הוא סיפור של הקמת שכונה חדשה על כל המשתמע מכך. שכונת גבעת אלונים צפויה להיות השכונה הגדולה ביותר הנבנית בקריות, עם כ-2,000 יחידות דיור, בבנייה רוויה וצמודת קרקע. חברת שרביב היא החברה החלוצה בשכונה ובונה בה כיום 610 יחידות דיור. זאת כאשר בימים אלו משווקות כ-65 יחידות דיור צמודות קרקע וכ-150 יחידות דיור בבנייה רוויה נמוכה, בבנייני בוטיק בני שש עד עשר קומות.

בחברת שרביב הסכימו השבוע לראשונה לערוך סיור במיוחד ל"הד הקריות", על מנת לאפשר הצצה לשכונה המתהווה. בסיור לקחו חלק מלבד אילין, גם מנהל הפרויקט בוריס קליין והקבלן המבצע של הפרויקט יוסוף שואנה מחברת תורג.

"הגענו לפה לפני שנתיים ולא היה פה כלום מלבד סלעים", אומר קליין, "עיריית קרית אתא רק החלה לפרוץ דרכים ואנחנו נכנסנו ראשונים. היום יש כבר תשעה בניינים לקראת אכלוס, קרוב ל-250 יחידות דיור נמצאות בשלב היתרים ועוד 200 בדרך".

גבעת אלונים שרביב- בניין 10 קומות
גבעת אלונים. בניין בן 10 קומות (הדמיה: ויו פוינט)

שלום לגננת ולמורה
השכונה המתוכננת תשתרע כ-550 דונמים. את הקרקע רכשה חברת שרביב לפני כ-30 שנה כקרקע פרטית ובמהלך השנים האחרונות קידמה החברה את תהליכי שינוי יעוד הקרקע והתכנון של השכונה. השכונה נבנית במרכז תשתית הכבישים החדשה שנבנו בשנים האחרונות ונהנית מנגישות גבוהה לצירי תחבורה. גבעת אלונים ממוקמת מצפון לשכונת גבעת טל, מצפון-מערב למחלף סומך וכעשר דקות נסיעה מהקריון. היא ממוקמת ממש בסמוך מחלף אלוני טל המאפשר גישה ישירה לשכונה מכביש 75 ושוכנת למרגלות כביש 79. השכונה תיהנה מנגישות גבוהה לצירי תנועה, בדגש על יציאה נוחה לכביש 6 וכן מקו רכבת שעתיד לעבור בסמוך לשכונה, שתוכננה מתוך תפיסה מודרנית של התחשבות בסביבה הירוקה המקיפה אותה. צפיפות הבנייה בשכונה נמוכה וחלק ניכר ממנה הוא צמודי קרקע ובתים בבנייה נמוכה.

"מניתוח הביקושים לפרויקט עולה כי יש ביקושים גבוהים לדירות המתאימות לזוגות צעירים ומשפרי דיור במחירים של סביב המיליון שקלים. אנו רואים ביקושים לדירות אילו הן מצד תושבי חיפה והקריות הנמצאים במעגל הקרוב לפרויקט, אך גם מצד זוגות שמגיעים מאזור המרכז ומצד משקיעים". 

"יש לנו כבר כמה משפחות כאלה, שעושות את השינוי ביחד. אני רואה כאן גם הרבה חבר'ה שגדלו בקריות וכמו חצי מהצעירים פה עברו לתל אביב, התחתנו ועכשיו כשהם רוצים לבנות משפחה, הם חוזרים אלינו. הנגישות, הקרבה להורים, המחירים, החיבור לקריות, הכל מביא אותם אלינו"

רוב הרוכשים הם מהסביבה הקרובה, כ~70 אחוזים מהם מגיעים מחיפה, נשר והקריות, מתוכם 17 אחוזים מגיעים מחיפה, 16 אחוזים מקרית אתא, 15 אחוזים מקרית ביאליק, 9 אחוזים מקרית ים, 8 אחוזים מקרית מוצקין, 4 אחוזים מקרית חיים ו-4 אחוזים מנשר.

עיריית קרית אתא מעורבת מאוד בפרויקט בכל הקשור לתשתיות ומוסדות ציבוריים וכבר הכריזה לפני מספר שבועות על בניית שני גני ילדים בשכונה. העירייה משקיעה רבות בשטחים הירוקים של השכונה ומכינה תשתיות לפארקים לאורך הכבישים ולשבילי אופניים. "עיריית קרית אתא משקיעה משאבים רבים בתכנון תשתיות ברמה גבוהה בשכונה", אומרת אילין, "בין היתר מתוכננים לקום בשכונה גני ילדים, בתי ספר ומרכז מסחרי. בנוסף, הקמתו הצפויה של בית החולים הסמוך בגלעם צפויה גם היא למשוך לשכונה קהל איכותי, שיתרום למיצוב השכונה".

"לפני שמצמצנו, נגמרו דירות הארבעה חדרים, ולכן החלטנו לבנות בהם רק דירות ארבעה חדרים. אנחנו קוראים לזה בניין לצעירים. זה הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט: לבנות תוך כדי תנועה, עם גמישות לשינויים מתקדמים ועל פי הפידבקים של קהל היעד. אנחנו לומדים מה אנשים רוצים וצריכים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות