fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטודנטים מהקריות במחווה לחסיד אומות העולם ראול ולנברג

יותם סיון מחיפה וטניה וקסלר מקרית אתא השתתפו בסדנת אמן להנצחת ראול ולנברג ונבחרו להציג את עבודתם בתערוכה שתיפתח בבית שגריר שבדיה בישראל. 27 יצירות יוצגו במסגרת תערוכת פורטרטים של חסיד אומות העולם ראול ולנברג. התערוכה תוצג בתאריכים 20, 23-25 לפברואר. הכניסה חינם
תערוכה לכבודו של ראול ולנברג
תערוכה לכבודו של ראול ולנברג

שיתוף פעולה עם האקדמיה לאמנות בצלאל, אשר יזם שגריר שבדיה בישראל, קרל מגנוס נסר, הניב מעל 40 יצירות חדשות בהן מופיע חסיד אומות העולם, ראול ולנברג. מתוך 40 נבחרו 27 היצירות החדשות הטובות ביותר והן יוצגו בתערוכת פורטרטים מרתקת ומלאת השראה בבית השגריר שבהרצליה פיתוח. מטרת התערוכה להביא להיכרות קרובה יותר של הציבור הישראלי עם פועלו של ולנברג. התערוכה תוצג בבית השגריר שייפתח לראשונה למבקרים, בהרצליה פיתוח.

ראשיתו של התהליך בסדנה שהתקיימה בחודש נובמבר האחרון, בהנחיית הצייר יוסף קריספל, מרצה במחלקה לאמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. בסדנה השתתפו סטודנטים מכל המחלקות בבצלאל, ובמהלכה נחשפו לפועלו של ולנברג, לסיפור חייו המסעיר ולמעשיו ההרואיים בהצלת עשרות אלפים מיהודי הונגריה- באמצעות חומרי ארכיון- תמונות, קטעי טקסט, ועוד. מרצים מבצלאל ליוו את תהליך ההיכרות והיצירה, כמו גם נציג משגרירות שבדיה. הסטודנטים התבקשו ליצור פורטרט של ולנברג, אשר יבטא את אישיותו כפי שהיא מתבטאת בעיניהם, לאור המידע שספגו. בסיומו של התהליך הוגשו כ-40 פורטרטים שונים, יחודיים, חדשים ומעניינים, שכל אחד מהם מאיר את ולנברג באור שונה ומביא אמירה ופרשנות אישית. 27 מהפורטרטים יוצגו בתערוכה בבית השגריר.

תערוכה לכבודו של ראול ולנברג
תערוכה לכבודו של ראול ולנברג

העבודות המוצגות מציגות טכניקות יצירה שונות ומשטחי יצירה שונים: שמן על עץ, שמן על קנבס, אקרילי על גומי, צבעי פסטל וגיר על נייר וגם תצריב. מבין 40 הסטודנטים שהגישו את עבודתם לסדנה, נבחרו שלוש שזיכו את יוצריהן במלגה מיוחדת בשווי כולל של 15 אלף שקלים, בין העבודות המציגות נמצאות גם עבודותיהן של יותם סיון מחיפה, וטניה וקסלר מקרית אתא. את העבודות שפטו קרל מגנוס נסר – שגריר שבדיה בישראל, אלי פטל – ראש המחלקה לאמנות ומר יוסף קריספל – צייר ומרצה במחלקה לאמנות בבצלאל.

טניה וקסלר, 23, מקרית אתא, סטודנטית שנה ג' במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל סיפרה על היצירה: "תהליך היצירה היה מדהים ומעניין. לא שמעתי אודות ולנברג לפני, התאפשר לי לחקור עליו באינטרנט ולגלות דברים חדשים, שלא הייתי מודעת להם. הרעיון של הנצחה בעזרת אומנות מדהים בעיניי, ואני שמחה ששגריר שבדיה בחר בנו – אומנים ישראליים, לבוא ולתת את הפרשנות הצבעונית שלנו להנצחה שלו, על אף הקושי להוציא מידע ויזואלי מפריטי ארכיון דהויים בשחור לבן".

לדברי מר נסר: "בעיניי, אומנות הפורטרטים היא זו שמצליחה לתפוס בדרכים ייחודיות את המאפיינים הפיזיים וגם הרגשיים של בני אדם, על חוזקם או פגיעותם, צניעותם או אצילותם. הדיוקן הוא אי בודד וייחודי במסה של תמונות. אני שמח על התלהבותם של השותפים שלנו לפרוייקט בבצלאל, וגם על התוצאות המדהימות שעלו על כל ציפיותינו. מסע הלמידה שהסטודנטים עברו הוא לא פחות ממרתק, הסדנה הייתה מלאת אנרגיות והתרגשות והתוצאה הסופית עשירה בביטוי ובמגוון. שלוש מהיצירות יזכו את יוצריהן במלגה נאה, והן יוצגו בשגרירות שבדיה בתצוגת קבע". 

ראול ולנברג – תערוכת פורטרטים משותפת לתלמידי בצלאל ושגרירות שבדיה. 20, 23-25 לפברואר, בשעות 10:00-14:00 בבית שגריר שבדיה בהרצליה פיתוח ביקור בבית השגריר יתאפשר בתיאום מראש בכתובת המייל anette.shary@gov.se. הכניסה חינם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות