fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף נשים: לא להאמין, אתא בגמר הפלייאוף

שתי הפתעות ענקיות התחוללו ביום שלישי, אחת באירופה, כאשר ברצלונה הגדולה הובסה ברומא 0:3 ועפה מליגת האלופות בכדורגל, והשנייה בארץ, כאשר קבוצת הנשים של עירוני קרית אתא הביסה במשחק חוץ את הפועל כפר סבא 3:0 ועלתה לסדרת גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורעף נגד מכבי חיפה.

בנות עירוני אתא התייצבו למשחק אחרי שיומיים קודם ספגו מפלה קשה 3:0, דווקא בביתן, במשחק הרביעי בסדרה של הטובה מ-5. במהלך חול המועד פסח עשתה אתא מהפך מרשים במשחקים 2 ו-3, בהם ניצחה פעמיים 2:3, ועלתה ליתרון 1:2 בסדרה. ניצחון במשחק הרביעי היה מבטיח לה את הכרטיס לגמר הפלייאוף. הכל היה מוכן למשחק המכריע, שהתקיים באולם הביתי, ערוץ 5 בא לשדר, המוטיבציה הייתה גבוהה ורק דבר אחד היה חסר: בנות אתא שכחו להגיע למשחק. פיזית הן היו שם, מעשית הן היו במקום אחר.

מה קרה במשחק? למה אחרי עבודה קשה מאוד בשני המשחקים הקודמים בהן ניצחה 2:3, אתא קרסה לגמרי? אפשר להגדיר זאת בשתי מילים: בעיה מנטאלית. הקבוצה נכנסה ללחץ, כולם ציפו שהיא תנצח. מצד שני כפר סבא באה מוכנה מכל הבחינות ועשתה בית ספר לאתא. תוסיפו לכך את פציעתה של דשה פחם, שחקנית שישייה מאוד חשובה במערכה השלישית ותבינו מה קרה.

שמחה גדולה בתום המשחק בכפר סבא. מעופפות אתא (צילום: עירוני אתא)
שמחה גדולה בתום המשחק בכפר סבא. מעופפות אתא (צילום: עירוני אתא)

ואז ביום שלישי הגיע המשחק החמישי והמכריע בכפר סבא. רבים חשבו, אחרי התבוסה במשחק מספר 4, שהמשחק יסתיים תוך שעה לטובת המקומיות, מה עוד שפחם מחוץ לסגל. אכן הסתיים תוך כשעה 3:0, אבל לטובת מעופפות עירוני קרית אתא. זה אפילו לא היה צמוד: 25:18 במערכה הראשונה, 25:17 במערכה השנייה ו-25:22 במערכה השלישית. חד וחלק.

מה קרה שם? תחזרו כמה שורות אחורה לשתי מילים קריטיות: בעיה מנטלית. אתא הגיעה למשחק משוחררת, בלי לחץ, כפר סבא הגיעה לחוצה מאוד, כי כולם ציפו שהיא תנצח, ואולי גם זחוחה ושאננה אחרי שדרסה את אתא במשחק הקודם.

מאמן אתא וובה טודורוב מדגיש: "הניצחון הזה הוא ניצחון של כולם, בעיקר של הבנות, כל אחת הצטיינה, כל אחת אחת נתנה הכל כדי שהקבוצה תנצח, כולל נטשה קרוק, ששיחקה לראשונה מאז שהפסיקה להתאמן בגלל בעיות גב קשות. כל מה שעשינו הלך לנו. ניצחון של אופי, שמחה גדולה בסיום. אני חייב לציין את תרומתו של המאמן אריה זלינגר, שמאז שהצטרף לקבוצה כמנהל מקצועי הקבוצה עשתה שינוי גדול, יש לו חלק גדול בכך. עכשיו אחרי שעלינו לגמר קיבלתי תיאבון לצלחת".

כאמור אתא עלתה לסדרת הגמר, שתחל ביום ראשון הקרוב בשעה 19:00 ברמת אלון, האולם הביתי של מכבי חיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות