fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקראת פורים: חיפוש גופני בתלמידי תיכון רוגוזין

"רכז השכבה עצר אותי בשבוע שעבר בכניסה לבית הספר ודרש שאוריד את הנעליים וארים את שרוולי המכנסיים שלי בכדי לוודא שלא הבאתי עימי נפצים. בהתחלה הייתי המום, לא האמנתי שהוא רציני", כך מספר השבוע ש' לאחר שנערך על גופו חיפוש בכניסה לבית הספר"
בית ספר רוגוזין
נכלל בפרויקט. בית ספר רוגוזין בקרית אתא (צילום: אושרת שטיינברג -קרן)

כנראה שתופעת הנפצים לקראת חג הפורים הלחיצה מאוד את הנהלת החטיבה העליונה, רוגוזין בקרית אתא, למרות שעד לכתיבת שורות אלו לא היה שימוש בנפצים בשטח בית הספר. לטענת תלמידים מבית הספר מבצע צוות ההנהלה חיפושים גופניים משפילים בתלמידים העומדים בשער הכניסה לבית הספר למניעת הכנסת נפצים לשטח בית הספר. לטענת חלק מהתלמידים החיפוש אינו מתבצע באופן שרירותי אלא שהתלמידים הנבדקים נבחרים בקפידה.

תפקידנו לשמור על התלמידים. בית ספר רוגוזין (צילום: אושרת שטיינברג -קרן)

"אחרי שהשפילו אותי ככה בשער, מול תלמידים אחרים, אני לא רוצה לחזור לבית הספר", מתלונן אחד התלמידים שלטענתו בוצע בו חיפוש. לטענת מנהלת החטיבה, ברוריה הספל: " המאבטח העומד בשער מבקש מהתלמידים לפתוח את תיקם כמקובל בכל מוסד ציבורי".
כבר שבועיים ימים שתלמידי בית הספר רוגוזין בקרית אתא מרגישים לא בנוח להיכנס בשערי בית הספר. לטענת מספר רב של תלמידים בתיכון הכניסה לבית הספר מלווה בחיפוש משפיל ומעליב וללא כל הצדקה. "רכז השכבה עצר אותי בשבוע שעבר בכניסה לבית הספר ודרש שאוריד את הנעליים וארים את שרוולי המכנסיים שלי בכדי לוודא שלא הבאתי עימי נפצים. בהתחלה הייתי המום, לא האמנתי שהוא רציני", מסביר ש', תלמיד בית הספר. וכך בשער הכניסה, מול כל שאר תלמידי בית הספר נאלץ ש' להוריד את נעליו ולהפשיל את שרוולי מכנסיו בכדי להיכנס לשטח בית הספר. "זה כל-כך מעליב", מוסיף ש', "גם בנות עמדו והסתכלו עליי, אני לא תלמיד בעייתי, לא מבין למה עושים את זה".

גם ג' תלמיד בתיכון רוגוזין מרגיש מושפל, לטענתו לאחר התקוממות של חלק מהתלמידים על החיפוש הפומבי בשער הכניסה, הועבר החיפוש לחדרו של המנהל, שם, לדברי ג', ביקש ממנו המנהל לחלוץ את נעליו ואף להוריד את הגרביים. "זה ממש מבייש, איפה נשמע כזה דבר, מילא אם הייתי מכניס בעבר נפצים לבית הספר, או עושה בעיות, אבל סתם בלי סיבה, זו הרגשה פשוט איומה, סוג של פגיעה בפרטיות". מוסיף ג'.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בימים האחרונים התעוררה בעיה של נפצים מחוץ לשערי בית הספר חלק מן הנפצים נזרקים לתוך בית הספר ומעוררים בהלה. על מנת להמשיך ולקיים שגרת לימודים ולהבטיח את ביטחונם של התלמידים הוחלט בכל בוקר לקיים בדיקה מדגמית על ידי המאבטח בכניסה לבית הספר. הבדיקה נעשית בתיק התלמיד, כמקובל בכל מוסד ציבורי ובהתאם לחוזר מנכ״ל (חוזר מנכ״ל תש״ע 1 א׳ סעיף 3). בנוסף מתקיימת בימים אלו פעילות חינוכית והסברתית בתוך בית הספר על ידי שוטרים, יועצות בית הספר ומועצת התלמידים הנותנים הרצאות ושיעורים בנושא החוק והסכנות בשימוש בנפצים".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון הד הקריות 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות