fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצדיעים לגבעה הכחולה

ביום העצמאות, כמדי שנה, יפתח בית הספר לשוטרים את שעריו למאות ואלפי המבקרים. השנה, אחרי 66 שנים, מיום שדוד בן גוריון שתל את עץ הברוש הראשון בסמוך, זו תהיה גם מסיבת הפרידה של בית הספר שיעבור לבית שמש בעוד כשבעה חודשים

מחר ב"הד הקריות"

לפני 66 שנה על גבעה, ביער ענק ונוף ירוק, החליט שר המשטרה של קום המדינה כי בקרית אתא יוקם בית הספר לשוטרים. הוא תקע יתד וקרא לזה גבעת המשטרה. ב-15 בדצמבר 1949, ראש הממשלה דוד בן גוריון נטע את עץ הברוש הראשון. זה היה בסיום קורס הסיור הראשון במדינת ישראל. לימים העץ הזה הפך לפיסת היסטוריה. מאז על הגבעה צמחו דורות של שוטרים. אלא שבעוד שבעה חודשים בית הספר לשוטרים, המוכר גם בשם המלמ"ש, יסגור את שעריו ויעבור לבית שמש.

ב-15 בדצמבר 2014 ייחתם פרק בהיסטוריה, כשנשיא המדינה שמעון פרס וראשהממשלה בנימין נתניהו יוזמנו יחד עם צמרת הפיקוד לטקס הסיום. 4,000 עצים מסביב 66 שנים של היסטוריה, שעוברת מילד בן חמש שחולם להיות שוטר ומגיע ביום העצמאות להרגיש גיבור, ועד עשרות אלפי שוטרים שמשרתים כיום ברחבי הארץ. כולם עשו את הדרך לגבעת השוטרים. ביום העצמאות הקרוב יתקיימו חגיגות הענק לבית הספר בסימן "מצדיעים לגבעת השוטרים". ההכנות כבר נראות בשטח, הדגלים כבר תלויים ואווירת של חג ממשמשת ובאה.

במלמ"ש הערכים כתובים על הקירות, מריחים את ריח התרבות הארצי-ישראלי בבנייני הטי גארד שמיועדים לשימור מתקופת המנדט. בית הספר נשאר בלב שמורת טבע מוקף ביותר מ-4,000 עצים שניטעו במהלך השנים. בפנים מוזיאון המתאר את ההיסטוריה של השוטר מימי התנ"ך ועד ימינו.

מאות אלפי מבקרים פקדו את בית הספר בששת העשורים האחרונים. מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו החליט שאת השנה האחרונה בבית הספר יערכו כראוי. למשימה החשובה הזאת מונה תנ"צ יורם סופר, מפקד בית הספר שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים. תנ"צ סופר מתגורר באשקלון ומגיע מדי יום לנוף הגלילי הנשקף מקרית אתא.

תת ניצב יורם סופר
תת ניצב יורם סופר (צילום: אדריאן הרבשטיין)המוצגים במוזיאון המלמ"ש

מצדיעים לגבעה
ביום שלישי, יום העצמאות, יתקיים יום פתוח מרהיב מסוגו בבית הספר, בסימןהסגירה. היום הפתוח יכלול את מיצגי המשטרה, המוזיאון, חידון, להקת מחוז חוף, מטס של מסוקים משטרתיים, יחידת הכלבנים, הפרשים, המכוניות הענתיקות, שירות בתי הסוהר ועוד.

"זו פעילות שאנו עובדים עליה במשך המון זמן ובהקצאת משאבים גבוה מאוד", מסכם תנ"צ סופר, "הילדים ייהנו מכל טוב. אטרקציות ירי צבע, אומגה, מתנפחים. עבר, הווה ועתיד בהיבט ההיסטורי. יש לפריפריה עוצמה גדולה, חיפה והקריות זה ענק. אני מצפה שמה שקורה בדרום כרגע יקרה גם כאן בעתיד. בדימונה למשל אי אפשר למצוא דירה להשכרה, ומדובר בפריפריה של באר שבע. עם הקמת עיר הבה"דים, אוניברסיטת באר שבע, בית הספר לשוטרים באותה פריסה גיאוגרפית יחד עם הנגשת הרכבת לשדרות.

"המשטרה הפכה להישגית ותחרותית והשירות לתושב הוא חשוב. חושבים על כל פרט שיכול לשנות את התדמית. גם אם אכלת בצל בארוחת בצהריים ואחר כך הלכת לחקור בן אדם בחדרי חקירות. זה נקרא לחשוב עד לפרטים הקטנים, כי זו מקצועיות. בטקס ביום הסגירה אני מצפה שגם הנשיא פרס יהיה כאן, אפילו אם הוא כבר לא יהיה בתפקיד, כי הוא מהדור של בן גוריון. תהיה צעדה לאורך השער, יסתיים הטקס ומשם נחזור ללמד".

גם המוזיאון עובר
במוזיאון שבבית הספר לשוטרים מופיעה תמונתו של בן גוריון נוטע את העץ בראשון ומוצגות בובות ישנות, כאלו שכבר לא רואים בחלונות הראווה, מקושטות במדים חגיגיים. הסיור מלווה על ידי רמי ברוקשטיין, מנהל מוזיאון בית המורשת בארבע שנים האחרונות. בית המורשת במלמ"ש הוקם בשנת 1986 על ידי מפקד בית הספר ניצב בדימוס זאב רם. עם הקמתו ניסו להמחיש למבקרים איך נראתה ההיסטוריה. ההיסטוריה כוללת תצוגה של השיטור העברי בתקופת התנ"ך, השומר והמנדט, ובכלל פעילות משטרת ישראל לאורך השנים באמצעות עשרות מוצגים, סרטים ומיצגים אור קוליים. אלפי פריטי אספנות, בובות, מיצגים וחומרים היסטוריים. במוזיאון מבקרים תלמידים, משלחות מחו"ל וקבוצות שוטרים. גם המוזיאון צפוי לעבור לבית שמש.

ברוקשטיין, יליד הקריות, תושב גשר הזיו, משרת במשטרה משנת 1985. "המעבר לבית שמש זו החלטה ארגונית נכונה, להקים מתקן הכשרה ברמה הגבוהה ביותר בעולם. בית היתר מוקם בית מורשת ואני חלק מצוות ההקמה. זה הולך להיות מקום חדשני ומפואר שיתפוס בו חלק ניכר הפן החוויתי והאור קולי. קשה לי להיפרד ולעזוב את המוזיאון והמוצגים, זה החיבור למורשת ולהיסטוריה. זו נוסחה במוזיאולוגיה שהמוצג מהווה את החיבור העובדתי והבסיס הרגשי. בנינו כאן מוצגים עם המעצב איציק הגאון ועם השנים הגדלנו את המקום ובנינו אגף חדש. אני מאוד פטריוט ואני מציע לכולם להגיע לכאן עד סוף השנה וליהנות מהמוזיאון במתכונתו הנוכחית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות