fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה לאומית: רבותי ההיסטוריה חוזרת?

לפני חמש שנים עלתה אליצור עירוני קרית אתא לליגת העל בכדורסל אחרי שהדהימה את נתניה הפייבוריטית. במהלך החג גברה אתא על שתי קבוצות הצמרת, הוד השרון ונהריה, בתצוגות מדהימות. האם נפתלי בנטוב, שרון אברהמי והאחים נניקשווילי מכינים לנו מהדורה שנייה באותו תסריט ממש? בקרוב נדע
מכין לנו עוד תסריט מדהים? שרון אברהמי (צילום: נחום סגל)

חברים תפתחו יומנים ותתחילו כבר מעכשיו לשריין מקומות בהיכל הספורט החדש בגן הרצל לפלייאוף בליגה הלאומית, כי קרית אתא הולכת כנראה להפוך להפתעת העונה הזו, ואולי היא מכינה עוד תסריט מדהים כמו לפני חמש שנים, כאשר היא עלתה לליגת העל כאנדרדוג מובהק. אם מתחילת העונה אתא הייתה קבוצה לא יציבה שפתחה מצוין ואז איבדה גובה כשגם הפלייאוף היה בסכנה בשלב מסוים, הרי שבתקופה האחרונה החבורה של שרון אברהמי מציגה את הכדורסל הכי טוב בליגה. במהלך תקופת הפסח זה הגיע לשיא בשני משחקים פנטסטיים מול קבוצות הצמרת של הוד השרון, ובעיקר מול הפועל נהריה. בשני המשחקים אתא שיחקה ללא כריס ווטסון הפצוע, ובכל זאת היא ניצחה ובגדול. בכך הוכיחה אתא שלא משנה מול איזו קבוצה היא תגיע לפלייאוף, היא תגיע בשביל לנצח, גם אם לא יהיה לה יתרון ביתיות.

שרון אברהמי
מכין לנו עוד תסריט מדהים? שרון אברהמי (צילום: נחום סגל)

המשחק הראשון התקיים ביום רביעי שעבר בהיכל הספורט בגן הרצל במסגרת המחזור ה-23. אתא ארחה את מכבי הוד השרון שמדורגת במקום השלישי, שבוע לאחר שהיא פספסה ניצחון מפתיע על המוליכה נס ציונה בחוץ, ממש בשניות האחרונות. גם מול הוד השרון המשחק היה צמוד מאוד ובתום הרבע השלישי נרשם שוויון 59:59. לרבע האחרון עלו שחקני אתא בסופר מוטיבציה, כשנועם לייש עם שלשה ועבודת הגנה מצוינת, וגל חלמיש בערב גדול עם שתי שלשות רצופות, הביאו את אתא ליתרון 69:75 חמש דקות לסיום. ההפרש הזה כבר הספיק לחניכיו של אברהמי שרשמו ניצחון ביתי יפה 76:86 על קבוצת הצמרת מהמרכז. הרבו לקלוע לאתא: אנטוני גיבנס 20, גל חלמיש 16 ואייבורי קלארק 14.

משולהבים מהניצחון על הוד השרון, וגם מהעובדה שעירוני רמת גן ועפולה שנמצאות מעליה בטבלה הפסידו במחזור הקודם, יצאו שחקני אתא ביום שלישי השבוע למשחק חוץ מול עירוני נהריה, שמדורגת במקום השני בטבלה. אתא התייצבה למשחק בידיעה שניצחון יכול לקרב אותה למקום הרביעי. מהצד השני חיכתה לה קבוצה חזקה ששואפת לחזור לליגת העל. להזכירכם, נהריה ניצחה בסיבוב הראשון בקרית אתא. מה שהיה אמור להיות ניסיון של האנדרדוג מאתא לעקוץ את קבוצת הצמרת מנהריה, הסתיים בחגיגה של אברהמי ושחקניו שהביסו את נהריה בתוצאה 72:94.

מכין לנו עוד תסריט מדהים? שרון אברהמי (צילום: נחום סגל)

המשחק נפתח עם מעט מאוד הגנות, סל רדף סל והרבע הראשון הסתיים בתוצאה 25:28 לנהריה. דקה וחצי לסיום הרבע השני נהריה עדיין הובילה 42:46, אבל קליעות עונשין מוצלחות של אילן נניקשווילי וגיבנס, שהצטיין במחצית הראשונה, פלוס שלשה גדולה של נועם לייש, הורידו את הקבוצה של שרון אברהמי ביתרון 46:48 למחצית.

הרבע השלישי היו כולו אתא, ובעיקר של גיבנס שהמשיך להוביל ולהטריף את חבריו. הכול החל שתי דקות בתוך הרבע השלישי, במצב של שוויון 50:50. גיבנס תפר שתי שלשות רצופות והעלה את חבריו ל-50:56. חבריו של גיבנס הלכו בעקבותיו והחלו גם הם לצלוף מעבר לקשת, כשאילן נניקשווילי וגל חלמיש קלעומאת שתי השלשות הבאות שהעלו את אתא ליתרון 54:62. עד סיום הרבע שחקני אתא הצליחו לשמור על הפער וירדו ביתרון 62:70 בסיום הרבע השלישי. את מה שקרה ברבע האחרון קשה לתאר במילים, צריך היה לראות וליהנות. שחקני אתא פשוט התפוצצו במגרש עין שרה. נניקשווילי, חלמיש וגיבנס המשיכו לצלוף מתוך ומעבר לקשת, ופשוט היו גדולים על המארחים שהלכו לאיבוד לנוכח גלי ההתקפות של אתא. שתי דקות לסיום אתא פתחה יתרון של 20 נקודות והרבע הסתיים בניצחון בלתי נתפס של אתא בתוצאה 10:24.

בכך אותתה עירוני אתא שהיא חזרה רשמית למרוץ לליגת העל, ללא שום נחיתות מול שאר קבוצות הליגה. אתא אומנם נשארה במקום השביעי מאחר ורמת גן ועפולה ניצחו גם הן, אבל אחרי המופע הגדול בנהריה נראה שיתרון הביתיות זה הדבר האחרון שצריך להדאיג את אתא בכושרה הנוכחי.

קלעו לאתא: אנטוני גיבנס 33, אילן נניקשווילי 15, גל חלמיש 13, קובי אייזיק 12, אייבורי קלארק ואבי נניקשווילי 8 כל אחד, נועם לייש 3, בר ראובן 2.

ביום שלישי תארח אתא את קבוצת התחתית מכבי קרית גת. המשחק יחל ב19:30.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות