fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לזכרו של ארז שגיא: ברכת יום ההולדת בווטסאפ הפכה לשיר

"הפחד הכי גדול שלי היום הוא שתחשבי ששכחתי", כתב ארז שגיא מקרית אתא לאמו לכבוד יום הולדתה, כמה ימים לפני שנפל במבצע צוק איתן. הברכה הפכה לשיר של יוסי גיספן ותומר הדדי בביצוע רועי וגיא זוארץ
ארז שגיא ז"ל (צילום עצמי)
ארז שגיא ז"ל (צילום עצמי)

אילן שגיא מקרית אתא, אביו של ארז שגיא ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן, החליט להקדיש את חייו למען הנצחת בנו. כמה ימים לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יצא שיר לזכרו.

ארז שגיא, לוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי, נהרג ב-28 ביולי 2014, והוא בן 19. השיר, שמילותיו נכתבו על ידי יוסי גיספן והולחן על ידי תומר הדדי, הוא בהשראת ברכה ששלח ארז לאמו לכבוד יום הולדתה כחודש לפני מותו.

אתמול (שני) התקיים בחטיבת הביניים רוגוזין ערב לזכרו של ארז, ולפני כשבועיים אף נחנך "שביל החמישה" במעיין שדמות דבורה לזכר חמשת החיילים שנפלו בנחל עוז. השיר הוא חלק מהאלבום "שיר וזיכרון 2015" של רשת גימל.

אל תחשבי ששכחתי

שגיא ארז ז"ל (צילום עצמי)
ארז שגיא ז"ל (צילום עצמי)

לאחר נפילתו של ארז, פנו הוריו לתומר הדדי ויוסי גיספן וביקשו מהם לכתוב שיר לזכרו. השניים נפגשו עם אביו של ארז, שגם שלח להם חומר רב אודותיו.

בין כל הדפים, צצה ברכת יום ההולדת של ארז לאמו משדה הקרב: "הפחד הכי גדול שלי היום הוא שתחשבי ששכחתי". המכתב מסתיים במילים: "חייב להיפרד, הזמן נגמר". גיספן פנה לגיא ורועי זו-ארץ שהסכימו מיד לבצע את השיר.

הדדי: "כתבתי שירים לכל האמנים בארץ. אחד השירים היה 'ילד' ששר ליאור נרקיס. באוגוסט האחרון קיבלתי שיחה ממספר לא מזוהה. על הקו היה אילן שגיא, שאמר לי שהוא אוהב את השיר 'ילד' שמאוד חיבר אותו לבנו.

ברגע שנחתתי בארץ, נפגשנו. אילן הביא לי בקבוק יין. הוא אמר לי שזה בקבוק יקר מאוד שארז אמר לו לתת רק באירוע מאוד חשוב. מיד התאהבתי בו. מיד הבנתי שאני מוכן לעשות הכל כדי להקל על הכאב של ההורים האלה.

"אילן שלח ליוסי ולי המון חומר והספדים. נדהמנו מהכתיבה. בדרך כלל ילד כותב לאמא ברכה של 'מזל טוב' ובברכה הזאת ארז הצליח להביע את רגשותיו וכתב לה 'אין אף אחד לפניך', וזה נחרת אצלנו. השיר נכתב במהירות. דיברנו עם המון אמנים, והבחירה בגיא ורועי זוארץ היתה של גיספן.

כולם עבדו כאן עם הנשמה. אני מקשיב לשיר, וזה מצמרר. השיר הוא חלק מהפרויקט של רשת גימל ויושמע הרבה ברדיו. מבחינתי זה שיר אהבה וכל אחד יכול לקחת את זה למקום שלו. זו זכות גדולה עבורי, בתור אמן, לראות שדבר כזה יכול לגעת בבן אדם שאיבד הכל ולתת לו, ולו מעט נחת".

אילן שגיא: "אני מקבל תגובות שזה שיר מרגש. אנחנו כל כך התרגשנו כששמענו לראשונה באולפן את גיא ורועי זוארץ. רעדנו ממש. לא היה לנו מושג בכלל מה הם יכתבו. תומר בשבילי הוא משפחה, הוא חלק חשוב ממני.
אין יותר מושלם מהבחירה בגיא ורועי זוארץ כדי לשיר את השיר. כך רציתי שינציחו את בני, בקלאסיקה של שיר, שיהפוך לנכס צאן ברזל בחברה הישראלית וכולם יוכלו להתחבר אליו".

לדברי אילן שגיא, המשפחה קיבלה אישור מקרן קיימת לישראל להקים בדרום הארץ חורשת עצי אקליפטוס שתקרא "פינת מרגוע ארז", וביום השנה למותו יתקיים טקס הסרת הלוט. שגיא: "מאז שאני עסוק בהנצחה, אני לא שומע את המילה 'לא' מאנשים. זו הדרך להנציח את החללים ולא באנדרטה אפלה וקודרת, אלא דרך החיים. כי במותם ציוו לנו את החיים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות